Ecu Fast yazılım+Race Chip tuning

derici

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ağu 2011
Mesajlar
140
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
2015 model 20.000 km 1.5 dci edc 90 bg aracımı ecu fast yazılımı ile 115 bg yükselttim. Artı olarak Race Chip taksam + 20 bg daha eklense, araca çok zarar verirmi? yada vermezmi!? bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirmi?
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
beraber kullanım örnekleri mevcut ancak araç yazılımınız da box kullanılacak şekilde tasarlanmalıydı.. box alt devirleri toplarken yazılım üst devirleri haritalandıracaktı o şekilde yapılsaydı olabilirdi.. bir de box size 20 beygir veriyor deniyorsa hiç yazılım atılmamış araca vereceği değerdir(ondan da şüpheliyim gerçi çoğu box ürün vaad ettiğini veremiyor).. o mantıkla düşünecek olursak 10 tane box modülünü arka arkaya bağlayıp aracınızı 300 hp yapabiliyor olurdunuz.. şu an yazılımlı aracınıza box takmak muhtemelen arızaya sebebiyet verecektir.. vermese dahi şu an yazılımla birlikte üst sınırlarına yakın çalışan motorunuz box la birlikte bu sınırı geçecektir ve en iyi ihtimalle sekmanlarınızı eriterek motoru bitirecektir(çok kısa vadede). ya da direkt beyin arızası verdirip aracınızı çalışmaz hale getirebilecektir.
yazılım çok ince hesaplar isteyen ve profesyonelce yapılması gereken bir işlemdir. yazılımı yaptırdıgınız yere danışmadan böyle birşeye kalkışmamanızı öneririm.
 

Servet Aydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
358
Tepki puanı
36
Puanları
0
Box rail gerilimi ile sadece oynar ve püstürtme süresini uzatır. Buna ilave yazılım ancak kısa sürede motorum bitsin derdi olan veya filo aracı altımdaki yansa da umurumda olmaz diyen içindir. Tabirim belki sert oldu ancak, ehil yerde sınırlar içinde yazılım zaten tüm isteğinize cevap verecektir. Aracınız 115 oldu ise keyfini çıkarın.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Box rail gerilimi ile sadece oynar ve püstürtme süresini uzatır. Buna ilave yazılım ancak kısa sürede motorum bitsin derdi olan veya filo aracı altımdaki yansa da umurumda olmaz diyen içindir. Tabirim belki sert oldu ancak, ehil yerde sınırlar içinde yazılım zaten tüm isteğinize cevap verecektir. Aracınız 115 oldu ise keyfini çıkarın.


Ağızınıza sağlık :)




Servet bey'inde dediği gibi yazılım zaten başlı başına sağlıklı limitler içersinde tüm düşünülmesi gereken parametrelerin oynandığı üst sınırlardır buna ilave edilecek box bütün bu hassas dengeyi bozduğu gibi üstüne birde o sağlıklı limitlerin son derece aşılması demektir ve asla önerilmez motorunuzun kurum bağlaması, enjektör ,turbo ve dpf arızası için birebir bir reçetedir.
 

Harun GÖKTÜRK

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Haz 2017
Mesajlar
101
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba,
bende megane 3 sport tourer gt line var 1.6 dci 130ps arabama bende yazılım yapmayı düşünüyorum fakat nasıl yapabilirim ve siyah duman kesinlikle arabamda istemiyorum bu konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Merhaba,
bende megane 3 sport tourer gt line var 1.6 dci 130ps arabama bende yazılım yapmayı düşünüyorum fakat nasıl yapabilirim ve siyah duman kesinlikle arabamda istemiyorum bu konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum.


aracınıza soft yazılım istediğinizi söylerseniz yada 155hp civarı bir yazılım istediğinizi söylerseniz son derece sorunsuz yürüyecekltir hatta belki 160hp bile zorlanabilir ama üstü bence gereksiz risk olur.
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Merhaba,
bende megane 3 sport tourer gt line var 1.6 dci 130ps arabama bende yazılım yapmayı düşünüyorum fakat nasıl yapabilirim ve siyah duman kesinlikle arabamda istemiyorum bu konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum.

