Fluence spor yay uygulaması

omer26

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Fluence 1.5 dci 2015 model aracım yüksek olduğu için alçaltmak istiyordum ve çok fazla araştırdım ama net bir konu bulamadım. Sonunda taktırdım ve tecrübelerimi paylaşmak istedim.
Öncelikle fluence uyumlu marka yay bulmak gerçekten çok zor, eibach vogtland hr gibi markaların yayını bulamadım. Kaliteli marka bir yay taktırmayı çok istiyordum ama ne yazık ki fluence için bu markaların spor yayı hiçbir yerde bulunmuyor.
Coilover sadece önlere yapılabiliyor arkalara yapmıyorlar, sorduğum firmalar önlere coil arka yayları soğuk pres yaparız dediler. Soğuk pres veya yay kesme işlemler içime sinmediği için tercih etmedim.
Air süspansiyon yapılıyor ancak 4 tane sert plastikten yapılmış balonun üstünde gitmek ne kadar güvenli büyük bir soru işareti, hiçbir zaman düşünmedim.
Coil ex, xt, apexi, ultra racing gibi markalar mevcut İnternette. Bende ultraracing 3.5 cm yay aldım 892 tl. İnternette bu tür markalar için net bir bilgi yok, ultraracing markasını tercih etme sebebim ise tanıdıklarım vasıtasıyla bu yayı başka marka araçlarda kullanan 2-3 kişi bulup onlardan yay hakkında olumsuz dönüş almamam. Yayın orjinal bir ürün olup olmadığı hakkında hiçbir fikrim yok. Fstuning diye bir mağazadan İnternetten aldım. Üstünde markası ve numarası yazıyor renkleri ise mavi. Yayı taktırdıktan sonra ilk izlenimim önleri beklediğimden biraz az bastı, motor ağırlığı ile 1 hafta içinde ölçüsüne gelir dediler, konfor kaybı hissetmedim açıkcası, hususi sanayinin bozuk yollarına girdim hissedilir bir şey yok, vurma yok, sekme yok. Yayı taktıktan sonra rot ayarı şart dedi usta, arabada şu an titreme sağa sola çekme yok 1 hafta daha bekleyip yayların iyice alışmasını beklicem sonra rot yaptırcam.
Ufak bir araştırmada spacer için yaptım.Tekerlere spacer namı diğer flanş takacağım iz mesafesini arttırmak için , arkalara 25mm önlere 20mm, bildiğiniz üzere fluence tekerleri baya içeride olan bir araç, spacer 10 delik olanları tercih edicem. Önce 5 tane bijon ile spacer diskin oraya takılıyor diğer 5 boşluğa ise teker monte ediliyor. 5 delik uzun bijon ile kullanılan flanşlar içime sinmiyor, flanşın göbekli olması yani ortasında çıkıntı olması önemli bir detay.
Herkese iyi forumlar.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Tebrikler normalde amortisör değişimde eğer salıncak tabla söktürmeden değiştirttiyseniz rot ayarına gerek olmaz. Resim de paylaşırsanız seviniriz.
 

omer26

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Salıncak sökülmedi, önlerde amortisör çıkarılıp yaylar değişti, arka yayların değişimi zaten oldukça basit, rot ayarı şart diyor ustalar arabanın gidişi değişmese bile lastikleri yer dediler.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Salıncak sökülmedi, önlerde amortisör çıkarılıp yaylar değişti, arka yayların değişimi zaten oldukça basit, rot ayarı şart diyor ustalar arabanın gidişi değişmese bile lastikleri yer dediler.
Sanmıyorum rot ayarı lastiklerin sağa sola olan ayarıdır. Amortisör yada yay işlemleri yada yolda giderken bunların hareketi aşağı yukarı olan harekettir sağa sola pozisyonu değiştirmez ama tabi sizin bileceğiniz iş salıncaklarda bozulma, sökme-takma işlemi yapılmamışsa rot ayarı bozulmaz.
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hayırlı olsun flanş işini de iyi araştırın direksiyon kutusu ve ön takıma bayağı yük bindiriyor diye biliyorum
 

omer26

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Flanş için önemli nokta üretim malzemesi, çelik olanlar imalat çeliğinden üretiliyor ve ağır oluyor, aliminyumdan üretilenler daha hafif oluyor. Çelik olanlar ucuz. Marka spacer fluence için yok, custom üretim olcak mecburen. Cnc ustası ve cnc tezgah düzgünse balans titreme problemleri olmaz diye düşünüyorum. Evet dediğiniz gibi amotisörlere biraz daha fazla yük binecek, direksiyon kutusu hakkında bir şey duymadım. Kullananlar konforu çok az arttırdığını söylüyor ama tamamen göreceli bir durum. Ayrıca flanş takıldığında çelik veya aliminyum olması fark etmez kırılması çok zor bence, flanşın kırıldığını duymadım görmedim önemli nokta bijon saplamaların sağlam kaliteli malzemeden üretilmesi,kırılan bijon saplamaları oluyor, özellikle uzun bijon ile kalitesiz malzeme olan bijon saplaması kesme yapar veya kırılabilir.
Bir not daha çevirici olarak bilen bijon aralıklarını değiştiren flanşlardan memnun kalan duymadım nedense bijonlar sürekli gevşiyormuş ve sıkılması gerekiyormuş.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Flash prensipte teker ile şase arasındaki mesafeyi uzattığından amortisörler normalde çalışmasından biraz daha uzun mesafede çalışır çok fark etceğini sanmıyorum lakin tekerle, tekerin dönme noktasındaki mesafeyi de arttırdığından direksiyon kutusuna ayrıca salıncak(tabla) burçlarına biraz daha fazla yük binme meselesi doğrudur zararı olurmu bilmem. Hepsinin dışında teker iz mesafesi arttığından yol tutuşuna faydası olur fakat bu seferde teker ve aks kafası bağlantı yüzey sayısı (jant ve aks kafası) 2 adet iken (jant-flash ve flash-aks kafası) 4 adet yüzeye çıkar buda sürtünmeyi azaltarak bijonların normalden daha çok yüke maruz kalmasını daha sık aralıklarla sıkılığında değişikliğe sebep olur buda ayrı bir risktir.
 

