Renault megane k7m rolanti sorunu (çözüldü)

canjan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Daha demin dolapderedeki renault servisine gittim durumu anlatym bana şöyle dedi rolanti valfini değiştirince düzelmez birde ayar yapılması gerekir defi ve ekledi eğer ayar tutmazssa rolanti valfi ve bığaz kelebeği değişcek ku buda çok pahalı dedi götürücem ayar ypcak inş tutar yoksa fena masraf beni bekliyor galiba

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
bu benim baya eski bir konum baya toy zamanlarım ne dense inandığım günler :) aracınız büyük ihtimalle lpg li lpg li araçlarda açılan delikler bakımsızlık bi yerden kaçırma yüzünden emme manifoltundan yanlış veri çıktısı alıyorsunuz boğaz kelebeğine suçu atıyor araç..ayar diye bi şey yok araç kendi ayarını kendi yapıyor her koşulda.. altındaki sabit hava akışı vidasını kurcalamakla veya içini açıp kurum temizlemekleki bizim kelebekler cidden pek kurum yapmıyor ayar olmaz... ayar yaptırın temizletin kaldırın aracı eve gidin 1 gün belki iyi gider ertesi gün yine aynısı.. fazla hava geliyorsa devir yükseliyor . az hava girişi oluyosa ve iyi bir ateşleme yoksada araç stop ediyor araç etki tepki olayı. onların değişmesi size hiç bir yarar sağlamıyacaktır + cebinizden çıkıcak 750 lira civarı bi rakam ve aracınızın bir kaç gün iyi çalışıp sonra tekrardan aynı sorunları yaptığını görünce deliye dönüceksiniz...benim tavsiyem ateşleme tertibatınızı gözden geçirin bobinler buji kobları ve bujiler.. bobinleri pas geçmeyin..kontrolunu sizde yapabilirsiniz bobini 3 tane vida tutuyor sökün bakın alt kısımda bir kontrol tırnağı var bobin şişmiş patlamışsa o tırnak kırılıyor ve size arızalı olduğunu gösteriyor.. alt taratan gelir bobinin sağ köşesinde kalır şişme olduğunda ordaki tırnak bağlatı yerinden kopar.. ama bu 98 model çift ateşleme bobinine sahip olan modeller için geçerlidir 99 serilerinde tek 4 lü bobin mevcut bildiğim kadarıyla.. onların arızasıda nasıl anlaşılır bilmiyorum ..
yani işin özü bozulucak bir parça değildir kelebek zaten bizim araçların kelebeği yanma odalarından çok uzakta sağ üstte kalır yani eğilme bükülme olup genel yapısının bozularak mekanik bir arızalanma olmayacağı aşıkardır.. yinede sizin tercihiniz isterseniz değiştirin...
 

canjan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Simdi yazdiginizi tam anlami ile okumaya calistm aksam bobinleri kontrol edicem su kablolain arizali oldgunu nerden anlayabiliriz sizin bana onericegniz birsey varsa aciklamali olarak yazin ben uygulim de su sorunu kendim bulayim cunku herkez baska birsey soluyor cok bunaldim

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

canjan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bu arada arac 98 Model 1.6 8 valf megane coupe

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
zaten öyle olmasının nedeni pek çok şeyden kaynaklanabiliceği için öyle diyolar size emiş sistemi,tahliye sitemi, ateşleme herşeyden kaynaklabiliyor bu tür devir arızaları... ben çıldırmıştım yaptığım boşa masraflarada iyi hayıflanıyorum lpg yi söktürünce yavaş yavaş herşeyini buldum ..sonradan yazınızı okudum araç sanırım sıralı sistem benim kide öyleydi ilk 30 saniye rolanti kafayı yiyor stop edicekmiş gibi olup tekrar toparlıyorsa.. ateşeleme... bobinler zaten gidiktir.. koblolarıda sökün unutmamak için söktüğünüz bağlatıyı yaa sıralayın yaa resmini çekin götürün bi elektirikçiye dirençlerini ölçtürün uzun olanın biraz fazla olabilir direnci korkmayın 3 birbirine yakın uzun olanda onların 1 katını geçmiyorsa ölçümde sorun yok bobinleride tork anahtarıyla açabilirsiniz.. tork anahtarınız yoksa biraz zor çıkar tornavida mornavidayla olcak iş değildir malesef :(
 

canjan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
4 adet bujı kablosunu sokup dirençlerini öltğrücem birde tork anahtarı ile bobin sokup ilk msjda yazdıgınız gıbı bozuk olup olmadıgına bakıcam degıl mı ( aynn mudur ılk calıstırmada devır manyaklaşıo lpg ye gecınce topluyor kendini ) sen bu şekil mi çözdün problemini

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
ben böyle çözdüm ateşleme iyi olmayınca hava yakıt karışımının yanmadığını ölçüyor araç.. bobinler değiştiğindede bir iki kere böyle yaptı sonra bir daha hiç böyle bi şey yaşamadım ben..
 

canjan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
O zaman kablo ve bobın aksam her ıkısıne bakıcam snr degıstırıcm ıns duzelir dıstum lavato ya guttım makınaya bagladılar arac 100% elektirik saglamıyo drmişyi ben takmamıştım demek doğruymuş :)

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

cold

Kerem Uluca,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
587
Tepki puanı
3
Puanları
0
şunuda ekleğim lpg ye geçince benim araçtada titreme devir yükselmesi vb kayboluyordu. ama sürekli bir stop etme sorunu vardı bi sonraki evrede stop etme olur :) fazla geçiktirmeyin derin zaten..
 

canjan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
73
Tepki puanı
0
Puanları
0
Lpg ye geçince ip gibi oluyor şuan zaten hatasız ilk çalıştırmada sıkıntı gerisi iyi bobin ve buji kabloları kaça maal olur acaba ?

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Üst