Ve sonunda şanziman indi arkadaşlar :(

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Aldığım günden beridir pişman olduğum EDC şanzımanlı Clio4 1.5 dci ile bir çok sorun yaşamıştım ve olan bitenlerden sonunda bir sorun çıkacağını az çok biliyordum kendini oldukça belli etmişti.

bugün itibari ile sadece 23,430 km de olan 2014 model EDC şanzımanlı aracımın şanzımanı Geri vitesi seçemiyor, kalkışlarda 1-2de kaçırıyor ve tamiri olunmaksızın arızalı olarak değiştirilmesi ön görülmüş parçasıda stokta değildir.


gerçekten çok ama çok pişmanım ve EDC sahibi arkadaşlara sesleniyorum garanti dışına sakın ha sakın çıkmayın biter bitmez satmaya bakın çünkü Renault kesinlikle tamir edemiyor direk değiştirmeye gidiyor ve parçaları olağanüstü pahalı.

komple 1.5 dci getrag 6DCT250 yada renaultdaki kodu ile dct6 : 17,800TL

tamir kiti olarak gönderilen baskı balata ve input output shaft ve keçeler: 12,000tl

tek başına baskı balata kiti: 7380tl


arkadaşlar aman ha dikkat edc kullanırken şehiriçinde durağan trafiğe girince kolu D den N ye alın beklerken kırmızıda vs tam köküne kdr frende uygulasanızda araç D yeken baskıya birazda olsa baskı yapıyor ve çok çabucak sıyırıyor.

maalesef 2 haftadır uğraşmaktan artık uzmanı oldum diyebilirim ve sanıldığının aksine çokda sıkıntısız bir şanzıman değil bunu bilerek sürmenizi ve dikkatli olmanızı şiddetle tavsiye ederim yoksa gerçekten cebiniz yanabilir.
 

fblorenzo

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ağu 2013
Mesajlar
151
Tepki puanı
3
Puanları
0
Cok can sikici bi durum..bende esimden dolayi edc ye gecmeyi dusunuyordum...Bu edc sorunu sadece sizde mi war yoksa genel bi problem mi?
 

Aykut Karabulut

,
Başkan
35-İzmir
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,080
Tepki puanı
729
Puanları
113
Yaş
59
Geçmiş olsun, ben yazınızdan net anlayamadım. Arac 2014 ve şansıman indi bunu siz cebinizden mi? karşılıyorsunuz.:eyv
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Cok can sikici bi durum..bende esimden dolayi edc ye gecmeyi dusunuyordum...Bu edc sorunu sadece sizde mi war yoksa genel bi problem mi?

ülkemizde EDC li araç sayısı çok ama çok az ve maalesef zaten az sayıda olan bu araçların birde sahipleri sadece düz vites tecrübesinede sahip olduğu için çokta şanzıman ile ilgili sıkıntı varmı yokmu yorum yapamadan biniyorlar.



EDC şanzıman ile ilgili şikayet.com vs gibi sitelere girecek olursanız Renault yazıp edc şanzıman yazdığınızda göreceksinizki hem az buz sayıda insanda sıkıntı yok hem olan sıkıntıyı Renault neredeyse asla çözememiş.


araçlarımızda kullanılan edc şanzıman Alman Getrag markasının 6DCT250 modelidir, kuru diye tabir edilen robotic,mekanik işlevli otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.

maalesef aynı şanzımanı Ford focus ve fiesta modellerinde yıllardır kullanıyor yine DCT 6DCT250 kodu ile yine Getrag şanzımanı ve onlarda powershift olarak geçiyor.

sadece ABD'de tam 240,000 powershiftli araç şanzıman ile ilgili sorun için geri çağırılmış ford kızgın müşterileri bir nebze susturmak için şanzımana ek 3 yıl garanti vermek zorunda kalmış.

aynı şanzıman yine citroende de kullanılıyor C4 lerde vs ve yine onlardada sıkıntılar mevcut.



özetle şanzımanın en büyük sıkıntısı 1-2 ve 5-6,6-5 kararsızlığı, bunun yanında orta ve ağır trafikte baskı balatanın ısınması ve baskı yüzeyini yakması,eritmesi, input ve output şaftlarının arızalanması ve şaftların keçelerinin yağ kaçırması.



yani çokta sağlam bir şanzıman değil, ford neredeyse 7 yıldır kullanıyor ve resmi bir açıklama ile bu şanzımanı bıraktığını artık yine Getrag marka ama yağlı olan sisteme geçeceğini açıklamışken renaultun bu şanzımanı seçmesi gerçekten şaşırtıcı.


