Düşük Devirde Araç Kullanmak

babyolog

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
0
Tepki puanı
0
Puanları
0
Çok düşük devirde kullanmak sakıncalı evet.Ama düşük devirdede araç boğulmadan gidilirse bi sıkıntı olmaz.1700'üin altında gitmemeye çalışıyorum ben benzinli arabada
 

Selo61

Selim--TRABZON,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,009
Tepki puanı
10
Puanları
0
Yeri geliyor 1500 devirde kullanıyorum,bugüne kadar hiçbir zararını görmedim.
Bizim araçlar max torkunu 1750 devirden itibaren vermeye başlıyor neden 2000 devirin üzerinde kullanmakta ısrar edelimki...

Aynen mustafa abi,bende seni gibi düşünüyorum.Ama 2000 altında motor sanki titriycekmiş gibi geliyor son viteste,acaba motor rahatsız oluyormu hissi veriyor bazen.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,511
Tepki puanı
1,671
Puanları
113
Yaş
55
Aynen mustafa abi,bende seni gibi düşünüyorum.Ama 2000 altında motor sanki titriycekmiş gibi geliyor son viteste,acaba motor rahatsız oluyormu hissi veriyor bazen.
Senin aracın 6 ileri vites,5.viteste aynı hissi yaşamazsın kardeşim,5.viteste o devirleri kullanmaya dikkat et...:eyv
 

Selo61

Selim--TRABZON,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
1,009
Tepki puanı
10
Puanları
0
Senin aracın 6 ileri vites,5.viteste aynı hissi yaşamazsın kardeşim,5.viteste o devirleri kullanmaya dikkat et...:eyv

Yola çıkınca hemen 6'ya alıyorum zaten,5 te pek nadir kullanırım.Anlaşılan o ki zararı yok :)
 

dulger58

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Mar 2012
Mesajlar
92
Tepki puanı
0
Puanları
0
DOĞRU VE KALİTELİ YAKIT OLMALI

Başta binek otomobiller olmak üzere artık yeni nesil dizel araçlarda Common Rail gibi yüksek basınçlı enjeksiyon sistemleri kullanılıyor. Aracın uzun ömürlü olması ve kullanım konforu, arızalardan uzak kalmak için dikkat edilmesi gereken ilk nokta yakıt kalitesidir.

Günümüzde dizel araçların tercih edilmesinde tasarruf, sürüş keyfi ve çevreye duyarlılık gibi üç önemli faktör rol oynamaktadır. Aracın bu özelliklerini kullanım ömrü boyunca koruyabilmesi için standartlara uygun ve kaliteli dizel yakıt kullanımı şarttır. Sadece bir kere bile standart dışı yakıt almak aracın sistemine zarar verirken, size pahalıya mal olabilir.



Yeni teknoloji dizel motorlu otomobiller, görünüm olarak benzinli kardeşlerinden farksız olması ise yanlış yakıt kullanımına neden olabiliyor. Bu yüzden yakıt alırken siz ?motorin? deseniz bile bazı pompacılar ?kurşunsuz? gibi algılıyor. Yanlışlıkla depoya benzin konulması gibi olaylar sıkça yaşanıyor. Eğer depoya yanlışlıkla benzin konulmuşsa, motoru çalıştırmadan konulan benzinin mutlaka depodan çıkartılması gerekiyor. Aracın bu durumda çalıştırılması dizel motorda büyük zararlara neden olabiliyor.

Aracınızı çalıştıracağınızda motor soğuk ise mutlaka kontağı yarım çevirerek uyarı ışıkların sönmesini bekleyin. Gerekli sistemler ısındığında ışıklar sönecek ve motor soğuk olmasına rağmen bir seferde çalışacaktır. Motor soğukken ısınmasını bekleyin. Dizel motorlar benzinlilere göre daha yavaş ısınmaktadır. Kalkışta soğuk motor, konforu bozacak şekilde sarsıntılı olur.