omer26

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Flash prensipte teker ile şase arasındaki mesafeyi uzattığından amortisörler normalde çalışmasından biraz daha uzun mesafede çalışır çok fark etceğini sanmıyorum lakin tekerle, tekerin dönme noktasındaki mesafeyi de arttırdığından direksiyon kutusuna ayrıca salıncak(tabla) burçlarına biraz daha fazla yük binme meselesi doğrudur zararı olurmu bilmem. Hepsinin dışında teker iz mesafesi arttığından yol tutuşuna faydası olur fakat bu seferde teker ve aks kafası bağlantı yüzey sayısı (jant ve aks kafası) 2 adet iken (jant-flash ve flash-aks kafası) 4 adet yüzeye çıkar buda sürtünmeyi azaltarak bijonların normalden daha çok yüke maruz kalmasını daha sık aralıklarla sıkılığında değişikliğe sebep olur buda ayrı bir risktir.

Üstadım;
" teker ve aks kafası bağlantı yüzey sayısı (jant ve aks kafası) 2 adet iken (jant-flash ve flash-aks kafası) 4 adet yüzeye çıkar buda sürtünmeyi azaltarak bijonların normalden daha çok yüke maruz kalmasını daha sık aralıklarla sıkılığında değişikliğe sebep olur buda ayrı bir risktir",
bu kısım için soruyorum, 1 tekere 10 bijon ile montajı yapılan flanşlar içinde aynı risk olur mu, sonuçta 5 tane kısa bijon ile önce flanş takılıp, flanşada 5 tane kısa bijonla teker takılıyor. Bu yöntem bana sağlam geliyor.
İkinci sorum ise 2.5 cm flanş takılsa toplamda 5 cm mesafe artıcak, bu durum aracın direksiyon kutusu veya salıncaklara ne kadar zarar verebilir ki, iki gün sonra aracın bir yerlerini dağıtmak istemem :)
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Üstadım;
" teker ve aks kafası bağlantı yüzey sayısı (jant ve aks kafası) 2 adet iken (jant-flash ve flash-aks kafası) 4 adet yüzeye çıkar buda sürtünmeyi azaltarak bijonların normalden daha çok yüke maruz kalmasını daha sık aralıklarla sıkılığında değişikliğe sebep olur buda ayrı bir risktir",
bu kısım için soruyorum, 1 tekere 10 bijon ile montajı yapılan flanşlar içinde aynı risk olur mu, sonuçta 5 tane kısa bijon ile önce flanş takılıp, flanşada 5 tane kısa bijonla teker takılıyor. Bu yöntem bana sağlam geliyor.
İkinci sorum ise 2.5 cm flanş takılsa toplamda 5 cm mesafe artıcak, bu durum aracın direksiyon kutusu veya salıncaklara ne kadar zarar verebilir ki, iki gün sonra aracın bir yerlerini dağıtmak istemem :)
Bijon sayısı farketmez birinci durumu anlamak için çok basit ilk okul seviyesi bir deney dahi yapabilirsiniz. Bijon sayısını falan boşverin hiç düşünmeyin, İki bozuk parayı yüzyüze sımsıkı bastırım birbirleri üzerinde kaydırmayı deneyin kayma miktarına 1 deyin. Şimdi paralar arasına bir para daha koyun temsili flash niyetine, tekrar sımsıkı birbirlerine bastırın ve birbirleri üzerinde kaydırmayı deneyin. Kesinlikle ilk deneydeki iki para gibi ya 1-2 arasında yada 2-3 arasında kayma olur ama asıl mesele daha kolay kaydırırsınız birde hem 1-2 hem 2-3. paralar arasında kayma olursa ki bu en büyük risk, ilk durumda iki para arasında kayma 1birimken artık 2 birime çıkmış olur yani sitediğiniz kadar bijon takın siz direnci düşürdünüz.

İkinci duruma gelince flashla tekerin dönme noktası değişir yani direksiyonu çevirdiğinizde teker dönerken dönme noktası tekerle yer arasında minimum sürtünme sağlanmak için teker yüzeyinin tam orta izasına geleceği yerden döner, flash takılınca bu nokta değişir ve yine dönme noktasına olan direnç değişir. Bunun deneyinide nasıl yapabilirsiniz ilk okul seviyesinde, bu basit momentum gibi düşünülebilir. Ağır bir cismi önce kendinize en yakın mesafede tutarak vücudunuzla döndürmeye çalışın birde kendinize ağır cismi uzak tutarak vücudunuzla döndürmeye çalışın, uzak tuttuğunuz anda döndürmek için uygulayacağınız kuvvet artacaktır. Yani tekerker optimum noklasından uzaklaştığı için direksiyon kutusu döndürmek istediğinde tekerleri yerde olduğu yerde döndürmek yerine sürüklemek zorunda kalacaktır.

En basit şekilde anlatmaya çalıştım umarım anlatabilmişimdir. Lakin yaptığınız hiçbirşey ilk defa yapılan şeyler değil. Hepsi hesaplanmıştır diye düşünüyorum.
 

omer26

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2015
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Anlatımlar için teşekkür ederim, gerçekten çok açıklayıcı ve faydalı oldu.
 
Üst