Renault 19 Antifriz Seçimi / Febi marka antifriz hakkında ne düşünüyorsunuz?

nmetem

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2015
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
90 a geliyor sonra iniyor çıkıp çıkıp iniyor bende korkuyorum hararet yapar diye bir defa yaptırdım zaten
selam arkadaşlar
termostat açilinca iniyor isininca tekrar çikiyordur normaldir bendede hep ayni 1.6 rne aracim
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
selam arkadaşlar
termostat açilinca iniyor isininca tekrar çikiyordur normaldir bendede hep ayni 1.6 rne aracim
benim araçta 1.6 rne sendede hararet böyle oynakmı trafikte biraz daha kalsam hararet yapacak kadar diye korktum 90 C nin çizgisine kadar çıktı oynuyor durmadan termostat da nerdeyse varmı yokmu bilmiyorum varsada kaçlık var bilmiyorum ama tereddüde düşürüyor hararet yaptıracak diye ürküyorum
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
benim araçta 1.6 rne sendede hararet böyle oynakmı trafikte biraz daha kalsam hararet yapacak kadar diye korktum 90 C nin çizgisine kadar çıktı oynuyor durmadan termostat da nerdeyse varmı yokmu bilmiyorum varsada kaçlık var bilmiyorum ama tereddüde düşürüyor hararet yaptıracak diye ürküyorum

kasim kaya'nın http://www.renaultfanclub.com/renault-19-kulubu/79565-hararet-sorunu.html linkiyle açtığı konuda bu konu üzerine. Ben sorun göremedim, nmetem'in dediği gibi termostat açılır fan çalışır düşer 60'a sonra 90'a kadar çıkar yine fan, termostat yine 60... 90'ın üzerine çıkıyorsa yolda kalırsın, ama 90'ın üzerine çok çıkmıyorsa sorun yok. Ama araç ısındıktan sonra 60'ın altına çok iniyorsa yolda kalmazsın ama kaloriferin yeterince ısıtmaz, araban intihar etmez de sigara içmiş gibi olur... İdeal sıcaklık 85-90 zaten...

Antifriz muhabbetime ne oldu benim ya hu!? :)
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
kasim kaya'nın http://www.renaultfanclub.com/renault-19-kulubu/79565-hararet-sorunu.html linkiyle açtığı konuda bu konu üzerine. Ben sorun göremedim, nmetem'in dediği gibi termostat açılır fan çalışır düşer 60'a sonra 90'a kadar çıkar yine fan, termostat yine 60... 90'ın üzerine çıkıyorsa yolda kalırsın, ama 90'ın üzerine çok çıkmıyorsa sorun yok. Ama araç ısındıktan sonra 60'ın altına çok iniyorsa yolda kalmazsın ama kaloriferin yeterince ısıtmaz, araban intihar etmez de sigara içmiş gibi olur... İdeal sıcaklık 85-90 zaten...

Antifriz muhabbetime ne oldu benim ya hu!? :)
[emoji1] bu gülücük senin amtifiriz muhabbetin için
Havalar daha ısınmadı bunu da hatırlatayım ama çok trafik vardı dur kalk oldu debriyaja çok basınca yükseliyor haava sıcak olsaydı 90 geçerdi diye endişelendim ben hemen kaloriferi sıcağa açıyorum motor rahatlıyor şu termostat a ilk fırsatta baktıracağım kaçlık yada değiştireceğim 88lik takmayı düşünüyorum yada 86lık trafik çok istanbulda fan çabuk açılsın isterim
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Antifirizde po nun kırmızı olanı var ya gerisine kafa yorma boşver bende şunu sorayım şu shellin yağı nasıl kullanan varmı doğalgazdan yapıldı diye reklamı var
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
[emoji1] bu gülücük senin amtifiriz muhabbetin için
Havalar daha ısınmadı bunu da hatırlatayım ama çok trafik vardı dur kalk oldu debriyaja çok basınca yükseliyor haava sıcak olsaydı 90 geçerdi diye endişelendim ben hemen kaloriferi sıcağa açıyorum motor rahatlıyor şu termostat a ilk fırsatta baktıracağım kaçlık yada değiştireceğim 88lik takmayı düşünüyorum yada 86lık trafik çok istanbulda fan çabuk açılsın isterim

Ben 75'lik Vernet taktıracağım bu hafta. Buralar sıcak (Adana), klima açık süratle giderken hararet artıyor diye. Kışın da kalır üzerinde. Ama İstanbul'sa konu belki yazın 75 kışın 89'luk kullanılabilir...

Bu dereceler termostatın suyu serbest bırakma sıcaklıklarıdır. Fan 85-90 arası ve tehlike olursa daha yüksek sıcaklıklarda devreye girer. Su genellikle aracın süretiyle radyatörde soğur...
 
Son düzenleme:

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Antifirizde po nun kırmızı olanı var ya gerisine kafa yorma boşver bende şunu sorayım şu shellin yağı nasıl kullanan varmı doğalgazdan yapıldı diye reklamı var

Shell bence yağ konusundaki kötü imajını kurtarmaya çalışıyor. Kırmızı antifriz iyi de PO'nun niyeyse herşeyi dandik, güven vermiyor ki? Aha Elf Glacelf Classic kullandık radyatör tıkandı... Ben de çok isterdim yol üstü denk gelen iyi bir marka koy gitsin zaten yaz geldi demeyi... :S
 

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Saf su 3 litre, Febi 1.5 litre. %33 antifriz oranı ile denemeye başladık bakalım, eksilme yaptıkça antifriz takviyesi... Bu arada 1.6 Renault 19 4.5 litre soğutma sıvısı alıyormuş...

Dün kimyacı bir arkadaşla bir hesap yaptık. Elf Glacelf Auto Supra prospektüsünde özkütle 1.112, seyreltilmemiş kaynama sıcaklığı 180°C yazıyor, bu verileri kullandık. Q=m.c.Δt'den 4.5 litre 20°C saf suyu 90°C'a çıkaran ısı enerjisi 4.5 litre 20°C'deki saf antifrizi ancak 82°C'ye çıkardığını hesapladık... :) Bu da antifrizin harareti zorlaştırdığı konusundaki tezimi doğruluyor, hatta kıştan daha fazla oranda antifriz gerekli yazın... ;)
 
Son düzenleme:

cagatay52

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 May 2011
Mesajlar
2,690
Tepki puanı
41
Puanları
0
Yaş
35
Maşallah maşallah helal olsun :)
 

ersundogan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2011
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
0
Hey yavrum hey kimya fizik fen matematik hepsini uygulamışsınız maşallah :)
 
Üst