Renault Talisman Bakım,Yapılanlar-Değişenler ve Bakım Fiyatları

cako67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2017
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Teşekkür ederim befe. önce tabiki temizlik. Cumartesi temizletecem bakalım olmazsa değişim maalesef
 

cako67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2017
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
EGR'yi temizlettim. Çıkanlara inanamazsınız. Usta ben böyle bir şey görmedim dedi. İlaçlı bir şekilde temizlediler. 570 tl ye maloldu. Bundan sonra 5 bin km de bir hava filtresi değişmeli dedi. Araç çok fazla toz çekiyor önlem almamız lazım dedi. 1 hafta bineyim bakalım egr arızası verecek mi. Ara ara kontrol ettirin derim benim aracım 100 binde bu ilk egr bakımı.
 

Befe

Süper Moderator
41-Kocaeli
Katılım
4 Şub 2016
Mesajlar
5,127
Tepki puanı
58
Puanları
48
EGR'yi temizlettim. Çıkanlara inanamazsınız. Usta ben böyle bir şey görmedim dedi. İlaçlı bir şekilde temizlediler. 570 tl ye maloldu. Bundan sonra 5 bin km de bir hava filtresi değişmeli dedi. Araç çok fazla toz çekiyor önlem almamız lazım dedi. 1 hafta bineyim bakalım egr arızası verecek mi. Ara ara kontrol ettirin derim benim aracım 100 binde bu ilk egr bakımı.

Bakımınız hayırlı olsun. Yakıt,kullanım ve yağ bu işte en önemli etkenler.Ben eski aracımın egr valfini kendim söküp kontrol etmiştim. Ama tertemiz çıkmıştı.Bizim araçlarda en büyük etken düşük devirde vitesin değiştirilmesi. Egr tıkanmasının 1. nedeni toz birikimi değildir.Toz alıyorsa ve orjinal hava filtresi kullanılıyorsa o zaman hava emiş devresi üzerinde hava hattında bir delik ya da çatlak vardır ve filtre harici hava emişi var demektir.Bu durumda egr'den önce turbo emiş tarafında kir ve toz birikimi oluşur ki turbo emiş palleri üzerinde balans bozukluğu oluşturur. Sonucu ise turbo arızasına kadar gider.Bence sebep bu ise hava kaçağını bulmak lazım.
Ama bence sebep bu değildir.Biz araçları fırsat buldukça yarım saat süreyle 3 bin rpm ve üzeri kullanıp bu birikimleri dpf ile birlikte yakmalıyız. Yakıt olark shell v- power /euro dizel tavsiye ederim.Fuel save ve opet türü tasarruf motorinleri daha fazla kalıntı bırakır. 4-5 depoda bir würth dizel enjektör temizleyici kullanırsanız hem egr valfi ve devresini, hem de yakıt sistemi + enjektör memelerini temiz tutarsınız. Serviste bakım yaptırıyorsanız bakımdan sonra yağ seviyesini kontrol ettirmekte fayda var. Çünkü servis bazen fazla yağ koyuyor.Bu durum turbo, egr ve dpf için çok zararlı bir durumdur.
Tekrar bakımınız hayırlı olsun.
 

cako67

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2017
Mesajlar
179
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Teşekkür ederim befe
 
Üst