motor hasar riski-esc kontrol ettirin-yokuş kalkış desteğini kontrol ettirin

mali3535

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba,

15 gün önce 2015 model bir fluence 1.5 icon donanımlı satın aldım. Ancak noterden çıktım 3 km sonra motor hasar riski diye arıza verdi çektim sağa durdum , kontağı bir kaç defa açtım kapattım gitmedi. sonra mecbur yürüdüm giderken araç kendiliğinden motor hasar riskini söndürdü bu sefer esc kontrol ettirin ikazı yaktı , gittiğim expere yeniden götürdüm geçici arıza arasıra çıkar deyip arızayı temizleyip geri verdiler aracı 20 km gitmeden yeniden verdi. evin önüne parkettim sabah kontağı açtığımda vardı yolda yeniden iptal oldu tüm gün vermedi. sonra aracı ustaya bıraktım. ve bazen sadece motor hasar riski bazen ilkönce motor hasar riski sonra esc kontrol ettirin çok nadir de olsa yokuş kalkış desteği kontrol ettirin çıkıyor dedim. 1 gün sonra enjektörleri aslında değişmem gerektiğini ama ilkönce temizleme ve bakımla halledelim dedi. kesin düzelir mi dedim kesin değilse bile bakım yapmadan değiştirmeye gerek yok dedi. ve şu işlemleri yaptı
1-Debijenerasyonu
2-yakıt filtresi.
3-yakıt temizliği ( depo temizliği )
4-sol salıncak
5-rot ayarı

Ancak ne varki araç 20 km sonra yine arıza yaktı , stop ettim devam ettim söndürdü.
15 20 gün kullan geçmesse enjektörleri değiştirecez diyo. Kesin ve net enjeksiyonla alakalı diyor.

Başına gelen var mı ?.
 
Son düzenleme:

Baymonster

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
666
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
72 amper akü alın yada akünüzü tam şarj edin
 

mali3535

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
yani değerleri ölçüldü akünün normal gözüküyor...
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
cliolarda da bu tarz hatalar akünün ömrü azaldığı zaman baş gösteriyor. enjektör değiştirmek aküye göre maliyetli olduğu için akü değişmek daha mantıklı olur. düzelmezse enjektöre yöneliriz. ayrıca başka yere göstermekte fayda var. her ustanın bilgisi el becerisi bir değil. biri enjektör der biri başka der.
 

mali3535

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
cliolarda da bu tarz hatalar akünün ömrü azaldığı zaman baş gösteriyor. enjektör değiştirmek aküye göre maliyetli olduğu için akü değişmek daha mantıklı olur. düzelmezse enjektöre yöneliriz. ayrıca başka yere göstermekte fayda var. her ustanın bilgisi el becerisi bir değil. biri enjektör der biri başka der.


teşekkürler. bir süre kullanıcam aracı 15 gün kadar , eğer düzelmesse enjektör öncesi aküyü değiştireceğim. akü konusunda öneriniz var mıdır ?
 

mali3535

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
aslında ilk bizim usta da aküden şüphelendi ama bir gün sonra enjektör dedi. kendim de yazılım uzmanıyım ve bazen kullanıcılardan , program bazen şöyle yapıyor , bazen şu hatayı veriyor şeklinde dönüş olduğunda bizim için en zor şey hatanın ya da yanlış çalışmanın sebebini bulmak oluyor. benim şu an başıma gelen de böyle birşey. ben kullanıyorum arıza yakıyor usta kullanıyor yakmıyor. dün gebzeden şişliye yoğun trafik , açık trafik kullandım yakmadı hiç. ve işin pis tarafı. bazıları sorunu tespit edip bulana kadar aracın değişmedik yeri kalmıyor. umarım benim de başıma gelmez böyle bişiy
 

Baymonster

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 May 2018
Mesajlar
666
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Sülfatlaşan akü de normal değeri gösterir. Arabanın ihtiyacı olan elektriği araç çalışınca veremez. Bununla ilgili Fluence in direksiyon altına dijital voltaj ölçüm ekranı takmıştım. Akünüzü tam şarj yani redresör şarjı yaparsanız sorun düzelcektir.
 

mali3535

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Sülfatlaşan akü de normal değeri gösterir. Arabanın ihtiyacı olan elektriği araç çalışınca veremez. Bununla ilgili Fluence in direksiyon altına dijital voltaj ölçüm ekranı takmıştım. Akünüzü tam şarj yani redresör şarjı yaparsanız sorun düzelcektir.

Teşekkürler. dün akşam çok yoğun trafikte denedim aracı yine aynı arızalar gösterdi. Aradım ustayı yine getir bakalım dedi. salıdan cumaya kendisi kullancak. ama enjektörler değişcek diyo hatta o kadar iddialı ki değiştirdikten sonra kullan arıza olursa para vermessin diyor. sizin önerdiklerini de kendisine önericem.

başka usta denesen diyo herkes ama herkes iddialı yaptığı tespitten ve herkes bişiyini elleyecek paramı alacak arıza bitmeyecek. en azından iyi kötü tek bir ustadan gideyim diyorum. götürdüğüm usta akraba gibi birşey. tecrübeli de ama ilk tespiti hatalı belliki , umarım bu sefer bulur. ama akü konusunu bu sefer ciddi ciddi konuşcam. en azından ucuz malzemeden yola çıkalım dicem.

bu arada aracın önceki experlerinin kağıdında sonradan dikkatimi çekti araç 2020 mayıs ayındaki experinde şu tespitleri olmuş
1-p1525
2-p0002
3-c0074
arabanın içinde koltuğun yan bölmesinde de bir sensör buldum.
bunları da verdim ustaya.
bakalım bugün vericem arabayı. ne olacak yazarım.
 

selman68

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ocak 2020
Mesajlar
36
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Benzer hata bende de vardı. Ancak ilk çalıştırmada hata çıkıyor araç çalışmıyordu. Bazen de normal çalışıyordu. Akü ışığı yeşil şarjlı görünüyordu. Servise gittim voltaj beslemesi düşük gibi bir hata olduğunu söylediler aküyü değiştim düzeldi.
 

mali3535

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ocak 2021
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
bugün götürdüm. enjektörleri değişcem diyor. düzelmesse de paranı almıcam diyor. aracı haftaya kadar kendisi kullancak.
burda yazılanları ve kendi araştırdıklarımı söyledim ama sanırım yine de değiştirecek enjektörleri.
hayırlısı ne diyeyim.

burdan da yeni araç alacaklara şu tavsiye çıkıyor. experler belli bir yere kadar tespit ediyor. araç alırken illaki servise de götürmek şart artık. ki götürdüğüm expertiz tarcanlar. youtube da falan videoları var. onun bile tespit edemediği lanet bir arıza ile karşı karşıyayım.
 
Üst