- Katılım
- 13 Ara 2013
- Mesajlar
- 254
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 31
Merhaba abilerim ve kardeşlerim, 1 hafta öncesinde Megane aracımı satıp senede az km yapmamdan ötürü benzinli bir araç tercih ettim bu araç tercihim de spor görüntüsü ile Leon beni kendine bağladı. Aktif olarak burada yine bulunacağım karşılaştırma amatörce olabilir şimdiden kusura bakmayın
Leon'un Megane 3 göre artıları nedir ?
Öncelikle iç dizaynından bahsedeyim.
1- Leonun tasarımı tamami ile bir fransız arabasından uzak bana azda olsa GOLF 7 çizgileri taşıyormuş gibi geldi. Cepler ve gözler gayet yeterli bir konumda ve iç tasarımı gayet şık ve sade olarak yapılmış. 6.5' lik bir multimedya cihazı ile kullanış çok rahat oluyor. Şoförün uzanabileceği ve cihaza rahatlıkla hükmedebileceği bir yere konumlandırılmış. Torpido yani göğüs mesafesi megane göre biraz yüksek tutulmuş ama bu bir sorun teşkil etmiyor nedeni ise baş mesafesinin bana göre (1.82 boy) gayet yeterli ve bunaltıcı bir iç yapısı yok.
2- Koltuklar yarı deri ve meganeda da yeri deriydi ama leon'un koltuklar daha konforlu ve vücuda daha iyi oturuyor kesinlikle rahatsız edici bir koltuk yapısı yok.
3- Göğüs malzeme yapısı yumuşak olması gayet güzel megane 3 de sert plastik ve üzerine kaplama vardı yani göğüse elinizle vurduğunuzda tok bir ses çıkmıyordu.
4- Arabanın standart ses sistemi ( seat sound olmadan ) gayet yeterli ve tatminkar olacak düzeyde.
Gelelim Meganın Leona göre İç Tasarımda ki artılarına
Megane iç tasarımı Leondan daha sade olarak tasarlanmış. Teyp ünitesi 2 parça olarak ayrılmış burada altta tuşlar ile müdahale edebileceğiniz bir alet bulunuyor ve üstte sadece ekran bulunuyor.
1- Kolçak ve torpidosu leona göre daha büyük, kapı cepleride leondan daha büyük olması saklama gözlerine bir artı olarak sunuyor.
2- Biliyorsunuz meganelar 2 tür olarak geliyordu ülkemize ithal ve yerli, 2011 2. çeyrek veya 3.çeyreğe kadar gelenler ithal olarak geliyordu bunların malzeme kalitesi yerlilerden daha iyi konsolda yumuşak parça kullanılmış ve direksiyon,vites ve teyp tuşlarında soyulmalar olmuyordu. Ama 2011'den sonra ki gelen meganelar sadece sport tourer ve 2013 yılına kadar ki gt line lar ithal olarak gelmeye başladı. Benim aracım yerli versiyon olarak geldi malzeme kalitesi olarak leona göre biraz daha zayıf kalıyordu.
3- Direksiyonu ele oturuyor derinlik ve yükseklik ayarı yapılıyordu.
4- Gözlüğünüzü koymak için ekstra bir kabınız bulunuyor bu leonda mevcut değildi.
5- Meganenın iç tasarımında diz mesafesi ve tavan baş mesafesi biraz sıkıntılıydı leonda aynı koltuk mesafem ile arkama oturan kişi çok rahat bir şekilde oturabiliyor.
Gelelim Dış tasarımı ve boyutlarına
- Leonun çizgileri ve hatları karakterini sert ve asi olarak gösteriyor. Gerek Dış Ledler olsun Gerek Çizgileri arabaya spor havası katıyor.
- Megane biraz daha sade hatchback kategorisin de sadece normal araba olarak görünüyor.
- Genişik olarak Leon 1.816 mm genişlik sunarken meganeda ise bu genişlik 1.808 mm yani 8 mm kısa kalıyor
- Uzunluk bakımından Leon 4263 mm uzunluk sunarken Megane 4302 mm uzunluk sunuyor yani megane 39 mm daha uzun kalıyor.
Teknolojik boyuttan baktığımız zaman
- Yağmur sensörü,far sensörü,iç kararan dikiz aynası, ısıtmalı ve katlanır aynalar her ikisinde mevcut.
- Ayrıca Meganeda S&S bulunmazken Leonda bulunuyor.
- Megane İcon versiyonunda elektronik park freni bulunurken,Leon da normal el freni bulunuyor.
- Leonda lastik uyarı sistemi mevcut fakat meganeda bu özellik sadece GT LİNE versiyonlarında bulunuyor.
- Leonda arka camlar karartmalı geliyor iken meganeda bu özellik ne yazık ki opsiyon dahilinde bile bulunmuyor.
