Tırnak Aralığı

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Bana kalırsa uğraştığınıza değmez.Bir ara bende lpg'den performans anlamında verim alayım diyerekten 0.8mm bosch lpg bujisi takmıştı bir fark görmedim. 60 bin km'dir ise eyquem 0.9mm çift tırnak buji kullanıyorum . aracınızın performans anlamında daha sağlıklı olmasını istiyorsanız bir kaç tavsiyede bulunabilirim. mobil 1 esp formula 5w30 yağ kullanıyorum kimileri çok ince yağ diyebilir fakat Adana'da yaşadığımı özellikle belirteyim, sıcak bir iklim ve ara ara oldukça devirli kullanırım.aracım 120 bin km 'de öncelikle Maşallah diyeyim araç kesinlikle yağ eksiltmiyor. Ek olarak en performanslı yağ bu diyebilirim, özellikle bütün yağların laboratuvar verilerini inceledim. Size tavsiyemdir aracınız sağlıklıysa kalın yağ koymayın. 2gün önce otobandan adanaya gelirken 2 boy önümde 110'luk civic vtec2 , civicin önündede 102'lik b6 kasa passat vardı. 120 gibi bi bastık passat önümüzde kaçamayınca civicle orta şerite geçip 190'a kadar bastık ben 2 boy arkadan başlamama rağmen tampona dayandım 190 'a kadar öyle devam edip bıraktık.Civic bu arada 1100 kg benim araç 1200 kg Bunları aracımı övmek için yazmadım demem o ki aracım gayet sağlıklı kullandığım malzemeleride size gönülden tavsiye ederim. Mobil 1 esp5w30 + eyquem 0.9mm çift tırnak + her bakımda hava,yağ,lpg filtren kesinlikle değişsin. Buji tırnak aralığı kısaltmakla uğraşma derim.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

10w40 yağ kullanıyordum ama yağ dediğiniz gibi kalın. İstediğim yağlama performansını alamadığım için 5w40 veya 5w30 kullanmayı planlıyordum ama dediğiniz gibi sanırım 5w30 kullanmalıyım. Buji olarak dediğiniz buji olarak https://www.aloparca.com/yedek-parca/EYQUEM/BUJI-/RFC42LZ2E/80163555 bunu buldum doğrumudur? Dediğiniz gibi sanırım uğraşmamak daha iyisi.
 

Karaoqlan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
269
Tepki puanı
0
Puanları
0
10w40 yağ kullanıyordum ama yağ dediğiniz gibi kalın. İstediğim yağlama performansını alamadığım için 5w40 veya 5w30 kullanmayı planlıyordum ama dediğiniz gibi sanırım 5w30 kullanmalıyım. Buji olarak dediğiniz buji olarak https://www.aloparca.com/yedek-parca/EYQUEM/BUJI-/RFC42LZ2E/80163555 bunu buldum doğrumudur? Dediğiniz gibi sanırım uğraşmamak daha iyisi.
Ne yazıkki bujinin referans numarasını tam olarak bilmiyorum . 4 adetini 36 tl'ye alıyorum.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Ne yazıkki bujinin referans numarasını tam olarak bilmiyorum . 4 adetini 36 tl'ye alıyorum.

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bi ara motorun üstünden söküldüğünde referans numarasını söylermisin?
 

YILDIRIM

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2016
Mesajlar
343
Tepki puanı
0
Puanları
0
Lpg varsa Orjinal buji senyille 0.7 ye ayarlat lpg deki vuruntu ve çiğ gaz atma ortadankalksın. İridyum platinyum zart zurt boşuna verirsin farkı . Orjinali 07 ye düşürünce lpgde yakış azalır çekiş artar. Sebep orjinal buji orjinal hali yani benzin için yapılmıştır . Lpd için daha güçlü çakma gerekir bunun için yapacagınız en basit çozüm aralığı azaltmak . Bujinin ömrü azalıyor dalan derler çift tırnalçılar ,sakın kafayı takmayın boşuna paranız gider sadece,zaten 50000 km kalmadan değiştirirsiniz bir yağ bakımında sanayide orjinal mais in takımı 35tl bobin vs de zarar vermemiş olursun .. kazasız belasız keyifli sürüşler.
 

