Lastiği kaldırıma sürttüm

Evren81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
17" 205 45 17 XL lastiği kaldırıma sürttüm. Hem jantı çizdirdim hem de lastiğe zarar vermiş oldum. Şu durumda lastiği değiştirip değiştirmeme konusunda kararsızım. Lastikler 20bin km civarı yapmıştır. Bu ebattaki lastikler de biraz tuzlu malum. Siz ne dersiniz?

5N3HWa.jpg
BIvWto.jpg
U1iBF6.jpg
9pxMbr.jpg
9aSfsK.jpg
 

frkanyavz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2020
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Fotoğraf paylaşma şansınız var ise daha sağlıklı bir yorum yapılabilir.
 

Evren81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
Fotolar zaten var görünmüyor mu acaba?
 

Extreme__

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Farzedin bu lastik 10bintl, canınızdan değerli mi ? Yanak hasarlı lastikler patlamaya hazır bomba gibidir. hızla giderken sert bir nesnenin, tümseğin yada çukurun içinden geçerse büyük olasılıkla patlayacaktır. Allah esirgesin ön lastik birde. Bu şekilde yola devam etmemelisiniz. Mecburiyetten Sanayiye lastikçiye vs kadar bir miktar yola gidecekseniz bu hasarlı lastiği arkaya atılmalı ön lastikleriniz sağlam olmalı. Seyir halinde arka lastik patlaması pek tehlike oluşturmaz ancak ön lastik kontrol kaybettirir
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
daha fazla katılamazdım, can sıkıcımı evet ama kesinlikle riske değmez tazeleyin derim şahsi fikrim
 

ertangun

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2019
Mesajlar
355
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba,
Büyük lastik şirketinde de uzun dönem proje yapmış biri olarak değiştirmeniz lazım. Bunun çok küçüğünde bile her lastik satış noktası size değiştirin der. Zaten Lastik yanak genişliği, jant büyüklüğü olarak riskin yüksek olduğu lastik ebatında bunun dışında yanakta ciddi de parça kopmuş. Risk büyük. Hızlandıkça, basınç arttıkça, arabayı sağ sal yaptıkça risk artar.
Değişimde ekonomik olsun derseniz. Lastik satış noktalarına bakmanızı öneririm. Belki tek olarak çıkma az km yeni bulabilirsiniz. Benim önceki aracımda 1 lastik balon yaptım çok kullanılan bir modeldi. Google Maps'te çevremdeki 20 lastik satış noktasını arayıp 1 saatte mantıklı bir seçenek buldum. Benimkiyle aynı diş derinliğinde 3-4 ay daha yeni, tamir görmemiş görsel açıdan vs benim lastikle aynı sıfır gibi. Burada lastikçiye 2 adet alacağınızı sorup sadece 1 tane var derlerse daha çok güvenebilirsiniz. Çünkü diğerini değiştiren kişi balon veya yarıktan dolayı değiştirmiş lastikçiye bırakmış / satmıştır. Bu şekilde 3'te 1 fiyatına almıştım bulamasam en az iki tane değiştirirdim.
3008'de de babam yanağktan yarmış lastiği sizinkine benzer. Onda 2 tane değiştirdik mesela. Eskisiyle aynı marka desen. Aynı marka desen olmasa 4lü değiştirecektim.
 

Evren81

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2018
Mesajlar
259
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
38
2 farklı lastikçiye gösterdim bunda bir şey yok dediler. Yine de içime sinmedi tabi. Dün aslında Nokian Wetprof 205/45R17 lastikten 2 adet sipariş verdim ama stok olmadığı için iptal edildi. Stok gelene kadar günlük kullanıma devam edeceğim. Stok geldiği zaman 2 lastik alacağım.
 

InfoAboutRenault

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Nis 2019
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Lastiği taktırırken balansa gerek yok deseler de yaptırın lütfen çünkü jant da zarar görmüş. Yüksek hızlarda problem yaşanabilir. Lastik bence de yenilenmeli. Geçmiş olsun.
 

Extreme__

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
21 Tem 2017
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
haftasonu otobanda sağ şeritte önümde seyreden tırın tekerleği parçalandı ve önüme düşen parçadan kaçamayıp 120km ile üstünden geçtim. araç 100km üstünde balans yapmaya başladı .
rot balansçı 4 lastik balansını düzeltti ve rot ayarını düzeltti. ama bununla bitmedi sol aks körüğünü yırtmış nasıl olduysa, onuda değiştirdik sanayiden 320tl ye uğurladılar.

4 lastik balans ve rot ayarı için 150tl sol aks sökülüp körüğün değişimi için 170tl aldılar. yolculukta olduğum için usta ve fiyat araştırma soruşturma şansımda olmadı. fiyatlar nasıl sizce ? biraz ütüldük galiba.
 

frkanyavz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Mar 2020
Mesajlar
51
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
haftasonu otobanda sağ şeritte önümde seyreden tırın tekerleği parçalandı ve önüme düşen parçadan kaçamayıp 120km ile üstünden geçtim. araç 100km üstünde balans yapmaya başladı .
rot balansçı 4 lastik balansını düzeltti ve rot ayarını düzeltti. ama bununla bitmedi sol aks körüğünü yırtmış nasıl olduysa, onuda değiştirdik sanayiden 320tl ye uğurladılar.

4 lastik balans ve rot ayarı için 150tl sol aks sökülüp körüğün değişimi için 170tl aldılar. yolculukta olduğum için usta ve fiyat araştırma soruşturma şansımda olmadı. fiyatlar nasıl sizce ? biraz ütüldük galiba.

Biraz öyle olmuş balans rot birlikte 100TL'ye yapılıyor genelde körük hakkında bilgim yok.
 
Üst