Siyah duman çıkmasından arıza olabilir düşüncesiyle hareket ediyorsanız hiç korkmayın.. siyah duman zengin karışım demektir yakıtın bir kısmının tam yanmadan atılma durumudur. kaldı ki hiç yazılımsız araçlar da soğuk havalarda ilk çalıştırmada siyah duman atabilmektedir. bir arıza olduğuna ya da motorunuzun zorlandığına veya bir şeylerin ters gittiğine işaret etmez. korkulacak şey mavi dumandır. yağ yaktığınız anlamına gelir. motor yapılması gerekir. genelde hard yazılım atıldığında siyah duman atabilme durumu yaşayan arkadaşlarım var. çok umursanacak bir şey değil diyorlar. ancak bu dumanı görmek istememe nedeniniz hava kirliliği olmasın düşüncesi ise hiç yazılım yaptırmayın derim. sonuçta havayı (muayeneden geçecek sınırlar içerisinde kalsa dahi) daha çok kirlettiğiniz gerçeği değişmeyecektir.
 

Servet Aydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
358
Tepki puanı
36
Puanları
0
Merhaba,
bende megane 3 sport tourer gt line var 1.6 dci 130ps arabama bende yazılım yapmayı düşünüyorum fakat nasıl yapabilirim ve siyah duman kesinlikle arabamda istemiyorum bu konu hakkında yardımlarınızı rica ediyorum.
Aracında dpf var sanırım. Zaten duman çıkmaz ama erken rejerenasyon olur. Ehil yerde ahlaklı mod yazılım olur :)
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siyah duman çıkmasından arıza olabilir düşüncesiyle hareket ediyorsanız hiç korkmayın.. siyah duman zengin karışım demektir yakıtın bir kısmının tam yanmadan atılma durumudur. kaldı ki hiç yazılımsız araçlar da soğuk havalarda ilk çalıştırmada siyah duman atabilmektedir. bir arıza olduğuna ya da motorunuzun zorlandığına veya bir şeylerin ters gittiğine işaret etmez. korkulacak şey mavi dumandır. yağ yaktığınız anlamına gelir. motor yapılması gerekir. genelde hard yazılım atıldığında siyah duman atabilme durumu yaşayan arkadaşlarım var. çok umursanacak bir şey değil diyorlar. ancak bu dumanı görmek istememe nedeniniz hava kirliliği olmasın düşüncesi ise hiç yazılım yaptırmayın derim. sonuçta havayı (muayeneden geçecek sınırlar içerisinde kalsa dahi) daha çok kirlettiğiniz gerçeği değişmeyecektir.




kardeşim biraz düzeltmek istiyorum sonra arkadaşlar yanlış bilgi edinmesinler, dediğiniz gibi siyah duman zengin karışım demektir.


1) sağlık stock araçta ilk etapta olmasının sebebi henüz motor devir daim (radyatör) başlamadığı ve motor ısınmadığı durumda motor kendini korumak amaçlı zengin karşım yaptırır burda amaç yanma odasında fazladan koruyucu bir tabaka elde etmektir ve geçicidir ama bu demek değildirki duman iyidir yada zengin karışım.


2) yeni araçlarda DPF yani dizel partiküler filtresi vardır ve bu parçanın olmasından dolayı eskisi gibi duman görmeyiz fakat bu demek değildirki yazılımlı araçlarımızda zengin karışım olmadı ve sorun yok.


eski tip katalitikli araçlarda egsoz gazı çok daha rahat geçerdi ve zengin karışımlı yazılımlı araçlar lokomotif gibi egzosdan duman salınımı yapardı ama yeni tip araçlarınızda (euro5) yazılımlı olup dumansız olmanız aslında motorun duman üretmediği anlamına gelmez motorun üretiği duman dizel partiküler filtresi (dpf) tarafından emilir ve eritilir karbon küle dönüştürülür.


özetle yeni euro 5 motorlarında iyiyden iyiye çok ama çok dikkatli olmalıyız zira eskiden atılan yazılımı araç duman ürettimi zorladık diye anlarken yeni nesil dpfli araçlarda bunu algılamak çok çok zor.


