Kadjar'da tespit edilen arizlari burada toplayalim

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan brawogt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sayın hha, sizin aracınız hatalı üretim ve şikayetlerinizde haklısınız. Fakat sizin aracınızda olanların hiçbiri benim aracımda olmadı ve Citroen Picasso 7 kişilikten sonra beni sadece içinin darlığı zorladı. Artı olarak 100 km de 5 lt mazot yakması da beni memnun etti (klima açık olarak). Eğer beğeni seviyenizi üstte tutarsanız Mercedes, BMW veya Audi den başkası size kullanışsız gelecektir. Dertlerinizden biran önce kurtulmanız dileğiyle. Saygılarımla.
 
Bencede uretim hatasi baya fazla hemde. Suanlik sadece on cam sag taraftan su alip hafif nemlenme oluyor yagmur yagdiginda, onada randevu aldim yapicaklar. 1.5 edc uzun yol 4.1 istanbul ici 5.5 lerde geziyorum. Sizin yasadiginiz bu hatalari cogu kisi cozdu diye biliyorum. Sizinkileri nasil halledemiyolar hayret yani. Kesinlikle buyuk bi uretim hatasi ayipli mal.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sayın hha, araba gidiyor mu gidiyor. beklentiyi yüksek tutmayın. beklenti yüksek olursa ancak porsche hummer vs beklentileri karşılar. az da yakıyor zaten. ohh mis.
 
Mahkemeye verebilirsiniz nasıl olsa aracınızı kullanabiliyorsunuz mahkeme süresince kullanır kazanınca da ister yenisini ister para iadesini talep edebilirsiniz.Servis kayıtlarınız video kayıtlarınız var uzun sürmez niye kendinizi üzüyorsunuz demekki sorunlu üretim olmuş arkadaşın dediği gibi ayıplı mal veya gizli ayıplı mal olabilir.

Beklentiye gelince ,bmw de hiç sorun yok ama bazı sahipleri nedense kameralar önünde parçalıyor,adam porche alıyor (abd) su alıyor bitmeyen motor arızaları 2014 veya 2015 sıfır porche olması gerek sonra internette sürekli yazıyor hala sorunluydu birde abd de oluyor.vw ise yaşadınız hiç sorun çıkarmayan dsg si ,serviste her sorunun nedeninin müşteri olduğu anlayışı beklentileri fazlasıyla karşılar.Birde hileli motoru var beklenti ötesi.Eh bunlar biraz fazla yakıyor olsun ,rüzgar sesleride var ama premiyum :) bambam11 e gelsin Hayırlı kandiller :eyv
 
icine yagmur alan bir bizim eski traktoru gordum kabinsiz bir de amcamin pejo j9 dolmus 4 vites :) clio mun masallahi var yagmur konusunda....
 
hha güzel bir açıklama yaparak fikirlerini paylaştığın için teşekkürler.Ancak anlamadığım olay servis bunu neden çözemiyor ve bütün bu sorunları toplayıp ortaya koyduğumuz zaman bu aracın ayıplı mal olarak kabul görmesi ve değiştirilmesi gerekiyor.Bu değişim konusunda bir görüşme yaptınız mı?
Beklenti konusunda yazan arkadaşlar var ancak beklentileri ben yerinde görüyorum.Sıfır bir aracın bu kadar kusura sahip olması gerçekten can sıkıcı bir durum.

