Fluence Yol Tutuşu Oylaması

Yol Tutuşu

  • 1

    Oy: 7 6.4%
  • 2

    Oy: 1 0.9%
  • 3

    Oy: 2 1.8%
  • 4

    Oy: 3 2.7%
  • 5

    Oy: 15 13.6%
  • 6

    Oy: 13 11.8%
  • 7

    Oy: 32 29.1%
  • 8

    Oy: 24 21.8%
  • 9

    Oy: 6 5.5%
  • 10

    Oy: 7 6.4%

  • Kullanılan toplam oy
    110

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Merhaba,

Yorumlarımı kısa yazayım bu sefer. 150'yle ani manevra - Fluence. Siz kontra yaparak ani manevrayla kurtarmışsınız. Benim mesela ani manevra dediğim konuda bu tip araçlarla 150'yle bunu almak mümkün değil. Aslında genel görüşte de böyle. bunlar göreceli kavram. Bu konuda Fluence yol tutuşu konuşulduğundan; segmentindeki diğer araçlarla kıyaslıyoruz. Yani şoförlükle aslında çok konuşmamız yok. Yoksa ne şoförler ne dandik arabalarla neler yapabiliyor, ne şoförler de ne kadar iyi arabalarla sokak arasında dönemiyor. Bu yüzden hız kadranı var. Yani hızlı gittim yavaş gittim yerine sayısal veri veriyoruz. Bu yüzden geyik testi gibi testler var. Bu test çok kolay 15 tane trafik konisi olsun uygun bir yer bulur denenir. Fakat buna hiç gerek yok. Fluence kullanıcıları görüşünü söylemesi yeterli.

Mesela Focus için net demişsiniz ama ben de çok kullandım. Focus yol tutuşta çok iyi ve bilinir. Süspansiyon yapısı ve şasesi bu konuda onu çok öne taşıyor. Önceki kasalarında. Fakat ben mesela o aracı da seçme şansım varken Fluence icon almıştım. Hatta şimdi de baktığım araçlardan bir tanesi yeni kasa Focus'tu. Yine Megane 1.2 TCE icon aldım. Megane'in de yol tutuşu vasat. Yetiyor normal kullanımda. Yeni Focus'ta da torsiyon çubuğuna dönülmüş diye duydum test etmedim henüz.

Fluence kullanan biri olarak yol tutuş konusunda zayif olduğunu soyleyebilirim. Sınıf ortalamasini karşılıyor elbet fakat bana kalirsa kendi segmentinin en zayif yol tutuşuna sahip. Zira buna yerden olan muazzam yuksekligin de büyük katkisi var. Bu sinifta focus ilk sirada fakat o da son kasasi hariç. Son kasanın yok tutusunu hiç begenmedim bir önceki kasaya göre inanilmaz eksiklikler var. Fluence konusunda sunu soyleyebilirim; fiesta ile otoban suratlerinde ilerlerken yanimdan otobus dahi gecse araç etkilenmiyordu, Fluence için aynı durum söz konusu bile değil malesef 90 km üzerine çıkınca ve özellikle ruzgarli bir hava da aracı yolda tutmak için direksiyon hakimiyeti sürekli mudahele durumundasiniz. Ayrıca yine megane için de testler de çok iç açıcı şeyler soylemiyorlar ama yine oda sınıf standartlarinda. Benim aracım bir miktar basık olmasina rağmen hala yanal ruzgarlardan aşırı şekilde etkileniyor, yanindan ağır tonajli araç gectiginde saga sola yalpaliyor. Bu surus konusunda tehlike yaratmiyor fakat o an direksiyona anlık tepki vermeniz de gerekiyor. Açıkçası araç bana otoban suratlerinde hiç güven vermiyor özellikle virajli yollarda mavcut hizla girebilecegimden hiç bir zaman emin olamiyorum ve viraz içerisinde tedirgin ediyor. Örneğin her zaman kullandigim yol istanbul avrupa yakası temden ayrilip otogar yoluna baglanirken temin altindan geçen tatlı bir viraz vardır. Ben o viraja hem fiesta hem i20 ile 115 girip araç 130 la ciktigimi bilirim ve bu iki araçta cizgisini bozmuyor yalpalamiyor. Fakat benim aracla Fluence ile 90 la donerken tedirgin oluyorum ve o virajdan çıkarken hizim genelde 78 e kadar düşüyor.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Benzer tecrübelere sahipmişiz. Fluence'ten önceki aracım da Ford Fiesta'ydı. Benzer konuları ben de görmüştüm. Son Focus kasası için de benzer konuları duydum. Karşı komşumda yeni kasa mavi - HB var içine binince çok çok hoşuma gitmedi parası kadar. Sonra zaten Megane 4 kesinleşmişti.