Karaoqlan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
269
Tepki puanı
0
Puanları
0
Lpg varsa Orjinal buji senyille 0.7 ye ayarlat lpg deki vuruntu ve çiğ gaz atma ortadankalksın. İridyum platinyum zart zurt boşuna verirsin farkı . Orjinali 07 ye düşürünce lpgde yakış azalır çekiş artar. Sebep orjinal buji orjinal hali yani benzin için yapılmıştır . Lpd için daha güçlü çakma gerekir bunun için yapacagınız en basit çozüm aralığı azaltmak . Bujinin ömrü azalıyor dalan derler çift tırnalçılar ,sakın kafayı takmayın boşuna paranız gider sadece,zaten 50000 km kalmadan değiştirirsiniz bir yağ bakımında sanayide orjinal mais in takımı 35tl bobin vs de zarar vermemiş olursun .. kazasız belasız keyifli sürüşler.
Sentille aralık kısaltmak felan bir umutla beklenti içine girilip yapılan boş işler . 50.000 km 'ye doğru standart bujinin kendine hayrı kalmaz zaten , her 15 bin bakımında araca uygun buji takılıp devam edilmesi daha doğru olur. İridyum buji konusuna gelinirse, o bujilerin bizim araçlarımıza getireceği tek artı uzun vadeli kullanım ömrü ve malzeme kalitesinin getirdiği stabil ateşleme olacaktır. 2.0 turbo aracım olsa gider iridyum takarım ki performansı doruklarda alayım. Kısaca zart zurt bir buji değil, yersiz bir eleştiri olmuş , standart bir buji 15-20bin km sonra değişime ihtiyaç duyarken iridyum stabil şekilde devam eder, parasıda kullanılan malzeme doğrultusunda pahalanıyor .

Ben 0.9 mm aralıklı bujiyle lpgde 4 kişiyle rahat 200 görüyorum tabi lpg'de o hızlara , lpg'nin çıkardığı yüksek ısıdan dolayı fazla çıkmam orası ayrı fakat bujiler 0.7 mm olsa bir fark olmayacağına eminim . Bir son kullanıcı olarak ettiğim tecrübelere göre aralık kısaltmak bir şeye yaramıyor. Bujiyi sökecek alet edevatın yoksa sanayiye gidersin bujinin aralığını kısalttıracam dersin adamlar tip tip bakarlar , uğraşmak istemezler , kavga edip arabaya atlar gelirsin. Hiç gerek olmayan işler .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

MeganeSever

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2017
Mesajlar
220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sentille aralık kısaltmak felan bir umutla beklenti içine girilip yapılan boş işler . 50.000 km 'ye doğru standart bujinin kendine hayrı kalmaz zaten , her 15 bin bakımında araca uygun buji takılıp devam edilmesi daha doğru olur. İridyum buji konusuna gelinirse, o bujilerin bizim araçlarımıza getireceği tek artı uzun vadeli kullanım ömrü ve malzeme kalitesinin getirdiği stabil ateşleme olacaktır. 2.0 turbo aracım olsa gider iridyum takarım ki performansı doruklarda alayım. Kısaca zart zurt bir buji değil, yersiz bir eleştiri olmuş , standart bir buji 15-20bin km sonra değişime ihtiyaç duyarken iridyum stabil şekilde devam eder, parasıda kullanılan malzeme doğrultusunda pahalanıyor .

Ben 0.9 mm aralıklı bujiyle lpgde 4 kişiyle rahat 200 görüyorum tabi lpg'de o hızlara , lpg'nin çıkardığı yüksek ısıdan dolayı fazla çıkmam orası ayrı fakat bujiler 0.7 mm olsa bir fark olmayacağına eminim . Bir son kullanıcı olarak ettiğim tecrübelere göre aralık kısaltmak bir şeye yaramıyor. Bujiyi sökecek alet edevatın yoksa sanayiye gidersin bujinin aralığını kısalttıracam dersin adamlar tip tip bakarlar , uğraşmak istemezler , kavga edip arabaya atlar gelirsin. Hiç gerek olmayan işler .

MX4 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben iridyum'un benzinde performansının pek iyi olmayacağını duyunca, ''benzinde performans alamadıktan sonra lpg'de almanın ne anlamı olacak?'' diye söylemiştim. Lpg'de şehir dışına gidip gelmiştik, ankara'ya geri dönünce bayağı teklemeye başlamıştı, yolun ortasında sürekli stop ediyordu felan. Lpg'de performans almak iyi güzel ama bu motora pek iyi olmuyor gibime geldi.

Buji aralık kısaltma konusunda zımpara ile kısaltıyorlar, kısaltanlar?
 
Üst