hha güzel bir açıklama yaparak fikirlerini paylaştığın için teşekkürler.Ancak anlamadığım olay servis bunu neden çözemiyor ve bütün bu sorunları toplayıp ortaya koyduğumuz zaman bu aracın ayıplı mal olarak kabul görmesi ve değiştirilmesi gerekiyor.Bu değişim konusunda bir görüşme yaptınız mı?
Beklenti konusunda yazan arkadaşlar var ancak beklentileri ben yerinde görüyorum.Sıfır bir aracın bu kadar kusura sahip olması gerçekten can sıkıcı bir durum.
Otomatik vites olarak 2003 model bir fiat albea kullanmıştım dik rampada dahi araç 1mm geri kaçmadan ve sarsmadan kalkış yapmaktaydı.O zamanda böyle bir teknoloji varken bu aracın sarsılması ve kaçması çok da kabul görecek bir durum değil.
Araç büyük ve bundan dolayı kaçma sarsma var diyen arkadaşlar olabilir ancak bunu yapan fabrika her ayrıntıyı düşünerek üretim gerçekleştirmek durumunda.
Bugün çift katlı otomatik setra otobüs veya 20 ton yükle bir otomatik tır sarsmıyor ve kaçmıyorsa bu kadjar da bulunan ağırlık etkeni değil sadece hatasıdır.
Otomatik vitesler çeşitli.Son teknoloji olan EDC,DSG,Powershift,DCT bunlarda çift kavrama var yani araç viteste iken diğer viteste hazır ,hızlanırken üst vites yavaşlarkende alt vites böylece
+Vites geçişi hızlı +sarsıntısız geçiş +yakıt tüketimi düşük+motordan güç çalmıyor+çabuk hızlanma bunlar + ları.
-Halen geliştiriliyor çünkü bunu kullanan edc,dsg ve powershiftlerde benzer sorunlar var .Hatta forumları kurcalarsanız en sorunsuzu EDC.
Erken baskı balata bitmesi ,gaz vermeden kalkışlarda titreşim,vites seçiminde saçmalama,uzun dur kalk trafikte şanzıman ısındı soğutmak için bekleyin hepsinde karşılaşılan sorunlar.
Sizin bahsettiğiniz kaçırmayan ,sorunsuz diye bahsettikleriniz ise tork konvertörlü olanlar olması gerek.Bunlar daha sorunsuz gibi ama günümüzde CO2 ve tüketim değerlerinin önemi çok yüksek olduğundan tercih edilmiyor.Yani otomatik edc 5lt ortalama ile gezerken 7lt ortalamalı otomatik tercih edilmiyor.Zaten çift kavramanın çıkma sebepleri bunların dez avantajları.
-Motordan güç çalmaları ,artan yakıt tüketimi ve CO2 değerleri ,ağır hızlanma yani performansı düşük.Euro6 gibi normlarda sıkıntılı.Halen kullanan birkaç firma var galiba.
Birde günümüzde tercih edilen diğer otomatik vites ise otomatikleştirilmiş manuel.EAT6(PSA grubu) ,Easyc-R(dacia-EDC öncesi renaultlar).Bunlarda diğerlerinden ucuz otomatik vites tipi.Sarsıntılı geçiş ,biraz artan yakıt tüketimi ve performans kaybı ,vites seçiminde kararsızlıkta bunların sıkıntıları.
CVT ,X-Tronic ise vites değişimini güçlendirilmiş lastik kayışla yapan düşük güçteki aslında düşük torktaki motorlar için kullanılan şanzıman tipi.En sarsıntısız vites değişimi bunlarda aslında kademe olmadığından firmanın aralığı dışında vites yeri yok.Çapı değişen bir kısım var bu nedenle sonsuz dişli diye geçiyor.Sarsıntısız ama biraz performans kaybı var çok az gecikmeli değiştiriyor.En büyük dezavantajı lastiğin yüksek torka zorlamaya dayanamaması Nissan dizel x tronic lerden şikayet çok.
Kadın gözüyle kadjar testini izlerseniz(Otopark üyelerinin testi) burada kadjardaki EDC yi titreşim olmadığı için övüyorlar.Bu titreşim dediğiniz hafif eğimlerde gaz vermeden frenden çekerek kalkışlarda olan sanırım.O testte dsg nin böyle durumlarda titrediği bununsa titremediğinden bahsediliyor.EDC nin daha sorunsuz görünmesi sanırım renault motorundan kaynaklı düşük devirde yüksek ve stabil torktan.
Otomatik alırken karşınıza bu sorunlar çıkabilir bunların bir kısmının kullanım tarzından kaynaklandığı da söyleniyor tamam çift kavrama performanslı ,geçişleri hissettirmiyor ama düz vites tarzı kullanılınca sorun çıkarıyor ,otomatikleri daha kibar kullanmak gerekiyor.Arkadaştan örnek vereyim 1.6 benzinli cvt düşük güçlü megane 3 aracı pamuk gibi kullanan arkadaş edc li dizel fluence e geçince performanslı kullanımı beni korkuttu her ışıkta her fırsatta basıyor çünkü motor şanzıman buna müsait
Peki ben niye bu sorunlarla uğraşayım kısmına gelince siz haklısınız firmalar sorun çözmek yerine maliyet kısıtlıyor.Sen 260nm-280nm torka dayanacak şanzıman yerine 400nm torka dayanan şanzıman kullan maliyet artacak ama mutlu müşteri daha önemli değil mi ?