ne varsa eski usul anam babam usulü hidrolik otomatikte var abicim hiç DSG yada EDC bulaşma derim eskiler hem daha yumuşak daha konforlu hem çok ama çok daha sağlam
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Geçmiş olsun, ben yazınızdan net anlayamadım. Arac 2014 ve şansıman indi bunu siz cebinizden mi? karşılıyorsunuz.:eyv

yok abi şanzıman garanti çerçevesinde isotlar otomotiv adana Renault bayiisinde değişecek , benim uyarım garantisi bitmiş veya bitecek olanlaraydı.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,503
Tepki puanı
1,665
Puanları
113
Yaş
55
Geçmiş olsun, aldığın günden bu yana dertliydin sonunda elinde patladı bu şanzıman...
Senelerdir yazarım sıkışık trafikte ve ışıklarda beklerken N konumuna alın diye ama insanlarımız neden otomatik aldık o zaman diyorlar bana, servis bile gerek yok diyor, demek ki gerek varmış...
 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Geçmiş olsun. Sanırım şu an garantiden karşılanıyor di mi?
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Valla ne diyeyim geçmiş olsun ve bu bilgi önemli aslında. Sıkışık trafikte D den N ye alınmalı ve garanti süresibitince araç satılmalı çünkü fiyatları yazmış arkadaş. Umarım bu sorunun farkında dır renulat ve kısa sürece Dsg gibi adı kötüye çıkan şanzıman olmadan düzeltirler diye umut ediyorum ...
 

ersundogan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2011
Mesajlar
818
Tepki puanı
0
Puanları
0
Çok büyük geçmiş olsun.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Geçmiş olsun, aldığın günden bu yana dertliydin sonunda elinde patladı bu şanzıman...
Senelerdir yazarım sıkışık trafikte ve ışıklarda beklerken N konumuna alın diye ama insanlarımız neden otomatik aldık o zaman diyorlar bana, servis bile gerek yok diyor, demek ki gerek varmış...

abi sıkıntı kullanım tarzı yada kafaya takmak vs değil, sıkıntı şanzımanın tasarımı artık 2012 itibari ile tüm DSG ler yağlı sisteme geçti, ford yağlı sisteme geçti ama maalesef renaultda bu adımlar millet çoktan çözene kadar atılmıyor.


sorun mekanik anlamda volan ile baskı balatanın her daim kuru kuru bir şekilde baskı uygulaması ve bunu durağın halde bile yapması.

tamam biz gittik buna yara bandı olarak Kırmızı ışıkta N'ye aldık ama ya 2km/h ile , 5km/h ile , 10km/h ile yavaş yavaş ilerlerken biraz gaz verip biraz gazdan çektiğinizde ne olacak?


şöyle düşünün bu şanzımanı hiç otomatik olarak hayal etmeyinde direk debriyajlı düz vites olarak hayal edin, siz eğer kırmızı ışıkta durmuşken gazdan çekiyorsanız ve yarım debriyajla bekliyorsanız o baskı balata gider,tamam bunu Nye alarak çözüyoruz.


peki ya dediğim gibi 2 ile 5 ile giderken ne olacak? o sıra bizim EDC şanzıman 1inci vitese tamamen kilitenmiş halde ama momentum yok , bu sırada oluşan baskıyı , aşınmayı tarif bile edemem Mustafa abi, siz düz vitesli arabada giderken 15 ile 3-5e düşerken ya boşa atıyorsunuz yada debriyaja basıyorsunuz aksi takdirde araç teklemeye başlar ve stop eder, iste EDC'deki, DSG'deki en büyük sorunlardan birisi bu.

araç durdummuyu, hafif gidiyormmuyu, azmı verim çokmuyu ayarlayamıyor ve o trafikli yollarda olan oluyor baskı gidiyor çöpe, zaten servisteki arkadaşlar benim aracımdaki ECU'yu merkeze gönderdiler rapor için hem şanzımanın hem motorun beyni takip edildi önceki kullanıcının hızı ve grafiğine bakarak oluşan tüm zararın İstanbul trafiğinden dolayı oluştuğunu iddia ettiler, tasarlayan arkadaşlar bu araçları hergün 2-3 saat trafikte kalacak şekilde tasarlamadı.

bize gelen şikayetlerin (özellikle fulence ve megane 2009-2012 modellerinde) %95i şanzıman hararet gelen şikayetlerin %99 İstanbul araçları diye.



özetle bence EDC'ninde ford gibi VW gibi yağlı sisteme geçmesi gerek aksi takdirde her daim ısınma,aşınma kaçınılmaz ve kimse 60 milyar bayılıp yara bandı tekniklerle araç sürmek istemez be abicim.
 
Üst