Fren Pedalının Şişmesi?

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Araç çalışmaz iken, fren pedalını bir kaç kez basıldığı durumda fren pedalının sertleşmesi normal bir durumdur. Eğer sertleşmiyor ise sistemde problem aranmalıdır.
Araç çalıştığında fren pedalı normale dönüyorsa sistem basıncı sağlıklı çalışıyordur denebilir.
Fren pedalı sertleşse dahi (hareket esnasında) fren sisteminin aktif olduğu ve yeterli pedal basıncı le fren sisteminin çalışabileceği unutulmamalıdır.
Benzinli motorlarda içten yanmalı motor çalışma mantığı gereği emme manifoldu vakumu, fren servo için kullanılır. Dizel motorlarda ise böyle bir vakum olmadığından fren servo için yardımcı donanımlar kullanılır.
Fren hidrolik sıvısı değişiminde, gerek değiştirme yöntemi (kaliperlerden, doğru aks sırası ile, hava yaptırmadan), gerek kullanılan hidrolik sıvısı özellikleri de (sınıfı, dot uyumu, üretim tarihi) önemlidir.
Kullanım sırasında fren pedalında esneme belli oranda olabilir. Bu, normalden fazla hissediliyor ise, fren hidroliği ne

Açıklamanız için öncelikle teşekkür ederim. Ancak araç çalışmıyorken fren pedalına basılmadan, araca biner binmez ve araç çalıştırmadan önce bu frenin en tepede ve sert oluşu benim asıl problemim. bununla ilgili bir görüşünüz var mı?
 

must82

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
120
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Araç çalışmaz iken, fren pedalını bir kaç kez basıldığı durumda fren pedalının sertleşmesi normal bir durumdur. Eğer sertleşmiyor ise sistemde problem aranmalıdır.
Araç çalıştığında fren pedalı normale dönüyorsa sistem basıncı sağlıklı çalışıyordur denebilir.
Fren pedalı sertleşse dahi (hareket esnasında) fren sisteminin aktif olduğu ve yeterli pedal basıncı le fren sisteminin çalışabileceği unutulmamalıdır.
Benzinli motorlarda içten yanmalı motor çalışma mantığı gereği emme manifoldu vakumu, fren servo için kullanılır. Dizel motorlarda ise böyle bir vakum olmadığından fren servo için yardımcı donanımlar kullanılır.
Fren hidrolik sıvısı değişiminde, gerek değiştirme yöntemi (kaliperlerden, doğru aks sırası ile, hava yaptırmadan), gerek kullanılan hidrolik sıvısı özellikleri de (sınıfı, dot uyumu, üretim tarihi) önemlidir.
Kullanım sırasında fren pedalında esneme belli oranda olabilir. Bu, normalden fazla hissediliyor ise, fren hidroliği nem toplamış olabilir ve bezınç altında bu sıkışma yağıyor olabilir. Ayrıca fren hortumları da basınca maruz kaldıklarından belli oranda esneme yapabilirler ancak normal bir kullanıcı için bu hissedilmez. Alternatifi ise çelik fren hortumları olabilir.

Açıklamanız için öncelikle teşekkür ederim. Ancak araç çalışmıyorken fren pedalına basılmadan, araca biner binmez ve araç çalıştırmadan önce bu frenin en tepede ve sert oluşu benim asıl problemim. bununla ilgili bir görüşünüz var mı?
 

ftdmrc

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2017
Mesajlar
64
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Bunu söylediğiniz iyi oldu, bir de o şekilde baktırayım. Bir de hocam masraflı parça demişsiniz komple fren sistemi parası istemezler değil mi öyle bir şey varsa ??
Peki şöyle bir şey oluyor mu sizde? Gaza basmıyorsunuz yokuş iniyorsunuz ve ayağınız frende inmek zorundasınız. Ayağınız frendeyken yani hafif frenli inişteyken, durmak için veya daha da yavaşlamak için biraz daha bastığınızda, pedal normal frenleme yaptığı seviyeden daha da aşağıya doğru gidiyor mu? Yani normalde durmak için uyguladığınız basınçla fren pedalı -3 seviyesinde durabiliyorken, frenli inişlerde yani fren aktifken durmak isteğimde bu seviye -5 gibi daha aşağıda bir seviyede tepki veriyor. Belki çok titizleniyorsun diyeceksiniz ama bu durum canımı sıkıyor. Napayım bende böyleyim arabayı çok dinliyorum, sorun olsun istemiyorum...

fren pedal seviyemde rampa inişlerinde öyle bir sorun yaşamadım hiç. Ama dediğim gibi geceden aracı bırakıyorum sabaha fren şişmiş oluyor. hatta 2 saaat sonra bile şişmiş oluyor frenim. marş basınca düzeliyor ve 2 senedir böyle kullanıyorum. frenci usta arkadaş yan dükkandaki motor ustasını çağırdı moturun vakumuna baktırdı adam vakumda sıkıntı yok deyince sorun westinghouse ve bileşenlerindeki kaçaklardan oldugunu söyledi ufak kaçaklar sorun olmaz abi bu şekilde kullan, zaten birden büyük bir yırtık oluşmaz kendini belli eder kaçak büyüdükçe, o zaman getir değiştirelim masraf etme dedi. bunu diyeli 2 sene oldu.. aracı aldıgımda da böyleydi belki 2 seneden fazla 5 sene bile olabilir bu şekilde kullanılıyor araç.. o diğer bahsettiğin olayı yaşamadım onun için bir şey diyemeyeceğim.
 
Üst