Lastik Ebadı

wind

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eki 2015
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
S.a. 205/55 R17 yerine kışlıklar için 225/50 R17 kullanan var mı aranızda ya da kullansak ne olur diye bir fikri olan var mı?
 

hkderinoz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
0
S.a. 205/55 R17 yerine kışlıklar için 225/50 R17 kullanan var mı aranızda ya da kullansak ne olur diye bir fikri olan var mı?

Araçta lastik ebatlarını ve jant çapını değiştirmek yakıt ekonomisi ve aracın stabilitesinde önemli değişikliklere neden olabilir. Aşağıdaki sitelerdeki hesaplamalara bir göz atmanda fayda var... Kolay gelsin...

http://jantsel.com/janthesaplama.html

http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

http://kolayoto.com/lastik-uzmani/lastik-olcusu-hesaplama.html
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
S.a. 205/55 R17 yerine kışlıklar için 225/50 R17 kullanan var mı aranızda ya da kullansak ne olur diye bir fikri olan var mı?
a.s.

Aracınızın modeli nedir ? Aynı ebatlar benim araç içinde geçerli.Kışlık için şuan Continantial lastik uyuyor.Goodyear uygun ebat yok.Continantial nakit 525 TL
 

BaselTuning

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
608
Tepki puanı
16
Puanları
0
Kışın tabanı genişletmektense daraltmak yere olan birim alana basıncı artırdığı için daha faydalı olur karlı zeminde daha iyi yol tutuş sağlar. Elinizde var olan bir ebatsa ben olsam kullanırdım. Ama yeni alacaksam o ebatta almam.
 

hkderinoz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
0
Kışın tabanı genişletmektense daraltmak yere olan birim alana basıncı artırdığı için daha faydalı olur karlı zeminde daha iyi yol tutuş sağlar. Elinizde var olan bir ebatsa ben olsam kullanırdım. Ama yeni alacaksam o ebatta almam.

söylediklerinizde haklısınız ama yol tutuşunu sağlayan birim alana yapılan basınç değil sürtünme kuvveti,bunu da sağlayan lastiğin tabana yayılan alanı. karlı, buzlu veya çamurlu bir zeminde topuklu ayakkabı giymeyi mi yoksa geniş tabanlı kışlık bot mu giymeyi tercih edersiniz?
 

BaselTuning

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
608
Tepki puanı
16
Puanları
0
söylediklerinizde haklısınız ama yol tutuşunu sağlayan birim alana yapılan basınç değil sürtünme kuvveti,bunu da sağlayan lastiğin tabana yayılan alanı. karlı, buzlu veya çamurlu bir zeminde topuklu ayakkabı giymeyi mi yoksa geniş tabanlı kışlık bot mu giymeyi tercih edersiniz?

Zemin sert olsa evet haklısınız ama karlı veya yumuşak zeminde geniş tabanlı lastik çok patinaja kalır ve çekişi kaybeder buda virajlarda ve dönüşlerde dezavantaj oluşturur.. Karlı zeminde yarış lastikleri tercihlerini inceleyebilirsiniz.
Ek olarak insan olarak bot giymeyi tercih ederim tabiki bunun amacıda basıncı düşürüp yere batmamak dolayısıyla yürüyüşü kolaylaştırmak için.. Araçlarda tam tersi ne kadar dibe inebilir sert zemine tutunursa o kadar iyi ilerler. :)
 

hkderinoz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
0
Zemin sert olsa evet haklısınız ama karlı veya yumuşak zeminde geniş tabanlı lastik çok patinaja kalır ve çekişi kaybeder buda virajlarda ve dönüşlerde dezavantaj oluşturur.. Karlı zeminde yarış lastikleri tercihlerini inceleyebilirsiniz.
Ek olarak insan olarak bot giymeyi tercih ederim tabiki bunun amacıda basıncı düşürüp yere batmamak dolayısıyla yürüyüşü kolaylaştırmak için.. Araçlarda tam tersi ne kadar dibe inebilir sert zemine tutunursa o kadar iyi ilerler. :)

Söylediklerinize tamamen katılıyorum. Ancak verdiğiniz örnek "yüksek performanslı yarış arabaları ve içinde bir çok faktörü bulunduran karlı bir yarış pistinde istenen lastik performansıqw" son derece spesifik bir örnek olmuş.
S.a. 205/55 R17 yerine kışlıklar için 225/50 R17 kullanan var mı aranızda ya da kullansak ne olur diye bir fikri olan var mı?
Standart bir binek araba ve ebatlarıyla ciddi şekilde oynanmamış standart bir kış lastiği şehir içi ve şehir dışı yollarda yeterli sürüş konforu sağlayacaktır diye düşünüyorum.

İyi çalışmalar...
 

thetuzla

Güray GÜRBÜZ Captur Outdoor 1.5 Dci EDC ,
Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
26 Ara 2014
Mesajlar
3,328
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
46
Ben kış lastiğinde kararsız kaldım açıkçası.Mevcut lastikler M + S . Continantial kış lastiği tanesi 550 TL 4 lastik olunca baya masraf.Mevcuttaki lastikler ile geçen sene kullandım .İstanbulda 2 gün kar yağınca malum yollar kilit.Mevcuttaki lastikler iş görür sanırım.Siz nedersiniz ?
 

hkderinoz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
166
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ben kış lastiğinde kararsız kaldım açıkçası.Mevcut lastikler M + S . Continantial kış lastiği tanesi 550 TL 4 lastik olunca baya masraf.Mevcuttaki lastikler ile geçen sene kullandım .İstanbulda 2 gün kar yağınca malum yollar kilit.Mevcuttaki lastikler iş görür sanırım.Siz nedersiniz ?

Kar yağdığı günler toplu taşıma araçları olabilirqw birde kar/buz lastik çorabı bulundurabilisiniz arabada:eek:

faydalı bir makale...

http://www.kislastigi.com/makale_detay.asp?id=29
 
Üst