Otomatik vites olarak 2003 model bir fiat albea kullanmıştım dik rampada dahi araç 1mm geri kaçmadan ve sarsmadan kalkış yapmaktaydı.O zamanda böyle bir teknoloji varken bu aracın sarsılması ve kaçması çok da kabul görecek bir durum değil.
Araç büyük ve bundan dolayı kaçma sarsma var diyen arkadaşlar olabilir ancak bunu yapan fabrika her ayrıntıyı düşünerek üretim gerçekleştirmek durumunda.
Bugün çift katlı otomatik setra otobüs veya 20 ton yükle bir otomatik tır sarsmıyor ve kaçmıyorsa bu kadjar da bulunan ağırlık etkeni değil sadece hatasıdır.
 
hha güzel bir açıklama yaparak fikirlerini paylaştığın için teşekkürler.Ancak anlamadığım olay servis bunu neden çözemiyor ve bütün bu sorunları toplayıp ortaya koyduğumuz zaman bu aracın ayıplı mal olarak kabul görmesi ve değiştirilmesi gerekiyor.Bu değişim konusunda bir görüşme yaptınız mı?
Beklenti konusunda yazan arkadaşlar var ancak beklentileri ben yerinde görüyorum.Sıfır bir aracın bu kadar kusura sahip olması gerçekten can sıkıcı bir durum.

Otomatik vites olarak 2003 model bir fiat albea kullanmıştım dik rampada dahi araç 1mm geri kaçmadan ve sarsmadan kalkış yapmaktaydı.O zamanda böyle bir teknoloji varken bu aracın sarsılması ve kaçması çok da kabul görecek bir durum değil.
Araç büyük ve bundan dolayı kaçma sarsma var diyen arkadaşlar olabilir ancak bunu yapan fabrika her ayrıntıyı düşünerek üretim gerçekleştirmek durumunda.
Bugün çift katlı otomatik setra otobüs veya 20 ton yükle bir otomatik tır sarsmıyor ve kaçmıyorsa bu kadjar da bulunan ağırlık etkeni değil sadece hatasıdır.

Otomatik vitesler çeşitli.Son teknoloji olan EDC,DSG,Powershift,DCT bunlarda çift kavrama var yani araç viteste iken diğer viteste hazır ,hızlanırken üst vites yavaşlarkende alt vites böylece
+Vites geçişi hızlı +sarsıntısız geçiş +yakıt tüketimi düşük+motordan güç çalmıyor+çabuk hızlanma bunlar + ları.
-Halen geliştiriliyor çünkü bunu kullanan edc,dsg ve powershiftlerde benzer sorunlar var .Hatta forumları kurcalarsanız en sorunsuzu EDC.
Erken baskı balata bitmesi ,gaz vermeden kalkışlarda titreşim,vites seçiminde saçmalama,uzun dur kalk trafikte şanzıman ısındı soğutmak için bekleyin hepsinde karşılaşılan sorunlar.

Sizin bahsettiğiniz kaçırmayan ,sorunsuz diye bahsettikleriniz ise tork konvertörlü olanlar olması gerek.Bunlar daha sorunsuz gibi ama günümüzde CO2 ve tüketim değerlerinin önemi çok yüksek olduğundan tercih edilmiyor.Yani otomatik edc 5lt ortalama ile gezerken 7lt ortalamalı otomatik tercih edilmiyor.Zaten çift kavramanın çıkma sebepleri bunların dez avantajları.
-Motordan güç çalmaları ,artan yakıt tüketimi ve CO2 değerleri ,ağır hızlanma yani performansı düşük.Euro6 gibi normlarda sıkıntılı.Halen kullanan birkaç firma var galiba.

Birde günümüzde tercih edilen diğer otomatik vites ise otomatikleştirilmiş manuel.EAT6(PSA grubu) ,Easyc-R(dacia-EDC öncesi renaultlar).Bunlarda diğerlerinden ucuz otomatik vites tipi.Sarsıntılı geçiş ,biraz artan yakıt tüketimi ve performans kaybı ,vites seçiminde kararsızlıkta bunların sıkıntıları.

CVT ,X-Tronic ise vites değişimini güçlendirilmiş lastik kayışla yapan düşük güçteki aslında düşük torktaki motorlar için kullanılan şanzıman tipi.En sarsıntısız vites değişimi bunlarda aslında kademe olmadığından firmanın aralığı dışında vites yeri yok.Çapı değişen bir kısım var bu nedenle sonsuz dişli diye geçiyor.Sarsıntısız ama biraz performans kaybı var çok az gecikmeli değiştiriyor.En büyük dezavantajı lastiğin yüksek torka zorlamaya dayanamaması Nissan dizel x tronic lerden şikayet çok.

