Renault edc sorunu ve basit cozumleri.

bedrana34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Mar 2012
Mesajlar
67
Tepki puanı
0
Puanları
0
ALINTIDIR ARKADAŞLAR.


1001 defa yazdım çizdim EDC şanzıman için yazılımın ve baskı kavrama tanıtımının önemini ama maalesef site üyelerini filtreleyemiyoruz ve çıkıyor işte 1-2 internet bilim adamı ve amaç sadece muhalefet olmaksa karşındakinin bu sefer ne uğraşıcam diyor insan.



arkadaşlar EDC şanzımanda ,DSG şanzımanda aynı manuel gibi anam babam usulü 2 adet baskı balata vardır bu balatalar aşındıkça kavrama noktası değişiyor.


daha iyi algılayaibilmeniz için daha abartılmış 2 adet MANUEL şanzıman örnek verecem.


örnek 1)

araç henüz kapıdan çıkmış sıfır araç,balata dümdüz, ayağınızı debriyajdan çekerken yerden 2-2.5cm içersinde kavramış oluyor pedal



örnek 2)

aynı yukarıdaki araç tek fark araç artık 200,000kmde bu sefer baskı balata aşına aşına değil 2cmde 4-5cmde ancak kavrar oluyor burda sizin yaptığınızda 4-5cmde kavrayacağını bilerekten hareket etmekten öte değil.


2cm yerinde 4cm çektiğinizde biliyorsunuzki baskı kavrayacak. işte EDC'de bilgisayar bunu bilmiyor!!!!


eski tip otomatiklerde torque convertörü var ve bu aşınma olayı yok, manuelde aşınma var ama ona göre ters müdahalede bulunacak insan beyni var, ama bu EDC tip şanzımanlarda aşınma gerçekleştik sıra kavrama noktası değişyor değişiyor ve değişiyor taaaki silkelemeler, sert geçişler, gacırtılar olanadek.




maalesef DSG VW ve Audi grubu bu durumda zekice kavrama notkasını automatic algılayacak sensör yerleştirip buna bilgisayarın müdahale etmesini sağladı fakat EDC'dede durum vahim sayılmaz tek yapılması gereken her 20binde bir bakımlar sırasınca pc ile araca bağlanıp baskı balata kavrama noktası tanıt demesi servisin hiç abartmaksızın bu bildiiğiniz maksimum 10dklık bir işlem ama her halt gibi bunu çok biliyorlar ve gerek yok, ilk defa duyuyorum, olmaz vs gibi saçma sapan yorumlar geliyor.


sonunda ben her seferinde merkezi arayacam,önceden yaptırdım o sıra yalanmı söylendi,siz bilmiyorsunuz demek diye tepkilerde bulundummu yapıyorlar ve yapmalarınıda başında durup izliyorum.


ve istisnasız her yaptığımda araç belirgin şekilde daha kararlı ve yumuşak oluyor.
 

Ahmetaydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Benim de demek istediğim zaten beyinin veya yazılımın sorunlu olduğu değil asıl sorun bizde tam anlamıyla kullanmayı bilmiyoruz beynin yazılımın hangi viteste devirde rampada düşürüp bir anda gaza basmada nasıl tepki verdiğini kimse bilmiyor aslında bunun bi açıklaması olması gerek bence otomatik vites araçlarda, ve bu yüzden niz farklı bi tepki verdiğimizde araçlarda farklı bi tepki veriyor sonuçta biz manuel olarak değişmiyoruz vites kutusu, beyni manuel olarak değişimi kendi yapıyor ve kendi kodlamasına göre işte bizde net olarak istediği tepkileri bilmediğimizden sorun olduğunda ses geldiğinden vitesten kaynaklı sanıyoruz fakat bu heö bizden hem üreticiden kaynaklı, bir yazılımcı olarak konuşuyprum vitrs yazılımını bilmem ama yazılım mantığına bakarak, bu robot bir vites ve yazılımın hitap ettiği gibi davranır bizim tepkilerimize göre atanmış belirli tepkiler vardır ve ona göre hareket eder fakat bizim yapacağımız her durum kodlamayla mümkün olmadığından şu anki günümüzde bu yüzden bizde hep viteste kodlanan yazılıma göre davranmadığımızdan dolayı vites her zaman bize uyamıyor ve uzun dönemde sorunlar çıkmaya başlıyor. Ya otomatik aracı çok iyi kullanmayı bilmek gerekiyor ama öyle sadece ışıkta boşa almakla manuelde kullanmakla olacak birşey değil benim kanaatimce yada manuel almak en iyisi 😂 bende bu kadar düşünceye rağmen aracım otomatik ama çok iyi bir kullanım sergileyemiyorum çünkü bahsettiğim gibi beyindeki kodlama benim her tepkime cevap verebilecek yazılıma sahip değil ve belirli komutları uygulamaya çalışırken benim tepkimde yanlış olunca istemsiz karmaşık hareketler sergileyebiliyor, aslında demem şu ki olay çok iyi bir yazılımla değişebilir o yüzdendir ki yeni nesil edc daha iyi ve yeni sürüm bir yazılım ile geldiğinden, yeni nesil edc en iyi vites seçilmiştir geçen sene.
 

Ahmetaydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Ayrıca ben akümüde değiştim kavrama tanıtımıda yaptım hepsi bi süre düzeltmiş gibi geliyor fakat aslında biz dikkat ederek kullandığımızdan kaynaklı diye düşünüyorum, sonra zaten eski haline geri dönüyor benn aküyüde değiştiğimde ilk hafta içinde vitesi kontrol ettirin mesajını verdi kavrama tanıtımı yaptırdığım ilk haftada verdi, kullanım gerçekten çok önemli, yazılımın tepki verebileceği şekilde kullanım çok önemli, bunda da biz bilinçsiz değiliz aslında bilgilenebileceğimiz hiçbir mecra ve hiçbir üretici yok yani bilgilendirmiyorlar.
 

bunyaminkanbur

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Ben aküyü değiştirdim ancak pek bir değişiklik olmadı. 1-2 geçişte sıkıntı var. ama bu dediğiniz
"Bir diger onemli konu ise yazilim. Soyle ki bugun ogrendigim bilgiye gore ( ki kendimde bu sayfayi gordum clip cihzindan ) yazilim yuklenebilen renault araclarin omru boyunca 8 kere yeni surum yuklenebiliyor. Bu fabrikanin cikarttigi guncellemeler de dahil toplamda sadece 8 yazilim yuklemesi yapilabiliyor. Yine kendi aracimdan ornek verecek olursam ben bugune kadar 5 kere yazilim yukletmisim ve aracin 3 yazilim hakki kalmis. Yani renault ust uste 4 guncelleme cikartsa 4. Yu alamayacagim ve mevcut surum araca bir kere yuklenebilecek sekilde proglanmis. Yani benim aracimda ariza var yazilim atalim diye servise gittiginizde eger aractaki ve servisin elindeki son surum ise islem yapamiyor yazilimi yukleyemiyor hem clip cihazi hem arac beyni yuklemeye izin vermiyir sadece guncellemeyi alabiliyor. "
bu işlemi nerede ve ne kadara yaptırabiliriz. etkisi olur mu?
 

bunyaminkanbur

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2018
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Bu işlemi sadece servis mi yapabiliyor?

ALINTIDIR ARKADAŞLAR.


1001 defa yazdım çizdim EDC şanzıman için yazılımın ve baskı kavrama tanıtımının önemini ama maalesef site üyelerini filtreleyemiyoruz ve çıkıyor işte 1-2 internet bilim adamı ve amaç sadece muhalefet olmaksa karşındakinin bu sefer ne uğraşıcam diyor insan.



arkadaşlar EDC şanzımanda ,DSG şanzımanda aynı manuel gibi anam babam usulü 2 adet baskı balata vardır bu balatalar aşındıkça kavrama noktası değişiyor.


daha iyi algılayaibilmeniz için daha abartılmış 2 adet MANUEL şanzıman örnek verecem.


örnek 1)

araç henüz kapıdan çıkmış sıfır araç,balata dümdüz, ayağınızı debriyajdan çekerken yerden 2-2.5cm içersinde kavramış oluyor pedal



örnek 2)

aynı yukarıdaki araç tek fark araç artık 200,000kmde bu sefer baskı balata aşına aşına değil 2cmde 4-5cmde ancak kavrar oluyor burda sizin yaptığınızda 4-5cmde kavrayacağını bilerekten hareket etmekten öte değil.


