Turbo kaç devirde açıyor

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
teşekkürler öyle yapıyordum zaten 84 km sabit hızda tam 1500 devirde minimum yakıt sarfiyatı oluyor acelem yoksa böyle yapıyordum, arkadaş turbo olayından bahsedince acaba yanlış mı yapıyorum dedim ama yorumlar rahatlattı . böyle devam o zaman
 

alfa-xxx

F1 Bölüm Sorumlusu,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2010
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Zaten motor stop etmesin diye otomatik gaz veriyor bizimkiler öyle.Hiç gaz vermeden düzlükte 1-2-3 sırf debriyajla hareket edebiliyor.Hatta viteste gazsız eğimde bile otomatik gazla tırmanıyor titreşimde olmuyor.
Dur-kalk trafikte sırf debriyajı kullanıyorum 1.5dci 105hp 1450kg ağırlığı var.

Bambamın dediği gibi çalışıyor .Ama gerçekten deviri seviyor yani çok düşük kullanınca az yakmıyor aksine tempo tutturunca daha az yakıyor .
 

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
d33nv7.jpg

Bu benim kendi çektiğim resim bana göre gayet uygun bir anlık tüketim hızda on numara bence 2.000 devir altına indirmemek lazım dizel aracı çünkü araç daha rahat gidiyor akıyor. devir düşük kalırsa zorlanıyor. (5.vites düz yol sabitlenmiş hız)
 

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
4000 de daha da rahat gidiyor
 

ncb48

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2011
Mesajlar
876
Tepki puanı
0
Puanları
0
4000 de daha da rahat gidiyor

ama ideal değil zaten şuan konuşulan konu ideal devir aralığı, dengeli yakıt tüketimi.

Ben yanlış anlamadıysam İsmail Bey araca zarar vermeden az yakmasını sağlamak konusunda tedirginliğini dile getirmiş
 

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
ama ideal değil zaten şuan konuşulan konu ideal devir aralığı, dengeli yakıt tüketimi.

Ben yanlış anlamadıysam İsmail Bey araca zarar vermeden az yakmasını sağlamak konusunda tedirginliğini dile getirmiş
evet aynen dediğin gibi kardeşim. ancak benim de senin resmini çektiğin türden denemelerim oldu fakat her zaman 3.8 ortalama olmuyor genelde rüzgarın ve yol eğiminin yardını gerekiyor, 110 km sabit hızda benim gördüğüm 4.5 ler, 84 sabit hızda ise genelde 3.8 ve3.0 arası geziyor rüzgar yardımcı olursa 2.8 dahi oluyor. ama işte bu hız yada devir araca zarar veriyorsa hiç bir anlamı yok bu işin bas gitsin ozaman. yorumlara göre zararı yok diyebiliriz.
 
Son düzenleme:

bambam11

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
807
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Aynen 1500 devir araca za ra r vermez
 

fatih53618

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2016
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aracım otomatik olduğu için devire fazla müdahale edemiyorum agresif kullanmıyorsam. Araç 2000-2500 aralığında vites yükseltiyor. Sanırım en optimum devir aralığı. Ayrıca aracın turbosu 2000 devirde devereye giriyor diye bişeyler duymuştum fakat forumda yazılanları görünce duyduğum bu bilgiyi araştırmam gerektiğini anladım :)
 

İSMAİL 54

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
742
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
2000 hiç mantıklı değil, zira arkadaşlar öyle bir şey olmadığını belirtmişler. diyelim ki öyle bir şey var ve turbo 2000 de açıyor o zaman arkadaş resmini de çekmiş zaten 5. vites 110 altında gidemeyiz. bu anlamda mantıksız. her şey bir yana babam11 in dediği mantıklı araç çalışınca devreye giriyor devreye girme muhabbeti sanırım aracın max. torka ulaşmasıyla ani ivmelenmesi gerçekleşiyor bununla karıştırılan bir durum
 

or_by

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2014
Mesajlar
1,411
Tepki puanı
0
Puanları
0
110 km hız 2100 devir ne güzelmiş bu dizeller :silah benzinlide 3000 deviri e yakın denk geliyordu yanlış hatırlamıyorsam yanlışım varsa düzeltin.
 
Üst