Contamı Yaktım Acaba ?

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Merhaba arkadaşlar yine bir sorunla karşınızdayım :)

R11 1,7 aracımın İlave su tankından motora bağlanan hortumun motorun giriş kısmından yırtılmış ve su eksiltmiş olduğunu farkettim aracımla sabah 5 km, öğlen hava serindi yine 5 km yol gittim araç yolda giderken teklemeye başladı ve stop etti.

Akşam araç soğuyunca tanka su ilave ettim suyu az az kaçıra kaçıra sanayiye gittim devir daim borusunu değiştirdim.

Şimdi aracı ilk çalıştırdığımda bujinin biri patlamıyormuş gibi çalışıyor sanki traktör bedford kamyon gibi sesi çıkmaya başladı. yalnız ara ara normal rolantisine geçiyor ve düzeliyor tekrar devam ediyor. yola çıkıp motor ısınınca hiç bir problem yok ama araç çekişten düştü 5. vites ile gittiğim yolda 4 de ancak gidiyorum 5 de baygınlık geçiriyor.

Bujilerden kaynaklı olduğunu düşündüm, dün söktüm 4 ünüde temizledim tekrar yerine taktım ama halen aynı sizce neden kaynaklı olabilir.. veya ne gibi masraflar çıkartabilir ??

Bu arada hayırlı Ramazanlar
 

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
:(............suda yağ varmı?
 

*Renault9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Eki 2010
Mesajlar
8,212
Tepki puanı
225
Puanları
63
Yaş
34
Tekleme distribütör kapağındanda olabilir.Geçen hafta aynı sorunu yaşadım sıfır motor yaptırmama rağmen 20 tl'ye halloldu:eyv
 

imaparatoR-9

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Haz 2011
Mesajlar
446
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
33
ilk marşta patlama yapıyorsa ve tekleme sorunu varsa distiribitör kapağını temizleyin ve içindeki tevzi makarasını cıkartıp ince bi zımpara atın
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38

flashs94

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2013
Mesajlar
131
Tepki puanı
0
Puanları
0
contan sağlam merak etme dist.kapağı olma ihtimali yüksek
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Su seviyesini düzgünce tamamlayın.
Sistemin havasını alın.

Siz en son su eklediğinizde genleşme kavanozunda su varmıydı ?
Conta yandığında su eksilir . Yağa karılmasa bile eksilir .

Bence contası yanmamıştır . Ateşleme ile ilgili bir sıkıntınız var gibi...
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
contan sağlam merak etme dist.kapağı olma ihtimali yüksek

Buji kablolarını söküp korozyon sökücü dökmüştüm fayda etmedi genelde sabahları yapıyor bunu bu akşam vaktim olurda sökersem tertemiz yapcam. sonuçları bildiririm.


Su seviyesini düzgünce tamamlayın.
Sistemin havasını alın.

Siz en son su eklediğinizde genleşme kavanozunda su varmıydı ?
Conta yandığında su eksilir . Yağa karılmasa bile eksilir .

Bence contası yanmamıştır . Ateşleme ile ilgili bir sıkıntınız var gibi...

su ilavesi yaptığımdan itibaren 150 200 km yok yaptım. Su tankını 4/3 ünü doldurdum halen aynı günlük kontrol ediyorum antifrizin rengi de mavi üzerinde gezinen yağ damlacıkları falan yok. Yağ çubuğunu çekip bakıyorum su kabarcıkları vs yok.

Tek şüphem aracın susuz kalıp yolda tekleyip stop ettikten sonra başlaması. Ondan önce böyle bir sorunu yoktu. Distribütöre etki etme şansı varmıdır başımdan geçen olayın ?
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
61
Puanları
48
Yaş
38
Sonuç: 3 gün önce bujilerin dördünü de değiştirdim. Tekleme sorunu ortadan kalktı demek contadan değilmiş bujilerin 1 tanesinin ömrü bitmiş sanırım. Bugünde distirübütör kapağını söküp içini korozyon çözücüyle temizledim. Güzelce taktım saat gibi oldu maşallah ;) Sorun ateşleme sistemindeymiş. Tekrar eski gücüne kavuştu.
 

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
​Güzel haber:eyv
 
Üst