Jant önerisi olan arkadaşlar varmı ?

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepki puanı
928
Puanları
0
Yaş
35
Bence Hç Düşünme Megane 2 Dinamil Jantina Geç , Kapi Yan Çitalarinida Krom Yap Daha Şik Olur :eyv :eyv
 

megane26eses

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bence Hç Düşünme Megane 2 Dinamil Jantina Geç , Kapi Yan Çitalarinida Krom Yap Daha Şik Olur :eyv :eyv


Arabanın yapısı geneli siyah karbon fiber kaplama tabanlı . logo , yan cam orta direk , benzin kapağı vs.. farlarda transpran 1 numara folyo var . o yüzden krom aksesuar pek gitmez . Aklıma yatan clio 4 siyah tabanlı jantı oldu büyük ihtimal onu alırsam yumusak bir 3.5mm yay kullanıcam :)
 

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepki puanı
928
Puanları
0
Yaş
35
Vallah Bu Araç Senin , Hiç Birimiz Senin Gözünden Bakamayiz .. Bence Sen İçine Hangisi Siniyosa Onu Al ve Araçina Taktir.. Peki Bişey Sorucam Hazir Yay Konusu Açilmişken Ya Bende Yay Alicam Aracima 2 Aydir Bir Yol İlerleyemedim 5 cm Lik İstiyorum Fakat Açiklamalarda Aracin Ön Kismi 45 50 mm Arka Kisami 35 40 mm İner Yaziyor Hepsimi Böyle Yani 5 cm Diyince Benim Anladiğim 50 mm Arka ve ön İnicek Diye Düşünmüştüm. Böyle Bir Yay Varmidir Yoksa Standartmidir Bu İş ?
 

megane26eses

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
Vallah Bu Araç Senin , Hiç Birimiz Senin Gözünden Bakamayiz .. Bence Sen İçine Hangisi Siniyosa Onu Al ve Araçina Taktir.. Peki Bişey Sorucam Hazir Yay Konusu Açilmişken Ya Bende Yay Alicam Aracima 2 Aydir Bir Yol İlerleyemedim 5 cm Lik İstiyorum Fakat Açiklamalarda Aracin Ön Kismi 45 50 mm Arka Kisami 35 40 mm İner Yaziyor Hepsimi Böyle Yani 5 cm Diyince Benim Anladiğim 50 mm Arka ve ön İnicek Diye Düşünmüştüm. Böyle Bir Yay Varmidir Yoksa Standartmidir Bu İş ?

Bir arkadaş 35 mm H&R yay kullandı megane 1 aracına aracın önü ve arkası orantılı derecede oturdu . Evd kimi yaylarda öyle önleri daha çok basarken arkalar biraz daha yukarda kalıyor . Bunun nedenini pek araştırmadım ama bence önlerin motor ağırlığından tam oturması arkaların biraz daha hafif kalmasından kaynaklı .

Ben 2 sene önce Eibach 3.5 mm yay kullandım dediğiniz olay bundada vardı ama öyle durması dahada hoşuma gitti . Aile arabası oldugu için arkaya 3 kişide bindiğin oluyordu bu sefer araç tam olarak orantılı şekilde oturuyordu . Diğer türlü arka biraz daha basılacağı için jant capıda biraz büyükse davlumbaza sürtme bile yapar lastik . Karar sizin ama konfordan fazla ödün vermek istemiyorsanız Eibach spor yay kullanabılırsınız ben gayet memnundum ama jant çapı büyük olunca çıkarmak zorunda kaldım

Ama istersenizde arka yayları 10mm kadar presleyerek aynı seviyeye getirebiliyorlar işinin ehli yaptığında sıkıntı çıkağını sanmıyorum...
 

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepki puanı
928
Puanları
0
Yaş
35
Bir arkadaş 35 mm H&R yay kullandı megane 1 aracına aracın önü ve arkası orantılı derecede oturdu . Evd kimi yaylarda öyle önleri daha çok basarken arkalar biraz daha yukarda kalıyor . Bunun nedenini pek araştırmadım ama bence önlerin motor ağırlığından tam oturması arkaların biraz daha hafif kalmasından kaynaklı .

Ben 2 sene önce Eibach 3.5 mm yay kullandım dediğiniz olay bundada vardı ama öyle durması dahada hoşuma gitti . Aile arabası oldugu için arkaya 3 kişide bindiğin oluyordu bu sefer araç tam olarak orantılı şekilde oturuyordu . Diğer türlü arka biraz daha basılacağı için jant capıda biraz büyükse davlumbaza sürtme bile yapar lastik . Karar sizin ama konfordan fazla ödün vermek istemiyorsanız Eibach spor yay kullanabılırsınız ben gayet memnundum ama jant çapı büyük olunca çıkarmak zorunda kaldım


