Megane II 2.0 16v (Torq Düşüşü)

melikq

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
İyi akşamlar. Hocam çıkan parçayı da patalojiye gönderip bence test yaptırsınlar. Zira egzozda yüksek epitermal spektrum gözlemlenmiş ola....:)

Hocam aracınız rölantide çalışırken kalın bir bez ile dikkatlice egsozunuzu kapatın. Kırık parça bu durumda basınç ile hareket edecek mi kontrol edin. Çok değil motorunuz stop eder sadece. Yada egsozcu boğazdan sökecek eksozun kontrolünü yapabilir. Neden kesme yoluna gidiyorlar anlamadım.

Bobinlerde sorun olma ihtimali için yakın zamanda buji ve kablolarını değiştirdiğinizi yazmıştınız. O yüzden bu ihtimali hiç düşünmedik. ancak bobinlerdeki arıza birden bire kesikliğe, ani gaz vermelerde motor boğulmasına yol açar. Araç rölantide iken birden gazın sonuna kadar basın ve devrin yükselmesini bekleyin. Bu esnada aracınız boğulmuyor ve gaz tepkileri iyi ise bobin olma ihtimali düşüktür.
Hocam çok teşekürler öncelikle.
Denicem yazdıklarınızı tek tek sizlere bildiricem.
Sabah cihazı bağladım ve aracı okudum işe gidene kadar. Aracın rolantideki volt miktarı 6v 2.5 devirde 13.xx V çıkıyo ve araçın oxygen sensoru 1 degerleri 100-800 arssi oxygen 2 sensorunn sabig kalmasi lazim mis ama dedigim gibi 4. Viteste araç yığıldıgi gibi 4.viteste 2. Sensor degerlerinde oynama var.
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hocam çok teşekürler öncelikle.
Denicem yazdıklarınızı tek tek sizlere bildiricem.
Sabah cihazı bağladım ve aracı okudum işe gidene kadar. Aracın rolantideki volt miktarı 6v 2.5 devirde 13.xx V çıkıyo ve araçın oxygen sensoru 1 degerleri 100-800 arssi oxygen 2 sensorunn sabig kalmasi lazim mis ama dedigim gibi 4. Viteste araç yığıldıgi gibi 4.viteste 2. Sensor degerlerinde oynama var.

İyi akşamlar. Oksijen sensörü, aracın egsoz gazını okuyan ve bu değerlerin ECU ya gönderilmesi ile birlikte yakıt sisteminin püskürtme değerlerinin hesaplanmasını sağlayan bir sensördür. Genel olarak LAMDA değeri olarak bilinir ve egsozdaki karbon miktarını ölçer. Bu değerin 1 olması idealdir. Bu değerin üzerinde ECU yakıt miktarını azaltır, altında ise artırır. Lamda sensörünün ölçüm değerlerinin stabil olması yakıt ve ateşleme sisteminizin sağlığı için gereklidir.

Ancak, lamda değeri benzindeki değerleri ölçmesi için yapılmıştır. LPG sisteminde ise, lamda değeri, LPG gazının yanma sonunda daha az karbon çıkarması sonucunda hep 0.8 mg ın altında çıkmaktadır. Birçok araçta LPG takıldıktan sonra sürekli arıza lambasının yanması da genelde bundan dolayıdır. LPG üreticileri, lamdayı yanıltmak için ek programlardan yararlanırlar. Lamda kaç okursa okusun program ECU ya giden sinyali yanıltır ve değerin 1 civarında kalmasını sağlar.

Siz öncelikle benzinde iken ölçüm yapmalısınız. Eğer verdiğiniz değerler gazda iken ölçülmüş değerlerse, sizi yanıltacaktır. Aracın gaz vermelerinde lamdanın değişkenlik göstermesi doğaldır. ancak sınırlar dahilinde olması gerekir.

Aracınızda ölçülen 6Volt kısmını anlamadım yanlız. Şarj değeri daima 13.5 volt civarında olması gerekir. rölantide 6 volt olması düşündürücü. bunun için bir ölçüm aleti ile şarjın ölçülmesi gerekir derim.
 

melikq

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
İyi akşamlar. Oksijen sensörü, aracın egsoz gazını okuyan ve bu değerlerin ECU ya gönderilmesi ile birlikte yakıt sisteminin püskürtme değerlerinin hesaplanmasını sağlayan bir sensördür. Genel olarak LAMDA değeri olarak bilinir ve egsozdaki karbon miktarını ölçer. Bu değerin 1 olması idealdir. Bu değerin üzerinde ECU yakıt miktarını azaltır, altında ise artırır. Lamda sensörünün ölçüm değerlerinin stabil olması yakıt ve ateşleme sisteminizin sağlığı için gereklidir.

Ancak, lamda değeri benzindeki değerleri ölçmesi için yapılmıştır. LPG sisteminde ise, lamda değeri, LPG gazının yanma sonunda daha az karbon çıkarması sonucunda hep 0.8 mg ın altında çıkmaktadır. Birçok araçta LPG takıldıktan sonra sürekli arıza lambasının yanması da genelde bundan dolayıdır. LPG üreticileri, lamdayı yanıltmak için ek programlardan yararlanırlar. Lamda kaç okursa okusun program ECU ya giden sinyali yanıltır ve değerin 1 civarında kalmasını sağlar.

Siz öncelikle benzinde iken ölçüm yapmalısınız. Eğer verdiğiniz değerler gazda iken ölçülmüş değerlerse, sizi yanıltacaktır. Aracın gaz vermelerinde lamdanın değişkenlik göstermesi doğaldır. ancak sınırlar dahilinde olması gerekir.

Aracınızda ölçülen 6Volt kısmını anlamadım yanlız. Şarj değeri daima 13.5 volt civarında olması gerekir. rölantide 6 volt olması düşündürücü. bunun için bir ölçüm aleti ile şarjın ölçülmesi gerekir derim.

2. Araç haftaya geliyo gelsin ustaya bırakıcam tamamen ne var ne yok 1 2 gün incelerler aracı bu şekilde bulamicam :)
 
Üst