Eğer yeni nesil donanımlı dizel aracınız varsa, aracınızın marş basmaması durumunda halk arasında ?aracın vurdurulması? olarak bilinen işlemin kesinlikle uygulanmaması gerekir. Nedeni ise yeni nesil dizel sistemlerinde, araç çalışmaz konumda iken yağ basıncının olmaması sebebiyle dizel pompasının bu vurdurma işlemi esnasında aşırı yüke maruz kalıp ciddi zarar görmesidir.




PERİYODİK BAKIM ÖNEMLİ

Periyodik bakım kuşkusuz tüm araçlar için önemlidir ancak dizel araçlarda periyodik bakımın önemi daha da fazladır. Örneğin, sistemde mazotu süzen, içindeki kirli partikülleri ve suyu ayrıştıran mazot filtresi, zamanla işlevini kaybeder. Yıpranmış mazot filtresi, enjektörleri tıkar, sistem basıncını düşürür, egzozdan atılan zehirli gazların artmasına yol açar ve bir bütün olarak aracın performansını düşürür.

Diğer bir konu ise, dizel aracınızın akü değişiminin bu konuda uzman bir kişi tarafından değişiminin yapılmasıdır. Akü, araç üzerindeki diğer tüm elektronik sistemlerle uyumlu çalıştığı için akünün dikkatsiz bir şekilde değiştirilmesi esnasında dizel enjeksiyon sisteminin elektronik beyni bu uygulamadan zarar görebilir.




Basitleştirip Madde Madde sıralarsak bütün bunları

1-Uzun süre yüksek devirde dizel araç kullanılmaz, bu motoru aşındırır pompayı zorlar
2-Dizel araç boşta kullanılması sakıncalıdır,. Çünkü boşta iken motor bir miktar soğur ve piston yağması azalır birden 5. viteste 3000 devre getirince araç 700 devirden 3000 devre aradaki yağlamayı hemen yapamaz ve bu uzun vadede piston segman ve gömleğe zarar verebilir.
3-Dizel araçlara alınan mazota çok dikkar edilmeli özellikle turbolu dizel araçlarda bu konu çok daha hassastır...
4-Mutlaka Turbo devrede olacak devirde aracınızı kullanın.Devirsiz Kullanmak Turboya cidd zararlar verebilir.

Tasarruflu ve kaliteli dizel kullanımı için ;


Sürücülerin bir bölümü (taksiler dahil) dizel motoru benzinli motor gibi kullanıyor, üst vitese geçmeden önce 4000-4500 devir/dakika'ya kadar çıkıyor. Halbuki, dizel motorların verimliliği (çoğunlukla) 3500 d/d'den sonra hızla düşmeye başlıyor. Hem daha iyi hızlanma hem de daha düşük yakıt tüketimi için üst vitese geçip, torkun en yüksek olduğu 2000 ile 3500 arasındaki devirlerden yararlanmak gerekiyor. Ekonomik kullanmak istiyorsanız, tercihen 2000 ile 3000 d/d arasında kalınmalı. Yani, 3500 d/d'deyken hızlanmak istiyorsanız yapmanız gereken en doğru şey önce üst vitese geçip ondan sonra gaza basmak olacaktır. Dizel motorların özellikleri genel olarak benzese de, tork eğrileri (hangi devirde ne kadar tork sunduklarını gösteren grafik) ve vites oranları farklılıklar gösteriyor. Bu nedenle, araçla ilgili biraz bilgi edinmek aracı daha verimli kullanmak açısından yararlı olur. Doğrudan direksiyona oturan biri de motorun hangi devirden itibaren iyi tepki göstermeye başladığını ve bu yüksek çekiş gücünün hangi devirlere kadar devam ettiğini zaman içinde anlayabilir ve alışabilir. Motorun özelliklerine uygun bir şekilde kullanılmasıyla hem daha iyi performans elde ediliyor hem de yakıt tüketimi düşüyor.
 