O Zaman Bu Durum Normal Dediğiniz Gibi ..Benim Şu An 16 War Üstünde 17 Jant Olucak , 205 45 17 Lastik Olucak .. İnşallah Güzel İstediğim Gibi Olucak Tesekkürler Yorum İçin :eyv :eyv
 

megane26eses

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ocak 2013
Mesajlar
115
Tepki puanı
0
Puanları
0
O Zaman Bu Durum Normal Dediğiniz Gibi ..Benim Şu An 16 War Üstünde 17 Jant Olucak , 205 45 17 Lastik Olucak .. İnşallah Güzel İstediğim Gibi Olucak Tesekkürler Yorum İçin :eyv :eyv

Bence 17 jantı hiç taktırma istanbullu bi arkadaş 17'inç könig jant taktı ortalama 35 mm bastı aracını konfor namına bsy kalmadı deyıp dayanamadı benım gıbı oda çıkardı hem en küçük çukurları rahatlıkla hissediyorsun lastikler ince yanak olduğu için ve spor yayda üstüne tuz birer oluyor salınım payı pek yok çünkü .


Eksilerini anlatayım sana kardeşim kararını sen ver ..

1- ön takım çok rahat dağılıyor

2- dalgınlıkla girdiğin en ufak çukur bile amortisör'leri patlatmaya neden olabiliyor

3- Lastik çapı ve tabana arttığı için yola tutunma daha fazla olucak 2 lt' ye kadar yakıt artışı olucak

4- Arabadan istediğin gibi konfor alınmıyor .

5- Bozuk yollar eziyet oluyor . Şu çukarı girmeyim altını çarpmayım derken kendını kasmaktan insanın beli ağrıyor :D


Artı yönleride yaylarla beraber kullanılırsa ;

1- Yol tutuşu %20 civarı artış sağlanıyor

2- Ani bir manevrada dinamik yapısını çok iyi koruyor

3- Öncede 100 - 110 civarı girdiğin virajları 140 - 150 km civarı rahat dönebiliyorsun araç hiç savrulma yapmadan gene dinamik yapısını koruyor


Karar senın dediğim (-) yönleri kadar (+) yönleride var ama konfordan %60 ödün verebiliyorsun jant çapı büyükse eğer.. Bence orjinal jantları dursun öyle bas arabayı çok mükemmel oluyor :)
 

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepki puanı
928
Puanları
0
Yaş
35
Benim Araçin Üstünde Çok Fazla Durmuşluğum Olmuyor , En Uzun Gittiğim Yer 20 30 Dk Bu Yuzden Konfor Benim İçin Çok Önemli Değil , Yollar Son Çalişmadan Sonra Baya Düzeldi Düm Düz Asfalt Oldu Sadece Ara Sokaklar Sikintili O Kadar Bu Yüzden Çukur Kasis Derdimde Yok , 17 Kullanmamin İstememin Sebebi 5 cm Lik yay Alip Taktiktan Sonra 17 Jant İle Biraz Daha Basik Durur Diye Düşünüyorum.. Tabiki Bu Kişiden Kişiye Değişir Sen Konfor Ararsin Ben Görsel Diğeri Performans Yani Benim Amacim Sadece Görsel Olarak Bakildiği Zaman Şik Olsun Üstündeki Amblemi Layiği İle Tasisin Yeter ve Kisa Zaman Sonra Rs Tamponunda Boyaya Vericem Onuda Takicaz ALLAHin İzniyle , Birde Jant Lastik , 5 lik Yay Takinca Tadindan Yenmez Diye Düşünüyorum.. :eyv :eyv
 

sturk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 May 2011
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
aynı renk araç bende de var bir çok jant modeline internetten baktım ama yakışmıyor momo corse jant düşünüyorum fotoshop olıyı iyi bir arkadaş aracı janla birlikte shoplarsa nasıl duracağı konusunda yardımcı olur
 

M3T0

Metin GÖKDELİ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
819
Tepki puanı
19
Puanları
18
Jant ebatları önemli motorunuz oynanmamışsa (extra güç eklenmemişse) standart jant ebatlarının üzerine çıkmak performans dediğiniz gibi konfor kaynına hatta araçtan soğumanıza kadar götürebilir biraz tercih meselesi. Bende yay konusunda sizinle aynı durumdayım zaman zaman ailede biniyor onun için coilover öneririm uzun yolculuklarda yükseltip istediğiniz zaman alçalta bilirsiniz ben coil taktırmayı düşünüyorum.
 

recoba

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
46
Tepki puanı
0
Puanları
0
konuyu görünce bende bir şeyler ilave edeyi dedim megane 2dinamik hb arcımda eibach spor yay var artı 17 inç lik jant var konforuna gelince megandan soğudum diyebilirim en ufak çukur bile aracı ciddi derecede sarsıyor aracı aldıktan 1 ay sonra rotlar değişti balans yapıldı servisteki usta kardeşim sen bu jantlarla gezmeye devam edersen çok görüşürüz dedi.Ben abartıyor dedim inanmadım adamın dediği gibi her şey meydana çıktı görünüş açısından eyvallah tatminkar yol tutuşu başka bir zevk ama konfor sıfır dediğim gibi ufak bir çukurda sanki ön konsol yerinden fırlıyacakmış gibi oluyor şimdi idareten dolaşıyorum sizin dediğiniz gibi bende 16 janta geçmeyi düşünüyorum.
 
Üst