Fluence Yol Tutuşu Oylaması

Yol Tutuşu

  • 1

    Oy: 7 6.4%
  • 2

    Oy: 1 0.9%
  • 3

    Oy: 2 1.8%
  • 4

    Oy: 3 2.7%
  • 5

    Oy: 15 13.6%
  • 6

    Oy: 13 11.8%
  • 7

    Oy: 32 29.1%
  • 8

    Oy: 24 21.8%
  • 9

    Oy: 6 5.5%
  • 10

    Oy: 7 6.4%

  • Kullanılan toplam oy
    110

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Helezonlari kesmek pres yapmak yerine 3 lük spor yay taksak daha iyi olmazmi ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Gecen gun yay kirilmasi ile ilgili bi video isledim ki bende spor yay almaya karar verdim. Malum her zaman olmasada ara ara 180-190 km leri goruyoruz ve ne olursa olsun hata affetmeyecek hizlar. Dolayisi ile kesinlikle haklisiniz. İlk etapta goze hos gorunmesi hosuma gidiyordu ama onumuzdeki hafta yaylari spor yay ile degistirecehim bende.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
 

alsh

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Eki 2017
Mesajlar
321
Tepki puanı
0
Puanları
0
Gecen gun yay kirilmasi ile ilgili bi video isledim ki bende spor yay almaya karar verdim. Malum her zaman olmasada ara ara 180-190 km leri goruyoruz ve ne olursa olsun hata affetmeyecek hizlar. Dolayisi ile kesinlikle haklisiniz. İlk etapta goze hos gorunmesi hosuma gidiyordu ama onumuzdeki hafta yaylari spor yay ile degistirecehim bende.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com

Bayağı helezonları mı değiştireceksin hocam?
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Bayağı helezonları mı değiştireceksin hocam?

Hepsini. Coiloverlar da var aklimda duruma gore bakacagim. Coilover cok saglikli degil yorumlari var ama kullanima gore oldukca makul. 100.000 km yapsa bana yeterli aslinda.


Hızlı yanıt alabilmek icin alıntı yaparak cevaplayın

iMessage : tanseler@me.com
 

2011FLUENCE

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eyl 2017
Mesajlar
572
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
2011 fluence 1000 km kadar kullandim.dikkatimi ceken 1 ve 2 vitesdeki hizlarda manevra yapilinca on kisim sanki kararsiz kalıyor gibi bu frenle donus yapinca oluyor.lastikler 205/55/16 conti yazlik ve yeni.havalari32/33 lerde
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
2011 fluence 1000 km kadar kullandim.dikkatimi ceken 1 ve 2 vitesdeki hizlarda manevra yapilinca on kisim sanki kararsiz kalıyor gibi bu frenle donus yapinca oluyor.lastikler 205/55/16 conti yazlik ve yeni.havalari32/33 lerde

Sehir içi kullaniyorsaniz 32 ön 29 arka olması lazım. Viraj donerken frenlemede kayma bende olmadı ama çoğu zaman limitlerde olduğunu hissediyorum örneğin bir iki km daha fazla olsa eminim ufak kaymalar olacak. Fakat viraja normal hız degerlerinde girerseniz sorun yok. Ama viraj içinde bir anda onunuze engel çıkar da manevra ile fren yapmaniz gerekirse bu hemen her araçta dagilma dedigimiz olaya yol açıyor. Buradaki kritik nokta Fluence genel segment araclarindan çok çok daha yüksek yerden haliyle savrulma eylemi daha fazla ve direksiyon hakimiyeti kısmen zorlasiyor.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”
 

banagelensanagelsin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2018
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Fiyatina gore yol tutusu sorunsuz. 100 kusurlerle gectigim virajlarda hic sorun yasamadim simdiye kadar. Luks modeller bmw mercedes vs karsilastirirsaniz tabi aradaki fark hissedilir
 

Tolgabae

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2019
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
cok cesitli araclar kullandim.Ve yol tutus konusunda fluence araclara haksizlik edildigini fluence alinca anladim.Yuksek hizlarda araci virajdan viraja atarak kullandigimda oldu 150 km hizla ani manevra yaparak cocuga carpma riskini atlattigimda ve lastiklerimin cok iyi olmadiginida belirtmek isterim hic bir sikinti yasamadim.Hatta bu konuda idaallaşma sonucu arkadasin jettasiyla(2009) ayni viraja ayni hizda girdik evet fluence cok yatti ama yolu birakmadi jetta direkt kafadan kaydi.İsteyen herkeslede istedigi virajda istedigi şeyi aracimla denerim. iş araci tanimakta ve şöförlukte bitiyor bence
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
cok cesitli araclar kullandim.Ve yol tutus konusunda fluence araclara haksizlik edildigini fluence alinca anladim.Yuksek hizlarda araci virajdan viraja atarak kullandigimda oldu 150 km hizla ani manevra yaparak cocuga carpma riskini atlattigimda ve lastiklerimin cok iyi olmadiginida belirtmek isterim hic bir sikinti yasamadim.Hatta bu konuda idaallaşma sonucu arkadasin jettasiyla(2009) ayni viraja ayni hizda girdik evet fluence cok yatti ama yolu birakmadi jetta direkt kafadan kaydi.İsteyen herkeslede istedigi virajda istedigi şeyi aracimla denerim. iş araci tanimakta ve şöförlukte bitiyor bence


Bu mesaja hiç katılmıyorum. Birçok kişi de okuduğundan yazmak istedim. Fluence 2 sene benim de severek kullandığım bir araba. Son güne kadar da sevdirdi bana kendini. O yüzden burada yazdıklarım Fluence'i eleştiri değil. Forumu da herkes okuduğundan biraz kamu spotu gibi yazıyorum.