- Megane 3 de kapı açık iken aydınlatma mevcuttu Leonda ayak aydınlatmaları bulunuyor. Kapı aralarında ayrıca ambiyans ışıklarıda yer almakta
Motor ve performans bakımından karşılaştırma yaparsak
-Megane 1.5 DCİ 110 hp üretiyor iken gayet dizel bir arabaya göre performansı iyi bir seviyedeydi maksimum hız olarak 210 km/h gördüm.
-6 ileri manuel şanzıman gayet iyi ve hiç bir sorun çıkarttırmadı şu zamana kadar.
- EDC şanzımanında kullandım çift kavramalı bu şanzıman bir dsg kadar başarılı ve gayet performanslı olarak sizleri tatminkar edecek seviyede karşılıyor.
- Ani hızlanmalar da megane biraz üzebiliyor çok seri kaçtığını söyleyemem ama yola oturduktan sonra gayet iyi gidiyor açıkcası
- Orjinal yayları çok çok berbat hiç yolda güven sunmuyor ve virajlarda arabayı çok yatırtıyor.
- Sakin kullanmama rağmen yakıt tüketimini 6.2 / 100 km altına hiç düşüremedim uzun yolda sadece 5.2 yi gördüm.
Leonu yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum,
- 1.4 motor olduğunu hiç hissettirmiyor ve gayet performanslı bir motor var.
- Basarsanız yakar basmazsanız koklar mantığında ilerleyen bir motoru mevcut ( benim gözlemimde böyle )
- 400 km oldu arabam ve uzun süreli yakıt tüketimi şuanda 7.8 /100 km olarak görüntülüyorum.
- Gaza basmamla arabanın hızlanması ve ivmelenmesi ciddiden muhteşem ve çok çok tatminkar bir seviyede.
- Orjinal FR Süspansiyonlar çok çok hoşuma gitti gerek konfor gerek yol tutuşu ile gayet memnunum
- DSG'nin TSİ uyumu ile süper yani çok seri vites geçişleri oluyor bu konuda inşallah ileride beni gerek mekanik gerek yazılımsal olarak üzmez umarım.
Amatörce bir inceleme yazısı olmuş olabilir. Burada ki amacım sadece başka modellerden özellikle dizel bir arabadan benzinli bir arabaya geçecek arkadaşlara azda olsa kaynak olmak. En büyük korkum yakıt anlamında beni üzeceği olmuştu fakat ACT motor ciddiden beni sevindiren bir motor oldu. Zaman ayırıp okuyan herkese teşekkür ederim.
Leon'un Megane 3 göre artıları nedir ?
Öncelikle iç dizaynından bahsedeyim.
1- Leonun tasarımı tamami ile bir fransız arabasından uzak bana azda olsa GOLF 7 çizgileri taşıyormuş gibi geldi. Cepler ve gözler gayet yeterli bir konumda ve iç tasarımı gayet şık ve sade olarak yapılmış. 6.5' lik bir multimedya cihazı ile kullanış çok rahat oluyor. Şoförün uzanabileceği ve cihaza rahatlıkla hükmedebileceği bir yere konumlandırılmış. Torpido yani göğüs mesafesi megane göre biraz yüksek tutulmuş ama bu bir sorun teşkil etmiyor nedeni ise baş mesafesinin bana göre (1.82 boy) gayet yeterli ve bunaltıcı bir iç yapısı yok.
2- Koltuklar yarı deri ve meganeda da yeri deriydi ama leon'un koltuklar daha konforlu ve vücuda daha iyi oturuyor kesinlikle rahatsız edici bir koltuk yapısı yok.
3- Göğüs malzeme yapısı yumuşak olması gayet güzel megane 3 de sert plastik ve üzerine kaplama vardı yani göğüse elinizle vurduğunuzda tok bir ses çıkmıyordu.
4- Arabanın standart ses sistemi ( seat sound olmadan ) gayet yeterli ve tatminkar olacak düzeyde.
Gelelim Meganın Leona göre İç Tasarımda ki artılarına
Megane iç tasarımı Leondan daha sade olarak tasarlanmış. Teyp ünitesi 2 parça olarak ayrılmış burada altta tuşlar ile müdahale edebileceğiniz bir alet bulunuyor ve üstte sadece ekran bulunuyor.
1- Kolçak ve torpidosu leona göre daha büyük, kapı cepleride leondan daha büyük olması saklama gözlerine bir artı olarak sunuyor.