*Gökhan42

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2011
Mesajlar
0
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
34
ben Megane 2.0 la 2500 devirlerde 5viteste kmde 26.6 kr yakıyorum bu surat 3500 devr 120lere cıktıgımda 23 kr yakıyor dusuk devir az yakar değil motor yıgılacagı icin daha fazla yakıt yakmayaya baslar toparlamak icin..
 

BamBam

Murat ÖZDEMİR ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
2,734
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Benzinli (turbosuz) motorlarda sıkıntı yok ama turbo dizel ya da benzin+turbolu araçlarda düşük devirlerde kullanmak turboya zararlı denir...turboyu devrede kalsın hep 2000 devirin altına düş çık düş çık yapmayın derler...Aynı şeyleri dulger58'in gönderdiği yazıda da üstüne basarak söylemiş zaten...



4-Mutlaka Turbo devrede olacak devirde aracınızı kullanın.Devirsiz Kullanmak Turboya cidd zararlar verebilir.
 

bilalrx

Bilgi Girilmemiş
Eğer turbo dizel aracınızı sağlıklı olduğu kadar ekonomik olarak da kullanmak istiyorsanız “maximum tork” durumuna dikkat etmeniz gerekir. Yani dizel araçlar için maximum tork gücü üreten devir aralığınına dikkat edilmelidir. Zaten turbo dizel araçlarda maximum güç genellikle 1750 ile 2750 devirleri arasında üretilir. Bundan fazlası gereksiz ve zararlıdır. Araç hareket halindeyken de maximum güç aralığını geçip geçmediğinizi aracın çekişinden de anlayabilirsiniz, buna göre sürüş standardını ayarlarsınız... .

İkinci önemli nokta ise kalkış-sürüş ; kalkışlarda ve sürüşte aracınızı kesinlikle rölanti (1000-1500) devrine düşürüp kullanmayın. Reno-1.5.DCİ motor genelde 1.750.dd. maxtor urettiğinden kalkış-sürüş devri 1.750.dd.den itibaren başlar, 4.000.dd.max.ps.beygıre ulaşılır... dolayısıyla bunların arasında devir yakıt-performans tercihine göre belirlenır, ideali 2000-2500.dd.arası olmakta... Çok alt ve çok üst devirde, sürekli kullanım, bu durumda mazot pompası,piston, segman, sibop, vb mekanık aksamı dengesiz yuklenmeden dolayı zamanla mutlaka zarar görebilir. Aynı şekilde rölanti/düşük devir giderken gaz pedalına bir anda abanmayın, turbo ani yüksek basınç altında kalacağı için zarar görebilir. Bunlara uyulmadığında, motor-turbo-pompa mekanik aksamı devri-torku toparlarken sıkışıp mekanık arıza yapabilir... sıkça düşük devir kullaımda pompa-turbo-siboplar daha fazla kurum-tortu bağlar, arızaya neden olur...Risk zevk ve maliyet tercihi sizin.... :cool:

Ayrıcana, genelde Turbolar eksoz-manıfolt çıkışıyla çalışır(çarkın bırı eksoz gazıyla döner) diğer çark hava fitresınden gelen temız havayı asimetrik çalışmayla motora basar...Yani turbo araç çalıştığı sürece devamlı devrededir, az devir tam devir olayı vardır, tamdevir başlangıcıyla maxtork dd başlangıcı genelde aynıdır... bu sırada yuksekdevir başlangıçta az uğultu/ıslık sesi kısa süre duyulur ve çekış hıssedilir zati... araç kapanınca turbo bir süre daha yuksek devırden düşünceye kadar çalışır, rölantide az beklemek lazım yağlama stopta kesılır, turbo zarar görebilir derler bu yüzden.... ok...:naber
 
Son düzenleme:

BGKANGOO

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
183
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ben 2000 Devirde Yanlamaya Hazırlanıyorum :hıh
 

Kadir Salim

T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
7,391
Tepki puanı
247
Puanları
0
Yaş
31
Bir araba en uygun tork devrinde az yakar mesela bu değer k4m de 4000 dir :)
 
Üst