Sıfır Clio 4 ve Yaşadığım Sorunlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan floperx
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba, 2014 model peugeot 208 1.2 vti active modeli ni geçen sene sonunda satıp model yükseltmek için 2020 clio 4 0.9 tce aldım. Henüz 2500 km de, çok fazla uzun yol şansım olmadı ama birbirine çok benzeseler bile bir kaç hususta eksiklik duyuyorum.
Sırasıyla, ön kapıların sert kapanma sorunu kapı altındaki dik uzanan lastiklerden olabilir diye düşünüyorum. Ama bagaj sesi, kapı sesi olayında fiesta ve renault aynı sorunları veriyor, rüzgar sesleride daha fazla.

Yakıtta bildiğim kadarıyla 208 ler hala önde. Daha önce ETG yarı otomatik şanzıman kullandığım için Manuel düşük motorun daha az yakacağını düşünsem de turbo erken devreye girdiği için daha hızlı devir yükseltiyor, bu da benzin sarfiyatını oldukça artırıyor.

Hız sabitleme ve limitleme direksiyon üzerinden ve birde vites yanındaki düğmede iki ayrı yerde konumlanmış. Biraz dağınık yapılmış . Hepsini direksiyonda toplayabilirlerdi. Yada radyo kontrolü gibi bir alanda toplayabilirlerdi.

Viraj dengesinde tam emin olamadım ya çok iyi toparlanıyor ya kayma eğilimi gösteriyor. Esp nin geç açılması ile alakalı olabileceğini düşündüğüm bir durum olabilir.

Yokuş kalkış \ iniş desteği biraz hantal. Eğim az ise frenle sarsıp öyle tutturabiliyorsunuz bazen. Bazense direk çalışıyor. Frenler fiesta ve 208 ile aynı gibi görünüyor. Durma mesafeleri eşit gibi, ancak kavraması biraz daha ileride.

Uyarılar iyi çalışıyor, farlar kontak kapandıktan sonra kapansa fena olmazdı. Kart sistemine alışkın olmadığım için anahtarı al canım kardeşim uyarısı ise akıllıca. Bir kaç defa içerde unutup anahtar aradım. :)

8 yaşındaki oğlumun benim yaşadığım arka camı çevirerek açma çabası bana küçüklüğümü hatırlatıyor. Varsın o da yaşasın. Otomatik çocuk kilidi koysalar küçük ailelerin tercih nedenine bir tane daha eklenmiş olurdu. Zira çocuklar pencere ve kapıları kolay açabiliyor.manuel kilidi aktif edip Her zaman arkada oturanlara in bin şöförlük zor iş.

Uzun yol olarak otoyolda 600-700 km yaptım. 208 ve clio, fiestadan daha az yoruyor diyebilirim.

Bendeki artıları, otomatik viteste kalkış performansı turbolu cliodan azdı. 0.9 için yeterli bir kalkış, rampa performansı için kimse tereddüt etmesin 1.5 leri aratmıyor. Düzgün viteste kullanılırsa yakıt 4.0 \ 100 km sabit 100km hızda 4.7 klima açık 95 km hızda, 5.5 klima açık 110 km hızda, seyrek trafik 4.5 km /100 km değerleriyle şimdilik bana yeterli geliyor. Motorun sessizliği oldukça iyi.

Okuma için Teşekkürler. c4e37d04421201a065a9ff08e9103378.webp

MRD-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
8 -9 ay oldu 0.9 tce alalı ama bendeki tam bir hayal kırılkığı..

Bagaj kapaığından gelen sesi bende yağladılar düzeldi ama özellikle şöför kapısı sert çekmezsen kapanmıyor bu tamamiyle kronik bir sorun.

Ben yakıt tüketiminde nirvanaya ulaştım.. %80 şehirdışı %20 şehir içi trafiksiz yakıt tüketim ortalamam 7 - 7,5 lt arası çok sıkıştırmadan çok gazlamadan.

Servisler beşpara etmez 1 ay sonrasına randevu yazıyor ve hiçbirşeyi çözmüyorlar..
 