Genelde mesajda yazdıkların çok bende canlanmadı ama 150km hizla gidilen yerde çocuk ne arıyordu anlamadım. Herhalde e5 gibi bir yerde hızlı gittik oraya da çocuk mu firladı. 150'yle giderken ani manevra yapılacak o segmentte araba yok veya ani manevra yapmayı çok farklı düşünüyoruz. Biraz önce youtube'da bir arkadaş da 170'le sert viraja girdim diye paylaşmış. Jetta'yla test ikinci konum. Jetta'yı hiç kullanmadım ama profesyonel test yapıp dergilerde yazı yazanlar videosunu çekenler bu kadar net konuşamıyor. Bin tane etkeni var senin dediklerin de dahil. Şoför, aracın durumu, lastikler bunları dallandırınca her şeyi yazarız.

Kısaca bu şekilde bir test yapılacaksa. Bir GPS cihazıyla hızı ölçmek lazım. İyi bir telefonla, üstünde GPS hız loglaması yapan uygulamada işe yarayabilir Aynı anda görüntü kaydı 2-3 kamera.
Geyik parkuru hazırlamak lazım. Kukaları belirli aralıkta dizilir. Burada çoklu test yapılır.
Daha ileriki aşamalarında sola sağa viraj, S virajı dediğimiz viraj, eğimli viraj, yüklü yüksüz frenli testler. Yapılır biter.

Fluence'i 2 sene kullandığım için. Şirket aracı Ford'dan geçtiğimde yadırgamıştım. Özelde de kullandığım yol tutuş ve fren anlamında yüksek bir marka araç da vardı. Ama Fluence'ın motoru o kadar iyi (yakıt tüketimi de düşük), Vitesi de çok başarılı, içi çok geniş, donanımı yüksek ve makyajlı kasası da tip olarak çok hoşuma gitmişti. Çok sevdirdi bana kendisini.

Oylamayı yapamadım. Fluence Makyajlı Dizel EDC icon'u düşünerek eğer oylamaya girseydim; Motora 9. EDC'ye 8. Yol tutuşa 6. Frene:6 Donanım 8. İçMalzeme Kalitesine 7. Kasa Güzellik Tasarım: 8. Servis ağı, Kolay satma, yedek parça vs. 9,5. İç hacim 9. verirdim.

İsteyenle her şeyi denerim demişsin ama ben bunu söyleyen herkese diyorum. Bu tip konuların yerleri yarış pistleri en doğrusu. Orada her şey denemek serbest.
 

Tolgabae

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2019
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
öncelikle iyi niyetli uyarilariniz icin tesekkurederim.Fakat ben aracta hissettiklerimi sizlerle paylastim belki tam objektif olamiyorum fluence kullanicisiyim diye ama deneyimlerimi abartmadan belirttigime inaniyorum.150 km hizla giderken nevsehir hacibektas yolunda(bolunmus yol soguk asfalt dökulu) bir mezranin cikisinda basima bu olay geldi ayrica ani manevradan kastim her arac kullananin bildigi kacinma manevrasidir yani ani sekilde araci sag seride atip daha sonrasinda hafif kontra vererek seride sokmakti anlattigim sey.Sizin dediginiz geyik testi,S viraj vb gibi yerlerde araci deneyemiyecegimiz icin yol sartlarindan ve sundugu guvenden yola cikarak bilgimi paylasabilirim,fakat eminimki c sinifi ayni yil uretilen rakiplerinden geri kalacaginida dusunmuyorum.Fd6 kasa civic,ford focus,hyundai elentra, avensis(2005) model bu araclari uzun sure kullandim ve aklima gelmeyen bir cok marka aracida kullanmis biri olarak bu yorumda bulunuyorum.Tekrarliyorum belki ben tam objektif bakamiyorum ama piyasadaki fluence yol tutmuyor diyenlere de hayretle bakiyorum

iyi forumlar,
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba,

Yorumlarımı kısa yazayım bu sefer. 150'yle ani manevra - Fluence. Siz kontra yaparak ani manevrayla kurtarmışsınız. Benim mesela ani manevra dediğim konuda bu tip araçlarla 150'yle bunu almak mümkün değil. Aslında genel görüşte de böyle. bunlar göreceli kavram. Bu konuda Fluence yol tutuşu konuşulduğundan; segmentindeki diğer araçlarla kıyaslıyoruz. Yani şoförlükle aslında çok konuşmamız yok. Yoksa ne şoförler ne dandik arabalarla neler yapabiliyor, ne şoförler de ne kadar iyi arabalarla sokak arasında dönemiyor. Bu yüzden hız kadranı var. Yani hızlı gittim yavaş gittim yerine sayısal veri veriyoruz. Bu yüzden geyik testi gibi testler var. Bu test çok kolay 15 tane trafik konisi olsun uygun bir yer bulur denenir. Fakat buna hiç gerek yok. Fluence kullanıcıları görüşünü söylemesi yeterli.

Mesela Focus için net demişsiniz ama ben de çok kullandım. Focus yol tutuşta çok iyi ve bilinir. Süspansiyon yapısı ve şasesi bu konuda onu çok öne taşıyor. Önceki kasalarında. Fakat ben mesela o aracı da seçme şansım varken Fluence icon almıştım. Hatta şimdi de baktığım araçlardan bir tanesi yeni kasa Focus'tu. Yine Megane 1.2 TCE icon aldım. Megane'in de yol tutuşu vasat. Yetiyor normal kullanımda. Yeni Focus'ta da torsiyon çubuğuna dönülmüş diye duydum test etmedim henüz.
 
Üst