Renault 19 1.6e Subap Ayarı

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
hocam cevaplarınız gerçekten aydınlatıcı. böyle bilgili ve aydın insanlarla hasbihal etmek hem bilgiye aç bireyler için faydalı hem de ilham verici. her ne ise..
LPG ayarı kısık derken gaza basınca gidiyor araç bir problem yok. hararet sıkıntımız yok çok şükür.
lpg ayarı yapılmadan önce 110km uzun yolda 60 70 lira arası yakıyordu şimdi ise 110 km'ye 30 lira:)
o zaman yarın subapları emme 15 egzoz 20 şeklinde ayarlatmaya gidiyorum.
birde kalorifer ile ilgili problemimiz var. araç klimalı. rezistansa ulaşmak için klima gazı boşaltılıp ön kısımdan mı kalorifere ulaşılmalı?
gittiğim elektrikçi ustamız klima gazının boşaltılıp ön kısmı komple dağıtmanın gerekli olduğunu söyledi.
bu arada sıkıntı ise havalandırma yönlendirmesi arızalı. fan motoru son ayar dışında çalışmıyor.
Teşekkür ederim :) Hararetten kastım şudur. Aracınızın içini bir soba gibi düşünün. İçerisinde bir yanma oluşuyor ve bu ısı, pistonunuzu aşağı iten gücün oluşmasını sağlıyor. Oluşan ısı pistonu aşağı itebilirse, üzerindeki etkinin büyük bir kısmını hareket enerjisine çevirdiği için kaybediyor. Geri kalanları da soğutma suyu, egsoz gibi argümanlar ile dışarı atılıyor. Sizin aracınız yeterli gücü elde edemez ise, yani siz gaza bastınız, aracın içerisine hava + yakıt (lpg yada benzin) karışımı girdi ve yandı. İçeri giren bu karışım yanma sonunda yeterli itme gücü elde edemez ise, oluşan ısı pistonu itmek yerine, üst kapak üzerine baskı uygular. Buda aracın iç hararetinin artmasına neden olur. Aslında birçok usta, düzgün lpg ayarı elde edemedikleri için ortaya çıkan bu iç hararetin motor supaplarını yakacağını söyler. O yüzden fakir karışım iç hararetinizi yükselterek subabların ve üst kapağınızın iç ısısının artmasına neden olur demiştim.

Kalorifer konusunda ne yazıkki pek fikir sahibi değilim. Ancak sorun sadece düğme konumunda ise, neden peteklerin sökülmesi gerektiğini anlamadım. Klima gazı, Klima motoru, ön serpantin ve iç ünite şeklinde gezinir. Kontrol panelinde böyle bir düzeneğin olması imalat sürecine zaten uygun değil.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
düğme paneli sökülmeli önce bence de.
subap ayarını bugün işim çıktığı için yaptıramadım yarın inşallah 15/20 şeklinde ayarlatacağım.
açıklama için teşekkürler konuyu anladım. 2 de ve 3de düşük hızlarda giderken tekleye tekleye gitmesi sinir bozucu. umarım subap yarından sonra düzelir.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
Merhabalar.
Reno 19 1.6 enjeksiyonlu aracıma bugün subap ayarı yaptırdım. emmeler 15 egzoz 20. bujiler değişti ve 60 sentil ayarlandı. Araçta tekleme/irkilme vardı sorun kalmadı artık.
Ancak; rölantide lpg ve benzinde dalgalanma var. inip kalkıyor stabil durmuyor. Rölanti motoru ilk aklıma gelen şey oldu ancak baktırmadım. Subap ayarı yapılmadan önce rölanti dalgalanması yoktu..
Rölanti için başka bakmam gereken yer var mıdır?
 

tolgakmg

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Günaydın. Teklemenin gitmesine sevindim. Rölanti dalgalanması süresince; aracınıza aniden gaz verdiğinizde araç boğuluyor mu kontrol edin. birde, araç rölantide iken eliniz ile hava filtresi girişini kademe kademe kapatarak rölantinin değişip değişmediğine bakın. Eğer tam kapattığınızda araç rölantide hala çalışmaya devam ediyor, yada kapatmaya bağlı olarak bir noktadan sonra düzelme yaşıyorsa, aracınız biryerlerden hava alıyor demektir. Hava filtresinden sonra manifold dahil kontrol edilmesi gerekir.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
iyi geceler iyi akşamlar
burası zahmetli olacak galiba.. emme bölümü, sensörler. sorun bulunana kadar her nokta didik didik aranacak.
Ayrıca bir sorum var. araçta sadece birinci viteste boşluk var. yani vites 1de iken boşta gibi sallanıyor ancak diğer hiçbir viteste sallanma yok. ve sadece bire geçişte problem yaşıyorum yani bazen 1e takmak için tam durmam gerekiyor bazen 30la gitsem de geçiyor
 

asalman84

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2020
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
hocam cevaplarınız gerçekten aydınlatıcı. böyle bilgili ve aydın insanlarla hasbihal etmek hem bilgiye aç bireyler için faydalı hem de ilham verici. her ne ise..
LPG ayarı kısık derken gaza basınca gidiyor araç bir problem yok. hararet sıkıntımız yok çok şükür.
lpg ayarı yapılmadan önce 110km uzun yolda 60 70 lira arası yakıyordu şimdi ise 110 km'ye 30 lira:)
o zaman yarın subapları emme 15 egzoz 20 şeklinde ayarlatmaya gidiyorum.
birde kalorifer ile ilgili problemimiz var. araç klimalı. rezistansa ulaşmak için klima gazı boşaltılıp ön kısımdan mı kalorifere ulaşılmalı?
gittiğim elektrikçi ustamız klima gazının boşaltılıp ön kısmı komple dağıtmanın gerekli olduğunu söyledi.
bu arada sıkıntı ise havalandırma yönlendirmesi arızalı. fan motoru son ayar dışında çalışmıyor.

Kalorifer sıkıntısı bende de var. Birgün elim ererse söküp bakıcam. Kaloriferi komple sökecekse bildiğim kadarıyla gaz borularını ayırması gerekiyor. Bu durumda da gazı kaçacaktır.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
kalorifer sıkıntısı her R19'da var sanırım. kalorifer peteğin tıkanmışsa radyatörcüye gidip temizletin. hararet orta çizgiye gelmiyorsa araba ısınmıyordur termostata baktırın. bir ihtimal de içeride soğuk sıcak ayarlama düğmesi arızalanmış olabilir. elektrikçiye gidin düğmeyi söküp bakacaktır. teli falan çıkmışsa bağlar ısınma sorunu çözülür.
en en en kötü durum kalorifer peteğinin delinmesidir. değişimi çok zor ve maliyetlidir.
 

asalman84

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Eki 2020
Mesajlar
25
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
kalorifer sıkıntısı her R19'da var sanırım. kalorifer peteğin tıkanmışsa radyatörcüye gidip temizletin. hararet orta çizgiye gelmiyorsa araba ısınmıyordur termostata baktırın. bir ihtimal de içeride soğuk sıcak ayarlama düğmesi arızalanmış olabilir. elektrikçiye gidin düğmeyi söküp bakacaktır. teli falan çıkmışsa bağlar ısınma sorunu çözülür.
en en en kötü durum kalorifer peteğinin delinmesidir. değişimi çok zor ve maliyetlidir.

Benim sıkıntı sadece 3. kademede çalışması. Klima kontrol ünitesine ve rezinstansa bağlanan soketlerdeki kabloların erimesinden şüpheleniyorum. Bi ara söküp bakıcam.
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
402
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
aynen rezistanstır.
 
Üst