2cm yerinde 4cm çektiğinizde biliyorsunuzki baskı kavrayacak. işte EDC'de bilgisayar bunu bilmiyor!!!!


eski tip otomatiklerde torque convertörü var ve bu aşınma olayı yok, manuelde aşınma var ama ona göre ters müdahalede bulunacak insan beyni var, ama bu EDC tip şanzımanlarda aşınma gerçekleştik sıra kavrama noktası değişyor değişiyor ve değişiyor taaaki silkelemeler, sert geçişler, gacırtılar olanadek.




maalesef DSG VW ve Audi grubu bu durumda zekice kavrama notkasını automatic algılayacak sensör yerleştirip buna bilgisayarın müdahale etmesini sağladı fakat EDC'dede durum vahim sayılmaz tek yapılması gereken her 20binde bir bakımlar sırasınca pc ile araca bağlanıp baskı balata kavrama noktası tanıt demesi servisin hiç abartmaksızın bu bildiiğiniz maksimum 10dklık bir işlem ama her halt gibi bunu çok biliyorlar ve gerek yok, ilk defa duyuyorum, olmaz vs gibi saçma sapan yorumlar geliyor.


sonunda ben her seferinde merkezi arayacam,önceden yaptırdım o sıra yalanmı söylendi,siz bilmiyorsunuz demek diye tepkilerde bulundummu yapıyorlar ve yapmalarınıda başında durup izliyorum.


ve istisnasız her yaptığımda araç belirgin şekilde daha kararlı ve yumuşak oluyor.
 

Ahmetaydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Bahsettiğim gibi beyindeki yazılım kodlamasına göre davranıyor, mesela d modunda gaza orta basınca 1 den 2 ye hiçbir geçişte sıkıntı yok aracımda, d modunda gaza hafif basınca 1 den 2 ye geçerken az bi sarsıntı yapıyor, manuel moda 1 de gaz verip bırakıp 2 ye atıp gaz verince sarsıntı, yine manuelde gaza basarken orta 1 den ikiye atınca az sarsıntılı fakat manuelde 1 de gaza basıp sonra bastığın miktarın yarısına indirip 2 ye atınca sıfır sarsıntılı vites geçişi var yani yazılımın istediği şekli yakalayınca çok iyi geçiyor, bu yüzden asık olay yazılımda bunu geliştirmeleri gerek ki bu sayede daha uzun kmlerce baskı balata dayanabilsin, eski araçlarda geçti o iş artık, firmalar yazılımda atmıyor güncellense bile, ancak çok zorlamak gerekiyor çünkü korkuyorlar araç zarar gürür diye, eğer yeni yazılım varsa ve attırmak isterseniz sorumluluğu size bırakıyorlar aracınız hareket bile etmeyebilir diyerek ki bu nasıl acınası bir durum koskoca renault bunu diyebiliyor, peki o zaman neden güncelleme geliyor ? Çok ilginç bir durum
 

Taner.r

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2018
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
O yazılım biraz daha gelişince adına DSG diyorlar :)
Vw EDC 'de illaki birşeyleri azda olsa bilerek eksik bırakacaktır diye düşünüyorum.
 

malimete76

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2019
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
2012'den beri fluence sahibiyim. aldıktan 3 sene sonra ekranda "vites kutusunu kontrol ettirin" yazısı belirmeye başladı. yazı çıktığı anda vites 2'ye geçip takılı kalıyor, ne vites yükseltebiliyor, ne de düşürebiliyorsunuz. sadece parketmek istediğinizde geri vitese geçebiliyorsunuz.


bu arıza ile karşılaştığımda aracı sağa çekip stop ediyordum, tekrar çalıştırdığımda her şey normale dönüyordu. yaklaşık 4 senedir 3-4 ayda bu şekilde hata veriyordu. forumlara baktım, bazı kişilerin de aynı hata ile karşılaştığını öğrendim. arızayı 3-4 ayda bir aldığım için çok önemsemedim. yazılımsal olduğunu düşündüm.


fakat, yaklaşık 3 aydır arıza sıklığı arttı. bir gün hiç vermediği oluyor, başka bir gün 10 defa üst üste arızaya geçiyor. yine forumları okumaya başladım. bazısı akü kaynaklı olduğundan (aküyü güçlü olsun diye 72 amper taktırmıştım), bazısı şanzıman yağından olabileceğinden, bazısı baskı balata zamanla aşındığından şanzıman beyinine kalibrasyon yapılması gerektiğinden, bazısı da şanzıman beyninin değiştirilmesi gerektiğinden (şanzıman beyni 4000 tl şu an) bahsediyordu.


iyice kafam karıştı. ustamı aradım. akü alakalı olmadığını söyledi, ama arızanın şanzıman beyni ile alakalı olabileceğini ve gerekirse değiştirilmesinin gerekebileceğini belirtti.


bir yol gösteren olursa sevinirim.

Sorun giderildi. Şanzıman beyni değişti. İşçilik dahil 3.800 lira tuttu.
 

fcakiroglu

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2019
Mesajlar
104
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Beyin değişince yağı da değiştirdiler mi
 
Üst