Yaklasik 9 aydir ayni araca sahibim benzer problemleri bende yasadim kapi ses sorunu kilit karsiliginin biraz geriye alinmasi ile cozuldu ancak arabadan trim sesi eksik olmuyor bir gun gelen ses ertesi gun gelmiyor vs. cok takmamaya calisiyorum. Izmir MAIS servis oldukca yardimci olmaya calisiyor baslarindan savmiyorlar en azindan simdilik.Yakit tuketimi ise sehir ici yogun trafik 6.2-6.5 sehirler arasi 4.5-5.0 arasi gidip geliyor .
208 PUG estetik olarak bana gore daha guzel bir arac sahsen bu araci alirken 208 istedigim donanim olmadigi icin buna yoneldim be fiyat olarak cok uygundu.Fiesta ise 208 ve Clio ya gore daha kucuk bir arac onda da trim sesi mevcut ancak surmesi kisa mesafelerde biraz daha keyifli. Clio nun koltuklari cok rahat hic yormuyor inanin 2016 Golf ten dahi iyi.
Sevmedigim ise ilk defa baz donanim arac sahibi oldum bunun eksikligi hissediliyor daha evvel Elite Pan i20 kullaniyordum o aracin verdigi hisle bunun arasinda daglar kadar fark var ozellikle malzeme kalitesi anlaminda.
Bana kalirsa bu arac bir sure binmek icin ideal alip satmasi kolay , elden kolay cikar vs. ama uzun donemde keyif araci olmaz ekonomi biraz duzgun olsa uzerine 3-5 koyup daha dolu bir arac almak herkes ister :)
 
8 -9 ay oldu 0.9 tce alalı ama bendeki tam bir hayal kırılkığı..

Bagaj kapaığından gelen sesi bende yağladılar düzeldi ama özellikle şöför kapısı sert çekmezsen kapanmıyor bu tamamiyle kronik bir sorun.

Ben yakıt tüketiminde nirvanaya ulaştım.. %80 şehirdışı %20 şehir içi trafiksiz yakıt tüketim ortalamam 7 - 7,5 lt arası çok sıkıştırmadan çok gazlamadan.

Servisler beşpara etmez 1 ay sonrasına randevu yazıyor ve hiçbirşeyi çözmüyorlar..

kapıların zor kapanma sorunu araç içi basınç ile ilgili.aracın herhangi bi camı veya kapısı açıkken denerseniz kapının rahatça kapandığını göreceksiniz.2019 ve 2020 modellerinde araç içindeki hava basıncı tahliyesi sorunlu.Ayrıca
1- özellikle yine 2019-2020 0.9 tce modellerde 1 ve 2.vitese atarken debriyaja bastığınızda yada çektiğinizde tak diye aks ve şanzıman boşluğu sesi duyarsınız sürekli olarak
2- aracı stop etmek için start stop tuşuna bastığınızda motor kaputu altından ve göğüsten takır-tukur sesler gelir.sessiz ortamdaysanız farkedersiniz ve rahatsız eder
3-Yine özellikle 2019-2020 model 0.9 tce joy ve touch paketlerde klima kompresörünün sürekli olarak dur-kalk şeklinde çalıştığını ve sürekli olarak bi ılık bi soğuk hava verdiğini görürsünüz

bunlar şuanlık dikkatimi çeken kronik sorunlar
 
kapının zor kapanma mevzusunu bir ara anlattığınız gibi deniyim.
start stoptan hariç bazen zorlanıncada ılık estiriyor
1. ve 2. viteste klima açıkken hız düştüğünde öne atıyor araba kendisini.

12 bınde araç şuan yol bilgisayarını yaklaşık 1500 km once sıfırladım ortalama hız 58km ve ortalama tüketim 7lt . Bu değerde kesinlikle hatalı ben full otoban sabıt 120 130 ile gidiyorum nadir şehir içi gidiyorum bakalım busefer servis ne bahane uyduracak..

kapıların zor kapanma sorunu araç içi basınç ile ilgili.aracın herhangi bi camı veya kapısı açıkken denerseniz kapının rahatça kapandığını göreceksiniz.2019 ve 2020 modellerinde araç içindeki hava basıncı tahliyesi sorunlu.Ayrıca
1- özellikle yine 2019-2020 0.9 tce modellerde 1 ve 2.vitese atarken debriyaja bastığınızda yada çektiÄŸinizde tak diye aks ve ÅŸanzıman boÅŸluÄŸu sesi duyarsınız sürekli olarak
2- aracı stop etmek için start stop tuÅŸuna bastığınızda motor kaputu altından ve göÄŸüsten takır-tukur sesler gelir.sessiz ortamdaysanız farkedersiniz ve rahatsız eder
3-Yine özellikle 2019-2020 model 0.9 tce joy ve touch paketlerde klima kompresörünün sürekli olarak dur-kalk ÅŸeklinde çalıştığını ve sürekli olarak bi ılık bi soÄŸuk hava verdiÄŸini görürsünüz

bunlar ÅŸuanlık dikkatimi çeken kronik sorunlar
 
Hatta nadir de olsa S&S kisa sureli dur kalklarda bazen devreye girmiyor dedigim yani 1-2sn gibi bir sure motor sustu ise debriyaja basinca mars almayabiliyor. Bu aku kaynakli olabilir gibi bir dusunce var aklimda.
 
Geri
Üst