Megane II 2.0 16v (Torq Düşüşü)

melikq

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Hocalarım iyi günler.
Forumda yeniyim sizlerin yardımına ihtiyaç duydum sizden ricam yardımcı olmanız şimdiden teşekür ediyorum.
Megane 2 aracım var. Araç 2.0 LPG'li.
LPG yeni takıldı prins eco max.
2 -3 hafta önce tümsekten geçerken çarpışma sesi geldi.Hemen sağa çektim istop ettim bi skıntı göremedim ve yoluma devam ettim.
Arabada bi sıkıntı oluştu. Bayır çıkarken araç yığılıyo benzin ve LPG fark etmeksizin.Tır sollarken vites düşürmek zorunda kalıyorum.
3. Vitesten sonra araç hızlanmıyo sadece gidiyo.
Aracım 98.000 km de baskı balata yeni değişti
Triger v kayış bujiler egzos hepsi değişti bakımı yapıldı.
Ustaya gidiyorum araçta sıkıntı yok iyi gidiyo deniliyo ama bu durum beni araçtan soğuttu sizce sıkıntı ne olabilir.
Elm 327 ile araç beynine bağlandığımda her hangi bi arıza kodu görünmüyo.
Ve son olarak araç bazen geç çalışıyo zorlanarak çalışıyo redline da demir tıkırtı sesi geliyo.Bişey bir birine çarpıyomuş gibi ve rolantide gaz verip bıraktığımda egzozdan pat pat diye ses geliyo.
Yakıt tüketiminde her hangi bi artış olmadı.
Ama dip gazda araç hızlanmadan gidiyo.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hocalarım iyi günler.
Forumda yeniyim sizlerin yardımına ihtiyaç duydum sizden ricam yardımcı olmanız şimdiden teşekür ediyorum.
Megane 2 aracım var. Araç 2.0 LPG'li.
LPG yeni takıldı prins eco max.
2 -3 hafta önce tümsekten geçerken çarpışma sesi geldi.Hemen sağa çektim istop ettim bi skıntı göremedim ve yoluma devam ettim.
Arabada bi sıkıntı oluştu. Bayır çıkarken araç yığılıyo benzin ve LPG fark etmeksizin.Tır sollarken vites düşürmek zorunda kalıyorum.
3. Vitesten sonra araç hızlanmıyo sadece gidiyo.
Aracım 98.000 km de baskı balata yeni değişti
Triger v kayış bujiler egzos hepsi değişti bakımı yapıldı.
Ustaya gidiyorum araçta sıkıntı yok iyi gidiyo deniliyo ama bu durum beni araçtan soğuttu sizce sıkıntı ne olabilir.
Elm 327 ile araç beynine bağlandığımda her hangi bi arıza kodu görünmüyo.
Ve son olarak araç bazen geç çalışıyo zorlanarak çalışıyo redline da demir tıkırtı sesi geliyo.Bişey bir birine çarpıyomuş gibi ve rolantide gaz verip bıraktığımda egzozdan pat pat diye ses geliyo.
Yakıt tüketiminde her hangi bi artış olmadı.
Ama dip gazda araç hızlanmadan gidiyo.
Merhabalar. Öncelikle geçmiş olsun. Aracınızın tümsek sonrası çarpma sesine bağlı bir arıza oluşmasının birçok sebebi olabilir. Ancak ustanız kontrol etti ve birçok parça değişimi sonrasında arızanın devam etmesi düşündürücü. Anlattıklarınızdan ilk akla gelen egzoz sistemi gibi duruyor. Katalizör yada susturucu içindeki malzeme kırılıp egzozu tıkamış olabilir. Bu durumu rölanti yada düşük devirlerde farketmek zor. Aracı çalıştırdıktan sonra, bir şekilde egzoz kısmını tıkayarak ses değişimi yada herhangi bir olumsuzluk var mı test edin. Onun dışında debriyaj yada supap sistemi desem...kalkışta titreme, rölanti bozukluğu yada tekleme gibi sorunların olması gerekir ki...sizde bu sorunlar yok. İlk etapta egsoz sistemini kontrol ettirmenizde fayda var derim.
 

melikq

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Hocam öncelikle teşekür ederim.
Bu olaydan sonra değişmedi öncesinden degişti bu parcalar. Benimde aklıma gelen egzoz sistemi.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sorununuz muhtemelen katalizör yada susturucu içinde gibi. Zira hem güçlü bir çarpma sesi hemde görsel olarak bir arıza gözükmüyor olması bu ihtimali kuvvetlendiriyor. en kısa zamanda kontrollerinizi yaptırıp sonucu bizimle de paylaşırsınız.
 

melikq

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
En kısa zamanda gidip baktirıcam sonucu paylaşıcam hocam sizinlede teşekür ediyorum.
 

melikq

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29

halilçağatay

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
12
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Hocam teşekür ederim bugun iş çıkışı uğrıcam inşallah sorunun kaynağını buluruz araçtan soğudum açıkçası.

Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

melikq

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



Hocam bi kaç gün önce gittim egzozu kesip bakıcaklarmış sorun var mı yokmu diye bana hiç mantıklı gelmedi.buji ve bobinlere baktırcam hafta sonu.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi akşamlar. Hocam çıkan parçayı da patalojiye gönderip bence test yaptırsınlar. Zira egzozda yüksek epitermal spektrum gözlemlenmiş ola....:)

Hocam aracınız rölantide çalışırken kalın bir bez ile dikkatlice egsozunuzu kapatın. Kırık parça bu durumda basınç ile hareket edecek mi kontrol edin. Çok değil motorunuz stop eder sadece. Yada egsozcu boğazdan sökecek eksozun kontrolünü yapabilir. Neden kesme yoluna gidiyorlar anlamadım.

Bobinlerde sorun olma ihtimali için yakın zamanda buji ve kablolarını değiştirdiğinizi yazmıştınız. O yüzden bu ihtimali hiç düşünmedik. ancak bobinlerdeki arıza birden bire kesikliğe, ani gaz vermelerde motor boğulmasına yol açar. Araç rölantide iken birden gazın sonuna kadar basın ve devrin yükselmesini bekleyin. Bu esnada aracınız boğulmuyor ve gaz tepkileri iyi ise bobin olma ihtimali düşüktür.
 
Üst