Megane 2 el Freni sorunu

Arabam muayeneden geçti, herkese çok teşekkür ederim
Forumun gözü aydın [emoji16] Bir süre frenlemede dikkatli olun
 
Forumun gözü aydın [emoji16] Bir süre frenlemede dikkatli olun

gözün aydn...16 mm lik bir somun çevirmek yeterliymiş))


benim sorumu da ustadlar cevaplayabilir mi...

el freninini telinin fabrika ayarlarını bozdurdum...
(neden bozdurdum: az çekersem kayarsa diye korkuyordum..)
3 dişle tutuyor şimdi...
şimdi de gergin oldu galiba....bi de tuvturkte çok çekip kopartıyorlarmş..
eski haline getirdiyim mi...ne diyorsunuz ustadlar...
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Şimdi merak ettiğim bu el freni muayeneden geçtiği şekilde kullanılsa ne olur? Neden ayarlarını bozuyorsunuz, tüvtürk onay verdiyse sorun yoktur diye düşünüyorum.
 
Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Şimdi merak ettiğim bu el freni muayeneden geçtiği şekilde kullanılsa ne olur? Neden ayarlarını bozuyorsunuz, tüvtürk onay verdiyse sorun yoktur diye düşünüyorum.

bende onu merak ediyorum...
benimkinde sorun yoktu...ben çok yukarda tutuyo diye fabrika ayarını bozdurdum...
dalgınlıkla yarım çekerim araba kayar diye..
3 dişle tütuyor şimdi...her zaman tel gergindir bence..

redfox nerdesin ustat
 
bende onu merak ediyorum...
benimkinde sorun yoktu...ben çok yukarda tutuyo diye fabrika ayarını bozdurdum...
dalgınlıkla yarım çekerim araba kayar diye..
3 dişle tütuyor şimdi...her zaman tel gergindir bence..

redfox nerdesin ustat

Burlardayım dizi izliyordum :)

Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Şimdi merak ettiğim bu el freni muayeneden geçtiği şekilde kullanılsa ne olur? Neden ayarlarını bozuyorsunuz, tüvtürk onay verdiyse sorun yoktur diye düşünüyorum.

Megane 2 lerin el freni sistemi biraz değişik uçaklara gaz veren kol gibi bir el freni kolu var. Tekerlekteki kalipere 2 ayrı tel bu el freni tabancasından gidiyor. Bu 2 tel ortalama 7 cm kadar düz bir demire uçlarından tutturulmuş ortadan tek somunla (tahtaravalli hesabı) el freni mekanizması somunu çekiyor ve demire bağlı olan telleri gerdiriyor. Bu düzen yüzündenmidir nedendir bilmiyorum ama gerdirilen 2 tel kaliperleri eşit bir şekilde kitleyemiyor. Bu demiri çekecek olan somunu sıktığımızda tellere bağlı olan demir gerdirme mekanizmasına yaklaşıyor ve teller gerilmeye başlıyor ama el freni mekanizması sabit kalıyor. Bu somunu sıktırıp boşluk bırakmayınca el frenini çekince önce sağ veya sol tekerlekten biri son noktaya kadar geriliyor ve kitliyor el frenini çekmeye devam edince diğer tekeride kitliyor. Arada sapma mutlaka çıkıyor. Fakat muayenede park freninin 2 tekerinde kitlemesi önemli sapmaya bakmıyorlar. O somun gevşek olunca teller bol oluyor diyelim 7 tıkta 2 tekerleğin 2 sini kitliyorsa o somunu sıktırınca 3 tıkta 2 tekerleği kitliyor.

Tüvtürkte geçtiği şekilde kullansa teller gergin olduğu için balatalar disklere sürtme yapacak ısınıp tekerleğin tutuşmasına bile sebep olabilir. Hafiften o vidayı gevşetip teller hafif gevşek bırakılınca da el freni tutuyor.
 
Tüvtürkte geçtiği şekilde kullansa teller gergin olduğu için balatalar disklere sürtme yapacak ısınıp tekerleğin tutuşmasına bile sebep olabilir.

ustat o balatalar sürte sürte erimiyor mu. ))
3-5 güne o balatalar sürtse bile erimez mi ))
 
en attaki büyük yay el freni yayı...
benim anladığım o yay, teli çekerek eski haline getiriyor...

o yayın gergin olması...sadece el freni teline fazladan baskı yapar...ve kopmasna ne olabilir...
başka da bişey olmaz...

hatta olumlu yanı: kışın balatalar kampanaya yapışmaz...çekme kuvveti artacağından...

yanlış mıyım ustat..

el freninni ayarlarken o telin gerginliğine bakarak ayarlanmalı da...nerede öyle ustalar ))
göz karar çevir dur))

maxresdefault.webp
 
en attaki büyük yay el freni yayı...
benim anladığım o yay, teli çekerek eski haline getiriyor...

o yayın gergin olması...sadece el freni teline fazladan baskı yapar...ve kopmasna ne olabilir...
başka da bişey olmaz...

hatta olumlu yanı: kışın balatalar kampanaya yapışmaz...çekme kuvveti artacağından...

yanlış mıyım ustat..

el freninni ayarlarken o telin gerginliğine bakarak ayarlanmalı da...nerede öyle ustalar ))
göz karar çevir dur))

maxresdefault.webp


Kampana sistemi el freni konusunda daha iyi ve sağlam.

Megane 2 de disk var kaliper üzerinde farklı bir mekanizma var teller bu mekanizmayı hareket ettirip diskleri sıkıştırıyor. O bahsettiğimiz gerdirme somunu arabanın içinden sıkıyor zor değil gevşetip sıktırmak.

el freni telleri kolay kolay kopmaz çeliktir. Olayı anlaman için söyle anlatayım. Telin gergin olması senin arabanla giderken hem gaza hem frene hafiften basmakla aynı şey. Sürekli böyle gidersen 5-10 km balatalar tutuşur.
 
Telin gergin olması senin arabanla giderken hem gaza hem frene hafiften basmakla aynı şey. Sürekli böyle gidersen 5-10 km balatalar tutuşur.

ustat , tel gergin olunca balata, kampanaya sürtecek diye bişi yok ki...
benimkisi öyle..
gergin ama balata ile kampana birbirine değmiyor....

tamam... çok hızlı gidersen tutuşur...her gün yavaş yavaş sürsen, erimez mi balata..bence erir ))
 
ustat , tel gergin olunca balata, kampanaya sürtecek diye bişi yok ki...
benimkisi öyle..
gergin ama balata ile kampana birbirine değmiyor....

tamam... çok hızlı gidersen tutuşur...her gün yavaş yavaş sürsen, erimez mi balata..bence erir ))

Arabayı kriko ile kaldır arka tekerleği elinle çevir dönüyorsa sıkıntı yok.
 
Geri
Üst