Kadın gözüyle kadjar testini izlerseniz(Otopark üyelerinin testi) burada kadjardaki EDC yi titreşim olmadığı için övüyorlar.Bu titreşim dediğiniz hafif eğimlerde gaz vermeden frenden çekerek kalkışlarda olan sanırım.O testte dsg nin böyle durumlarda titrediği bununsa titremediğinden bahsediliyor.EDC nin daha sorunsuz görünmesi sanırım renault motorundan kaynaklı düşük devirde yüksek ve stabil torktan.

Otomatik alırken karşınıza bu sorunlar çıkabilir bunların bir kısmının kullanım tarzından kaynaklandığı da söyleniyor tamam çift kavrama performanslı ,geçişleri hissettirmiyor ama düz vites tarzı kullanılınca sorun çıkarıyor ,otomatikleri daha kibar kullanmak gerekiyor.Arkadaştan örnek vereyim 1.6 benzinli cvt düşük güçlü megane 3 aracı pamuk gibi kullanan arkadaş edc li dizel fluence e geçince performanslı kullanımı beni korkuttu her ışıkta her fırsatta basıyor çünkü motor şanzıman buna müsait :)

Peki ben niye bu sorunlarla uğraşayım kısmına gelince siz haklısınız firmalar sorun çözmek yerine maliyet kısıtlıyor.Sen 260nm-280nm torka dayanacak şanzıman yerine 400nm torka dayanan şanzıman kullan maliyet artacak ama mutlu müşteri daha önemli değil mi ?
 
Bu su alma olayini mercedes bmw ve cesitli markalarda internette arastirip gordugum icin onlarinda kadjardan eksigi yokmus, sıkıntı yapmiyorum :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
alfa-xxx evet bahsettiğin videoyu izledim burada denilen sorunun olmadığı söyleniyor ve ben de olmasını üretimde yapılan bir hata olarak görüyorum.
güncellemeler geliştirmeler sürüyor fakat sanıyorum 2015 de piyasaya merhaba diyen bir araç için bu güncelleme hızı başarısız kalmış.
1999 yılında bir palio almıştım çoğu serisinde 2.vites sorunu vardı ve fabrika direk şanzuman değişimi yaptı 2000 model üretimlerde ise bu sorun tamamen kalkmıştı.
Kadjar hataları da olsa kendini sevdiren yapıda bir araç ve kullanıcılarında bu yönde araca davrandıklarını en azından forumda görüyorum.Tek sorun güncelleme gecikmeleri ve bir nebzede olsun servislerin hataları tanımamaları.

Firmanın üretim fabrikalarına biraz daha yüklenmesi belki de maliyet konusunda fabrikaları biraz rahatlatmaları gerekli.Sonuç olarak 80 -120 bin tl arasında alınan bu araç gerçekten güzel bir araç,sonuç olarak maliyet derseniz insanlar 10 bin fazla verir ama sorunsuz araca bineceklerini bilirler.Anlatım için de ayrıca teşekkür ederim.

karacamelih daha önce dediğim gibi marka sadece marka olmak durumunda kalıyor trilyonluk araç da bile aynı hatalar çıkıyor. :) yeter ki çözüme ulaşsın
 
Sorun etmiyorum, bu fiyata alinabilecek en guzel araclardan biri diye dusunuyorum, az yakiyor servis ucuz. Camdan su alma disinda bi sorunum olmadı oda halledilir. Bakimdanda yeni cikti. Butun guncellemeleride yapmislar. Bayram uzeri oldugu icin servis cok yogundu baska gune randevu aldım cam icinde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geri
Üst