2- Biliyorsunuz meganelar 2 tür olarak geliyordu ülkemize ithal ve yerli, 2011 2. çeyrek veya 3.çeyreğe kadar gelenler ithal olarak geliyordu bunların malzeme kalitesi yerlilerden daha iyi konsolda yumuşak parça kullanılmış ve direksiyon,vites ve teyp tuşlarında soyulmalar olmuyordu. Ama 2011'den sonra ki gelen meganelar sadece sport tourer ve 2013 yılına kadar ki gt line lar ithal olarak gelmeye başladı. Benim aracım yerli versiyon olarak geldi malzeme kalitesi olarak leona göre biraz daha zayıf kalıyordu.
3- Direksiyonu ele oturuyor derinlik ve yükseklik ayarı yapılıyordu.
4- Gözlüğünüzü koymak için ekstra bir kabınız bulunuyor bu leonda mevcut değildi.
5- Meganenın iç tasarımında diz mesafesi ve tavan baş mesafesi biraz sıkıntılıydı leonda aynı koltuk mesafem ile arkama oturan kişi çok rahat bir şekilde oturabiliyor.
Gelelim Dış tasarımı ve boyutlarına
- Leonun çizgileri ve hatları karakterini sert ve asi olarak gösteriyor. Gerek Dış Ledler olsun Gerek Çizgileri arabaya spor havası katıyor.
- Megane biraz daha sade hatchback kategorisin de sadece normal araba olarak görünüyor.
- Genişik olarak Leon 1.816 mm genişlik sunarken meganeda ise bu genişlik 1.808 mm yani 8 mm kısa kalıyor
- Uzunluk bakımından Leon 4263 mm uzunluk sunarken Megane 4302 mm uzunluk sunuyor yani megane 39 mm daha uzun kalıyor.
Teknolojik boyuttan baktığımız zaman
- Yağmur sensörü,far sensörü,iç kararan dikiz aynası, ısıtmalı ve katlanır aynalar her ikisinde mevcut.
- Ayrıca Meganeda S&S bulunmazken Leonda bulunuyor.
- Megane İcon versiyonunda elektronik park freni bulunurken,Leon da normal el freni bulunuyor.
- Leonda lastik uyarı sistemi mevcut fakat meganeda bu özellik sadece GT LİNE versiyonlarında bulunuyor.
- Leonda arka camlar karartmalı geliyor iken meganeda bu özellik ne yazık ki opsiyon dahilinde bile bulunmuyor.
- Megane 3 de kapı açık iken aydınlatma mevcuttu Leonda ayak aydınlatmaları bulunuyor. Kapı aralarında ayrıca ambiyans ışıklarıda yer almakta
Motor ve performans bakımından karşılaştırma yaparsak
-Megane 1.5 DCİ 110 hp üretiyor iken gayet dizel bir arabaya göre performansı iyi bir seviyedeydi maksimum hız olarak 210 km/h gördüm.
-6 ileri manuel şanzıman gayet iyi ve hiç bir sorun çıkarttırmadı şu zamana kadar.
- EDC şanzımanında kullandım çift kavramalı bu şanzıman bir dsg kadar başarılı ve gayet performanslı olarak sizleri tatminkar edecek seviyede karşılıyor.
- Ani hızlanmalar da megane biraz üzebiliyor çok seri kaçtığını söyleyemem ama yola oturduktan sonra gayet iyi gidiyor açıkcası
- Orjinal yayları çok çok berbat hiç yolda güven sunmuyor ve virajlarda arabayı çok yatırtıyor.
- Sakin kullanmama rağmen yakıt tüketimini 6.2 / 100 km altına hiç düşüremedim uzun yolda sadece 5.2 yi gördüm.
Leonu yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum,
- 1.4 motor olduğunu hiç hissettirmiyor ve gayet performanslı bir motor var.
- Basarsanız yakar basmazsanız koklar mantığında ilerleyen bir motoru mevcut ( benim gözlemimde böyle )
- 400 km oldu arabam ve uzun süreli yakıt tüketimi şuanda 7.8 /100 km olarak görüntülüyorum.
- Gaza basmamla arabanın hızlanması ve ivmelenmesi ciddiden muhteşem ve çok çok tatminkar bir seviyede.
- Orjinal FR Süspansiyonlar çok çok hoşuma gitti gerek konfor gerek yol tutuşu ile gayet memnunum
- DSG'nin TSİ uyumu ile süper yani çok seri vites geçişleri oluyor bu konuda inşallah ileride beni gerek mekanik gerek yazılımsal olarak üzmez umarım.
Amatörce bir inceleme yazısı olmuş olabilir. Burada ki amacım sadece başka modellerden özellikle dizel bir arabadan benzinli bir arabaya geçecek arkadaşlara azda olsa kaynak olmak. En büyük korkum yakıt anlamında beni üzeceği olmuştu fakat ACT motor ciddiden beni sevindiren bir motor oldu. Zaman ayırıp okuyan herkese teşekkür ederim.
Son düzenleme: