Soğutma suyu eksiltme ve Renault un yaklaşımı.

kerim_elk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2012
Mesajlar
325
Tepki puanı
3
Puanları
18
valla bende bakıyorum arada minimum'a yaklaşmış seviye antifrizi ilave ediyom, kaçak köçekte yok inceledik, hararet desen heralde olmadı gerçi hararet nasıl olur desen benim bildiğim gördüğüm arada kaputu açmışlar su fışkıryo duman falan heralde o hararet diyorum, öyle bişey olmadı bende nette araştırmıştım biri yazmıştı her araba su eksiltir diye normal bence :)

Araç sizin de megane 4 mü acaba?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

sentimental

Ali UÇAR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2016
Mesajlar
634
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Arkadaşlar 6 Ekimde aldığım aracın kaputunu 22 Kasımda hasbel kader kontrol için açtığımda soğutma suyunun genleşme kabında suyun bittiğini gözlemledim. 23 Kasımda Zaruri miktarda su koyup servise gittim. Yapılan kontrollerde sızıntı bulunamadı kaçağa dair hiç bir ize rastlanmadı. Suyu tamamlayıp gönderdiler. Gözlem amacıyla. 5 Aralık a kadar test ettim. Seviye minimum a kadar düştüğü için servise götürüp bıraktım. Servis ve merkez arasında görüşme sonucu EGR COOLER değiştirildi. 9 Aralık ta aracı teslim aldım. 26 Aralık a kadar yaptığım kullanımda seviyenin tekrar minimum seviyesine indiğini görerek servise gittim. Merkezle yaptıkları görüşme sonucu"Araçta Arıza Seviyesinde bir problemle karşılaşılmamıştır" diyerek servis formunu kapattılar. Maise mail gönderdim açıp okumamışlar bile dosyayı kapatmışlar. Az önce öğrendim. Ne desem ne yapsam bilemiyorum.
190c89bb4139e726f7740a004e632cdd.jpg

0fb4c328a5c664e5e658e38c133fb072.jpg


Naptınız ,çözebildiniz mi?
 

kerim_elk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2012
Mesajlar
325
Tepki puanı
3
Puanları
18
Naptınız ,çözebildiniz mi?


Maalesef sorun devam ediyor servis sorun yok diyor.

Nisan ayı sonunda merkezden mühendis gelip inceleyecek diyorlar.

İşin enteresan kısmı bunu kanuni olarak ispat etmek zor.

Bundan dolayı da her türlü yokuş yapılıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Naptınız ,çözebildiniz mi?


Maalesef sorun devam ediyor servis sorun yok diyor.

Nisan ayı sonunda merkezden mühendis gelip inceleyecek diyorlar.

İşin enteresan kısmı bunu kanuni olarak ispat etmek zor.

Bundan dolayı da her türlü yokuş yapılıyor.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi



bu sadece bir fikir ama acaba suya renk karıştırsanız, yada renkli antifreeze kullansanız aktığı yer çok daha rahat tespit edilmezmi?

sonuçta sapsarı yada kıpkırmızı bir sıvının aktığı yeri tespit etmek nerede şeffaf bir sıvıyıki buharlaşıyor,tespit etmek nerede.



aracınıza belirgin renkli antifreeze ekler, aracı sanayide havaya 10cm yerden keser motor kaputunu açar (kaldırğa alınmadan önce araç sıcak olsun belli mesafe sürmüş olun) ve direksiyonda birine gaza bastırır ve fanın devreye girmesini bekler su pompasının devir dair yapmasını bekler izlerdim kaçak üstden görülmüyormu? o halde dahada havaya kaldır birde altdan bak.

halen kaçak belirsiz ise o halde motora yük gerekecektir yolda kullanmaktan başka çareniz kalmayacaktır ama bence bir su kaçağı kadar son derece ilkel bir işlemi servisin yapamaması içler acısı, açıkcası o servise birdaha gitmezdim bu başka ilde servise gitmeyi gerektirse bile çünkü gerçekten ağlanacak bir hadise servis kalitesi adına.
 