Fluence hakkında emin değilim bir kaynak da göremedim ama 110 hp olan icon'lar baz versiyondakilere göre daha iyi yol tutuyor demişti. Bu konuda kaynak bilgi de bulamamıştım. Fakat çoğu alt takımda aynı yedek parçayı kullanıyor. Belki şasede bir iyileştirme vardır. Belki lastik jant farkındandır, belki yoktur. Bunu hep merak etmişimdir. Bildiğim kadarıyla Megane 3'te GTLine'lar şase farklılığından dolayı daha iyi yol tutuyordu. 5-6 sene önce almayı düşünüyordum çünkü.

Clio 5 nasıl olacak merak ediyorum. Clio sınıfında bana göre yol tutuş konusunda başarılı, diğer konularda da çok başarılı. Yeni versiyonda trim sesleri ve yol sesleri de azaldıysa ben Megane 4'ten ona geçebilirim.

Bu arada yol tutuş konusu olduğundan İzmir'de çok yakınımda çok iyi korunmuş Clio Cup (2. versiyon) var. Bir etkinlik olursa davet ederim. Görmek isteyen varsa gideriz garajına bakarız. Bir de benim en iyi yol tutan araç olarak gördüğüm ProKart (profesyonel karting araçları) etkinlikleri oluyor bazen. Ben orada yarıştığım için arada katılıyorum. Yol tutuşun son noktasını görmek isteyenlerle böyle bir aktivite yapabiliriz.

Fluence kullanan biri olarak yol tutuş konusunda zayif olduğunu soyleyebilirim. Sınıf ortalamasini karşılıyor elbet fakat bana kalirsa kendi segmentinin en zayif yol tutuşuna sahip. Zira buna yerden olan muazzam yuksekligin de büyük katkisi var. Bu sinifta focus ilk sirada fakat o da son kasasi hariç. Son kasanın yok tutusunu hiç begenmedim bir önceki kasaya göre inanilmaz eksiklikler var. Fluence konusunda sunu soyleyebilirim; fiesta ile otoban suratlerinde ilerlerken yanimdan otobus dahi gecse araç etkilenmiyordu, Fluence için aynı durum söz konusu bile değil malesef 90 km üzerine çıkınca ve özellikle ruzgarli bir hava da aracı yolda tutmak için direksiyon hakimiyeti sürekli mudahele durumundasiniz. Ayrıca yine megane için de testler de çok iç açıcı şeyler soylemiyorlar ama yine oda sınıf standartlarinda. Benim aracım bir miktar basık olmasina rağmen hala yanal ruzgarlardan aşırı şekilde etkileniyor, yanindan ağır tonajli araç gectiginde saga sola yalpaliyor. Bu surus konusunda tehlike yaratmiyor fakat o an direksiyona anlık tepki vermeniz de gerekiyor. Açıkçası araç bana otoban suratlerinde hiç güven vermiyor özellikle virajli yollarda mavcut hizla girebilecegimden hiç bir zaman emin olamiyorum ve viraz içerisinde tedirgin ediyor. Örneğin her zaman kullandigim yol istanbul avrupa yakası temden ayrilip otogar yoluna baglanirken temin altindan geçen tatlı bir viraz vardır. Ben o viraja hem fiesta hem i20 ile 115 girip araç 130 la ciktigimi bilirim ve bu iki araçta cizgisini bozmuyor yalpalamiyor. Fakat benim aracla Fluence ile 90 la donerken tedirgin oluyorum ve o virajdan çıkarken hizim genelde 78 e kadar düşüyor.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Benzer tecrübelere sahipmişiz. Fluence'ten önceki aracım da Ford Fiesta'ydı. Benzer konuları ben de görmüştüm. Son Focus kasası için de benzer konuları duydum. Karşı komşumda yeni kasa mavi - HB var içine binince çok çok hoşuma gitmedi parası kadar. Sonra zaten Megane 4 kesinleşmişti.

Fluence hakkında emin değilim bir kaynak da göremedim ama 110 hp olan icon'lar baz versiyondakilere göre daha iyi yol tutuyor demişti. Bu konuda kaynak bilgi de bulamamıştım. Fakat çoğu alt takımda aynı yedek parçayı kullanıyor. Belki şasede bir iyileştirme vardır. Belki lastik jant farkındandır, belki yoktur. Bunu hep merak etmişimdir. Bildiğim kadarıyla Megane 3'te GTLine'lar şase farklılığından dolayı daha iyi yol tutuyordu. 5-6 sene önce almayı düşünüyordum çünkü.

Clio 5 nasıl olacak merak ediyorum. Clio sınıfında bana göre yol tutuş konusunda başarılı, diğer konularda da çok başarılı. Yeni versiyonda trim sesleri ve yol sesleri de azaldıysa ben Megane 4'ten ona geçebilirim.

Bu arada yol tutuş konusu olduğundan İzmir'de çok yakınımda çok iyi korunmuş Clio Cup (2. versiyon) var. Bir etkinlik olursa davet ederim. Görmek isteyen varsa gideriz garajına bakarız. Bir de benim en iyi yol tutan araç olarak gördüğüm ProKart (profesyonel karting araçları) etkinlikleri oluyor bazen. Ben orada yarıştığım için arada katılıyorum. Yol tutuşun son noktasını görmek isteyenlerle böyle bir aktivite yapabiliriz.

Bence 2014 makyaj sonrası Fluence modelleri 2014-2015-2016 modelleri daha kötü yok tutuyor cunku aracı turkiye sartlarina adapte edebilmek için 2cm daha yukseltmisler. Bu da ek bir bilgi. Duyunca ben de sasirmistim ama boyleymis :)


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”
 

muhsin_cepelli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 May 2016
Mesajlar
198
Tepki puanı
0
Puanları
16
Dediğinin tam tersi geçerli. Fluence 2014 ve öncesi seri de aerodinamik hatasi olduğunu ve yol tutuşu problemini Renault bile kabul ediyor. 2015 sonrasında ise bir nebze düzeltildi aerodinamik ama bu sefer de yükseklik ile tekrar aynı noktaya gelindi denilebilir ama arabanın uzunluğu ve yüksekliği göz önünde bulununca arabanın yol tutuşunun 10 üzerinden 6-7 olması normal
 

ErdlK

Kayıtlı Üye
35-İzmir
Katılım
23 Eki 2020
Mesajlar
238
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
57
Bende de 2012 model , 6 ileri 110 luk tan var gidişi ve yol tutuşundan çok memnunum. Özellikle şanzuman dişli oranlarını çok beğeniyorum .
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Bence de kullanmış biri olarak kötü bir yol tutuşu yok, piyasa otomobilleri seviyesinde sonuçta SuperSport değil bu araç limitlerinin ne kadar yüksek olmasını bekliyorsunuz ki? 10 üzerinden 6-7 diyen var bu otomobil için normal değerleridir sonuçta daha yüksek değerleri beklemek anormal durum F8 Tributo değil ki bu :)
 

batari

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2016
Mesajlar
308
Tepki puanı
0
Puanları
0
2012 dinamik sahibiyim. Ruzgarli havada geziyor. 140 dan sonra Bence tum fluenceler boyle. Yuksek hizlari sevmeyen biri begenecektir. Oyle 200 gorsun 230 basayim falan tabuta atar.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
2015 Icon Prestij kullandım. 200de gördü gayet iyiydi güzel lastikle sıkıntısı olmuyor ama dediğim gibi süperspor bir otomobil değil normal hız sınırlarında gayet yeterli.
 

GFY21

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Mar 2021
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Bende 2012 dinamik sahibiyim aynı olay bende de var. 130 u geçince baslıyor gezmeye güven vermiyor. Rot balans yaptırdım yine aynı durum.
 

Atsiz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Eki 2019
Mesajlar
533
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Bende 2012 dinamik sahibiyim aynı olay bende de var. 130 u geçince baslıyor gezmeye güven vermiyor. Rot balans yaptırdım yine aynı durum.

Durum rot balanslık değil ön takım elemanlarını kontrol ettirin, salıncak burçlarınız yırtık yada çatlak olabilir amortisörleriniz ve bağlantı elemanları(rulmanı, takozu) bozuk olabilir hepsi söylediğiniz şikayetleri yapar Fluence kullanmış biri olarak 160 üstüne çok çıktığım olmuştur tren gibi dümdüz gider sıkıntı yaratmazdı ama herşeyine çok iyi bakar göz ardı etmezdim.
 
Üst