Renault 19 1.6e Subap Ayarı

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
Merhabalar. Reno 19 1.6 enjeksiyonlu lpgli araca sübap ayarı kaça kaç yapılır?
her usta farklı bir şey söylüyor. kimisi emme 15 egzoz 20 kimisi emme 20 egzoz 25 diyor.
3-4 bin km önce triger değişimi yapıldı usta 30a30 ayarladı. sebebini sordum araban tüplü çekişten düşmesin diye böyle ayarladım dedi ancak şakır şakır sübap sesi geliyor. rölantide ve boşa attığımda devir düşerken ses net duyuluyor.
ayrıca soğuk motorda stop etme problemi var. ani sirkeleme yapıyor. 3 kez. ısınınca istop etmiyor ne lpgde ne benzinde.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
neden cevap alamıyorum
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi akşamlar. Motor değerlerini araştırdım ancak teknik bir veriye ulaşamadım. Supap ayarları, yazlık kışlık olmaz aslında. Otomobil üreticilerinin belirlediği sıcak / soğuk supap ayarı değerleri vardır. Oda, motorunuzun oda sıcaklığında yada çalışma ısısında ayarlanması gereken supap boşluk değerleridir. Özelikle sıcak memleketlerde, supaplar sıcak değerine göre, motor çalışma sıcaklığında iken yapılır. Ancak genelde ustalar, soğuk değer yani motor oda sıcaklığında iken supap ayarı yapmayı tercih ederler. Eski renault motorlarından hatırladığım kadarı ile idealı soğuk 20/25 yada sıcak 15/20 olabilir. Dikkat edilmesi gereken supap ayarında sıkı sentil ayarı yapılmasıdır. Genelde ustalar gevşek supap ayarı yaptıklarında, örneğin 30 için, bu değer 0.32/0.35mm civarında olabiliyor.


Motorunuza fazla supap ayarı vermek, supap kafalarının zamanla aşınmasına neden olur. Gevşek supap ayarında motor daha rahat çalışır diye birşey yoktur. Motorunuz yaz kış soğutma sistemi sayesinde ideal çalışma sıcaklığında işlev gösterirler. Havalar sıcak, yada LPG den dolayı ustanızın supap boşluğunu fazla vermesi gereksiz. Bu durumda, külbütör ucları çekiş etkisi yaparak supap kafalarının ezilmesine yol açarlar. Ayrıca tam açılmayan supaplar neticesinde performansınız da düşer.

Soğukta tekleme süreciniz, sanırım yakıt sisteminizle alakalıdır. Aracınızın tek nokta enjeksiyonlu olup 1. nesil lpg sistemi var sanırım. Bu sistem, araç ısındığında devreye giren eski karbüratörlü sisteme benzer bir sistemdir. Rölanti ayarının iyi yapılmadığı durumlarda, soğukta tekleme sorunu yaşarsınız.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
yanıt için teşekkürler. araç 1998 model K7M motor kodlu enjeksiyonlu 1.6
kullanma kılavuzunda emme 15 egzoz 20 ayarlanmalı yazıyor. ancak lpgli olduğu için ustalar 15e20 ayarlamayı istemiyor. 20ye25 fena değer değil 35e30dan iyidir.
ayrıca, araç soğukken lpgde de benzinde de tekleme yapıyor. ısınana kadar lpgye almazsam istop etmiyor ancak tam ısınmadan lpgye alırsam istop ediyor ısınana kadar benzinde de stop ediyor. subap ayarının buna etkisi vardır çünkü buji ve buji kabloları yeni gaz ayarı yeni.
20ye20 yada emme 20 egzoz 25 olarak ayarlatmayı düşünüyorum. 5 bin km önce değiştiğim hava filtresini de yenileyip gaz ayarı yaptırmayı düşünüyorum.
bu arada mikserli sistem lpg. eski düzen yani. sıralı değil. gaz düğmesi şalterli
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
yanıt için teşekkürler. araç 1998 model K7M motor kodlu enjeksiyonlu 1.6
kullanma kılavuzunda emme 15 egzoz 20 ayarlanmalı yazıyor. ancak lpgli olduğu için ustalar 15e20 ayarlamayı istemiyor. 20ye25 fena değer değil 35e30dan iyidir.
ayrıca, araç soğukken lpgde de benzinde de tekleme yapıyor. ısınana kadar lpgye almazsam istop etmiyor ancak tam ısınmadan lpgye alırsam istop ediyor ısınana kadar benzinde de stop ediyor. subap ayarının buna etkisi vardır çünkü buji ve buji kabloları yeni gaz ayarı yeni.
20ye20 yada emme 20 egzoz 25 olarak ayarlatmayı düşünüyorum. 5 bin km önce değiştiğim hava filtresini de yenileyip gaz ayarı yaptırmayı düşünüyorum.
bu arada mikserli sistem lpg. eski düzen yani. sıralı değil. gaz düğmesi şalterli

20/20 "tatlı" (Çok sıkı değil. rahat geçecek şekilde ayarlamak demek) sanki daha iyi sonuç verecek gibi. Zaten siz 20/20 yaksanız da gerçek ölçüsü 23 filan olacaktır onun.