HPI

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
143
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Öncelikle geçmiş olsun. Aracın su eksiltmesi bece çok büyük bir sorun. Motorun soğutma sisteminin olmazsa olmazı olan suyun eksilmesi eğer kontrol edilmezse motor yakmaya kadar gidebilir. Zira aracı sıfır almışsınız ve doğal olarak ta su veya yağ eksilttiği aklınıza gelmez daha doğrusu böyle bir ihtimali araç sıfır olduğu için düşünmezsiniz. Eğer su seviyesini kontrol etmeseydiniz ve bu şekilde araca binip motoru yaksaydınız emin olun kabahati sizde bulacaklardı. Bu bence büyük bir sorun. Renault servislerinin neden böyle işgüzarlık yapıp arızalı aracı insanı aptal yerine koyarmışcasına sağlam diye rapor verip gönderiyorlar anlamak imkansız. Bence aracına sahip çıkmayan firma bundan kaynaklı başına gelecek her maddi ve hukuki külfete katlanmaya müstehaktır. Şiklayet var' a şikayetinizi oluşturun ve hukuki süreci başlatın. Siz parayı öderken sağlam araç parası ödediniz, bozuk araç için değil. Üstelik bu şekilde kullanırsanız motoru yakma ihtimaliniz de söz konusu. mühendis kontrole gelinceye kadar motoru yakmayacağınızın garantisi var mı yada motoru yakarsanız servis 'bu bizim suçumuz zamanında yapmadık bu sebepten dolayı aracın motoru yandı' diyerek suçu üstlenecekler mi? Gerekirse tüketici mahkemesine başvurun çünkü kullandığınız araç sıfır ve size ayıpla ürün satmışlar. Ürün bedelinin iadesine kadar talep etme hakkınız var. Ayrıca tüketici mahkemsinin kararları bağlayıcıdır. Tekrar geçmiş olsun.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
HPI'ye katılıyorum,


gerçekten olur iş değil vede gerçektende dediği gibi çok çok kritik, su olmazıdır motorun hatta yağdan bile önemlidir su olmaz ise motorunuz istediği kadar sıcaklığıa kavuşacaktır bu dizel için yanma odasında 300-400derece benzinlide 600-800dereceye kadar varabiliyor.

normalde su varken termostat evet 95derce olduk hadi çalışalım der fanla beraber su pompası başlar ve motoru soğutur ama su olmadan bu görev gerçekleşemezse anlık bir vakit bile silindir contası yakmaktan tutun,valfleri ve yatakları rezil etmeye kadar gidebilir.


bence motora su ekletip bir experde dinomometreyede sokun, fabrika verisinin %5 maksimum 10 arasında değer elde etmeniz lazım eğer değilse sorun
 

poseidon999

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Geçen hafta bir arkadaş Accent Blue su eksiltme sebebiyle yetkili servise götürdü.
Serviste 3 gün kalacak motor inecek su kaçağı olan yeri arayacağız demişler.

Sonra kendi ustasına götürdü usta lifte almış arabayı hortumlardan birinde damlama şeklide kaçak mevcutmuş.
Değiştirmiş boruyu. Tanıdık olduğu için ve çok komik bir rakam olduğu için de para almamış.

Servis iyidir güzeldir ama böyle ufak tefek şeyler için de çuval yükü para alabiliyorlar.