3) kim kurum,karbon,duman zararsız demiş ise anlatığının tek bir kelimesini dahi umursamayın çünkü sadece üfürmedir,

zengin karışımdan (aşırı yüklenmiş yazılım vs) üretilen duman önce yanma odasında valfleri ve piston/silindir üstünü kaplar,yine yanma odasında enjektör çıkışını kaplar, egsoz manifoldundan çıkarken turbo kanatlarına yapışır ve bu özelliklede bahsi geçen araç geometrik turbolu bir araç ise çok çok büyük bir sorundur çünkü kanatçıklar hareket kabiliyetlerini kaybeder buda yetmemiş gibi yanma odasında üretilen duman yanma odasının diğer yanı olan emme tarafınıda tıkar ve dahada kötüsü :) turbodan basınçla salınan bu duman dpf içersinde normalde olması gereken stock yani fabrika ayarındaki dumanın misli misli üretileceği için çok daha çabuk tıkanacak ve arızaya sebeb olacaktır.



bu durumun ne derece sağlıksız olduğuna şöyle bir örnek vereyim bizzat clio 4 1.5 dci 90 için 123hp almış bir üye arkadaşımızın aracında önce seri bir şekilde güç düştü ve son ölçümde aracı 106hp çıktı ardına enjektör arızalandı oda yetmediği gibi dpf tıkandı ve bunların hepsi araç 43binde olmuş yazılımdan sonra.
 

clio2017

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2016
Mesajlar
367
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
kardeşim biraz düzeltmek istiyorum sonra arkadaşlar yanlış bilgi edinmesinler, dediğiniz gibi siyah duman zengin karışım demektir.


1) sağlık stock araçta ilk etapta olmasının sebebi henüz motor devir daim (radyatör) başlamadığı ve motor ısınmadığı durumda motor kendini korumak amaçlı zengin karşım yaptırır burda amaç yanma odasında fazladan koruyucu bir tabaka elde etmektir ve geçicidir ama bu demek değildirki duman iyidir yada zengin karışım.


2) yeni araçlarda DPF yani dizel partiküler filtresi vardır ve bu parçanın olmasından dolayı eskisi gibi duman görmeyiz fakat bu demek değildirki yazılımlı araçlarımızda zengin karışım olmadı ve sorun yok.


eski tip katalitikli araçlarda egsoz gazı çok daha rahat geçerdi ve zengin karışımlı yazılımlı araçlar lokomotif gibi egzosdan duman salınımı yapardı ama yeni tip araçlarınızda (euro5) yazılımlı olup dumansız olmanız aslında motorun duman üretmediği anlamına gelmez motorun üretiği duman dizel partiküler filtresi (dpf) tarafından emilir ve eritilir karbon küle dönüştürülür.


özetle yeni euro 5 motorlarında iyiyden iyiye çok ama çok dikkatli olmalıyız zira eskiden atılan yazılımı araç duman ürettimi zorladık diye anlarken yeni nesil dpfli araçlarda bunu algılamak çok çok zor.


3) kim kurum,karbon,duman zararsız demiş ise anlatığının tek bir kelimesini dahi umursamayın çünkü sadece üfürmedir,

zengin karışımdan (aşırı yüklenmiş yazılım vs) üretilen duman önce yanma odasında valfleri ve piston/silindir üstünü kaplar,yine yanma odasında enjektör çıkışını kaplar, egsoz manifoldundan çıkarken turbo kanatlarına yapışır ve bu özelliklede bahsi geçen araç geometrik turbolu bir araç ise çok çok büyük bir sorundur çünkü kanatçıklar hareket kabiliyetlerini kaybeder buda yetmemiş gibi yanma odasında üretilen duman yanma odasının diğer yanı olan emme tarafınıda tıkar ve dahada kötüsü :) turbodan basınçla salınan bu duman dpf içersinde normalde olması gereken stock yani fabrika ayarındaki dumanın misli misli üretileceği için çok daha çabuk tıkanacak ve arızaya sebeb olacaktır.



bu durumun ne derece sağlıksız olduğuna şöyle bir örnek vereyim bizzat clio 4 1.5 dci 90 için 123hp almış bir üye arkadaşımızın aracında önce seri bir şekilde güç düştü ve son ölçümde aracı 106hp çıktı ardına enjektör arızalandı oda yetmediği gibi dpf tıkandı ve bunların hepsi araç 43binde olmuş yazılımdan sonra.

söylediklerinize tamamen katılıyorum ve çok da iyi bilmediğim dpf konusunu da açıkladığınız için ayrıca teşekkür ederim hocam. yukarıda (kendisi belki hatırlamaz geceucusu.com sitesinden tanışmış olduğumuz) servet abi de dpf konusundan bahsetmiş.
Genel kanıya bakacak olursak işin ehli yerde yapılması hususunda hemfikiriz sanırım :)
 
Üst