LPG sisteminiz eski sistem ise, aracınızın LPG nin motora nereden verildiği önemli. Zira aracın soğukken stop etmesinin sebebi, mikser ayarının hatalı oluşundan kaynaklanıyor. Muhtemel olarak ustanız, lpg ayarını soğukta çalışacak şekilde ayarladığında, ısınınca rölantiniz çok yükseliyordur. O yüzden mikser ayarını kısmıştır. Mikserin üzerinde pirinç bir düz tornavida ile açılıp sıkılan bir civatası var. Onun ile sabah stop etme sorununu çözebilirsiniz. bunun supap ayarı ile alakası olacağını sanmam. zira genelde sıkı supap ayarlarında araç ısınınca tekleme yapar.

Daha önce eski nesil bir benzin LPG li aracım vardı. Benzer sorunlardan dolayı LPG sevkiyatını karbüratörün (sizde gaz kelebeği olan kısım) içine kadar uzanan bakır bir boru ile sağlamıştım ve çok iyi verim almıştım. Aracınız eski nesil LPG sistemine sahip olduğundan, bakır boru ile karbüratör ventüri boğazına kadar uzanan bir yapı ile lpg sevkiyatını sağlayabilirsiniz. Bu şekilde gaz tepkilerinde düzelmede yaşarsınız.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
lpg ayarını motor sıcakken yaptırdım. gaz ayarı kısık evet. ondan rölantesi biraz düşük oluyor. ama enjeksiyonlu olduğu için rölanteyi lpgde de ayarlıyor. düşük dediğim de 800 civarı.
şuan 35e30. 20ye20 yaparsak fark olur kesinlikle.
yanıtın için teşekkür ederim yarın subap ayarına götüreceğim. bugün geçti artık
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hocam sıcak 35 / 35 çok yüksek bir değer bence. İdeal olan en fazla 15/20 olabilir. Siz bir önceki mesajınızda eski nesil mikserli dediğiniz için bu şekilde söylemiştim. Rölanti ayarını aracınız gaz kelebeği konumu ile yapar ancak lpg nin rölantideki emilimi ilk nesil sistemlerde dediğim gibi basit bir düzenek ile gerçekleşir. Sizin aracınız sıralı olmadığı için rölanti esnasında motor devri çok düşük olduğundan, özelikle soğukken mikserden gaz emilimi yapılamaz. O yüzden mikser üzerinden rölanti ayarına baktırın derim.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
anladım. ancak 15/20 değerinin düşük olduğunu söyledi bir ustam. çekişi düşer, yokuşta vites düşüp durursun dedi.
başka bir ustaya gittim bu arabanın kitapçığında da 15/20 yazıyor dedi. 15/20 uygun dedi yani.
gerçekten aklım karıştı. 15/20 mi yapacağım yoksa lpgli olması sebebiyle 20/20 mi?
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
İyi akşamlar. Aracınzın LPG li olması, buna bağlı olarak supap ayarının yüksek yapılmasının gerekçesini, LPG nin yanma sonunda oluşan ısısının yüksek olmasına bağlarlar. Şöyle ki; esasen yakıtların yanma sonunda oluşturdukları ısı değeri, (kalorifik değer) hacim değil kütle ile ölçülür. Mesela, 1kg LPG nin yanma sonundaki kalorifik değeri 10600 / 11800 kcal arasındadır. Ancak LPG yi litre bazında değerlendirirseniz, 1 litre LPG yanma sonunda 5400 / 6000kcal ısı üretmektedir. Benzin için bu değerlere bakarsak, 1kg benzin yanma sonunda 10500 / 11200kcal ısı üretir. Yani LPG ile aralarında çok az fark vardır. Hatta 1 litre benzinin yanması sonunda 7400 / 8900kcal ısı elde edilir ki, LPG den fazla. Peki bu iddia nereden geliyor? LPG yoğunluk olarak benzinden daha hafif. 1 litre benzinin eşdeğer ısısını ne yazıkki 1 litre LPG sağlayamıyor. Bunun için LPG yi litre bazında benzine eşleyebilmek için 1.4 katı fazlasını yakmak gerekiyor. Ancak ilk zamanlarda araçlarda LPG yi litre bazında daha az tüketebilmek için LPG değerleri kısılarak kullanılırdır. Bu da aracın iç hararetinin yükselmesine neden olurdur. Bu sebebpten birçok araçta supap yanığı meydana gelirdi. Ustalar bu artan ısıyı supaptan uzak tutabilmek için supap ayarını artırma yoluna giderler. İdeal olan değerini tercih etmeli ve LPG ayarınızı asla kısık kullanmamalısınız.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
hocam cevaplarınız gerçekten aydınlatıcı. böyle bilgili ve aydın insanlarla hasbihal etmek hem bilgiye aç bireyler için faydalı hem de ilham verici. her ne ise..
LPG ayarı kısık derken gaza basınca gidiyor araç bir problem yok. hararet sıkıntımız yok çok şükür.
lpg ayarı yapılmadan önce 110km uzun yolda 60 70 lira arası yakıyordu şimdi ise 110 km'ye 30 lira:)
o zaman yarın subapları emme 15 egzoz 20 şeklinde ayarlatmaya gidiyorum.
birde kalorifer ile ilgili problemimiz var. araç klimalı. rezistansa ulaşmak için klima gazı boşaltılıp ön kısımdan mı kalorifere ulaşılmalı?
gittiğim elektrikçi ustamız klima gazının boşaltılıp ön kısmı komple dağıtmanın gerekli olduğunu söyledi.
bu arada sıkıntı ise havalandırma yönlendirmesi arızalı. fan motoru son ayar dışında çalışmıyor.
 
Üst