Sorunu çözüyorlar mı çözüyorlar ama gelip sana söylemezler sorun aslında 20 liralık hortumdan kaynaklanıyordu ama biz motoru indirip 1000 tl masraf çıkardık diye.
 

kerim_elk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2012
Mesajlar
325
Tepki puanı
3
Puanları
18
25 Nisan 2017 tarihinde İstanbul'dan gelen mühendis aracı güzelce kontrol etti. Genleşme tankı üzerindeki kapakta sorun olduğu ortaya çıktı. Halbuki burada bazı arkadaşlar da uyarmıştı ben de servise her defasında basınç testine tabi olmayan tek yer kapak diye ısrarla belirtmeme rağmen kaale alınmamıştı. Mühendis Hilmi Bey sağolsun tecrübesi kişiliği ve olaya yaklaşımı ile güven verdi. Mağdur bırakılmayacağımı gerekli inceleme ve sonuca ulaşacağını ulaşılamaması durumunda gerekli olan her şeyin yapılacağını belirtti.

Ben her defasında su ilavesinin ardından yavaş yavaş su kaybını gözlemlerken yaklaşık 250-300 km sonunda bu durumun ortadan kalktığını gördüm ama yine de bir müddet gözlem gerekecek. Yaklaşımlarından ötürü Hilmi Beye teşekkür ediyorum.
 

sentimental

Ali UÇAR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Mar 2016
Mesajlar
634
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
25 Nisan 2017 tarihinde İstanbul'dan gelen mühendis aracı güzelce kontrol etti. Genleşme tankı üzerindeki kapakta sorun olduğu ortaya çıktı. Halbuki burada bazı arkadaşlar da uyarmıştı ben de servise her defasında basınç testine tabi olmayan tek yer kapak diye ısrarla belirtmeme rağmen kaale alınmamıştı. Mühendis Hilmi Bey sağolsun tecrübesi kişiliği ve olaya yaklaşımı ile güven verdi. Mağdur bırakılmayacağımı gerekli inceleme ve sonuca ulaşacağını ulaşılamaması durumunda gerekli olan her şeyin yapılacağını belirtti.

Ben her defasında su ilavesinin ardından yavaş yavaş su kaybını gözlemlerken yaklaşık 250-300 km sonunda bu durumun ortadan kalktığını gördüm ama yine de bir müddet gözlem gerekecek. Yaklaşımlarından ötürü Hilmi Beye teşekkür ediyorum.

Her ne kadar kabul etmesekte Renault Yeni Megane serüveniyle servis işinede özen göstermeye başladı.Benim tamponum değişti ve renk tutturulamadı.Tam 4 defa denediler ve en sonunda fabrikadan boya uzmanı geldi.Parça temin edemediler ,yurt dışından gelecek dediler ve aynı gün megane IV ikame araç teklif ettiler.Reno bu sefer işi şansa bırakmıyor sanki.
 

newsector

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2016
Mesajlar
118
Tepki puanı
0
Puanları
0
25 Nisan 2017 tarihinde İstanbul'dan gelen mühendis aracı güzelce kontrol etti. Genleşme tankı üzerindeki kapakta sorun olduğu ortaya çıktı. Halbuki burada bazı arkadaşlar da uyarmıştı ben de servise her defasında basınç testine tabi olmayan tek yer kapak diye ısrarla belirtmeme rağmen kaale alınmamıştı. Mühendis Hilmi Bey sağolsun tecrübesi kişiliği ve olaya yaklaşımı ile güven verdi. Mağdur bırakılmayacağımı gerekli inceleme ve sonuca ulaşacağını ulaşılamaması durumunda gerekli olan her şeyin yapılacağını belirtti.

Ben her defasında su ilavesinin ardından yavaş yavaş su kaybını gözlemlerken yaklaşık 250-300 km sonunda bu durumun ortadan kalktığını gördüm ama yine de bir müddet gözlem gerekecek. Yaklaşımlarından ötürü Hilmi Beye teşekkür ediyorum.

geçmiş olsun sorun geçmiştir umarım.

ama emin olun aynı durum bende olsa hararet edene kadar seslenmezdim sonra biyeri bozulur komple değiştirtirdim aracı..

serviste anlık bakıyorlar detaylı incelemedikleri için
 
Üst