2015 Touch Plus Edc ve akü hakkında

erkanguven

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2020
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Merhaba arkadaşlar. Aracı yeni aldım ilk sahibinden 60bin kmde. Normal midir yoksa benim şanssızlığım mi bilmem araçı aldıktan sonra sehir içinde ilerlerken vites kutusunu kontrol ettiriniz uyarısı aldım. Normal seyrime devam ettim. Sonra stop edip arabayı tekrar çalıştırdığımda hata kayboldu. Daha sonra forumda bu uyarıyı araştırdığımda edc ile bazı sıkıntıların belirtileri olabileceğini öğrendim. Kimi arkadaşlar da soğuk havaların, şehir içi trafiğin ve akünün düşük güçte kalmasının bu uyarıya sebep olabileceğini söylemiş. Aracın aküsü yeni değişmiş, akü 60 Ah kapasiteli. Hatayı 1 haftadır 1 kere gördüm. Hatanın sebebi ne olabilir? Neler önerirsiniz? Yakın zamanda servise gideceğim bu uyarının da kaydına baktıracağım. Hangi kod ile hataya düşmüş olmasının önemi var mıdır? Bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Merhaba arkadaşlar. Aracı yeni aldım ilk sahibinden 60bin kmde. Normal midir yoksa benim şanssızlığım mi bilmem araçı aldıktan sonra sehir içinde ilerlerken vites kutusunu kontrol ettiriniz uyarısı aldım. Normal seyrime devam ettim. Sonra stop edip arabayı tekrar çalıştırdığımda hata kayboldu. Daha sonra forumda bu uyarıyı araştırdığımda edc ile bazı sıkıntıların belirtileri olabileceğini öğrendim. Kimi arkadaşlar da soğuk havaların, şehir içi trafiğin ve akünün düşük güçte kalmasının bu uyarıya sebep olabileceğini söylemiş. Aracın aküsü yeni değişmiş, akü 60 Ah kapasiteli. Hatayı 1 haftadır 1 kere gördüm. Hatanın sebebi ne olabilir? Neler önerirsiniz? Yakın zamanda servise gideceğim bu uyarının da kaydına baktıracağım. Hangi kod ile hataya düşmüş olmasının önemi var mıdır? Bilgilendirirseniz sevinirim.

Öncelikle aküyü 70 amper üzerine cikartin imkan varsa. Bizim araçlarda şanzıman akünün çok büyük bir bölümünü neredeyse tamamina yakinini kullanıyor. Dolayisiyla akunun yetemedigi bazı durumlar olabiliyor ki 60 amper çok az bizim araclar için. Ayrıca bahsettiğiniz hata anlik olarak verilmis olabilir, o an bir veri okunamamis olabilir buna mukabil arıza ışığı yanmis olabilir. 60.000 deki bir araç duzgun kullanildiysa şanzıman tarafinda sorun cikacagini sanmıyorum açıkçası.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”
 
Öncelikle aküyü 70 amper üzerine cikartin imkan varsa. Bizim araçlarda şanzıman akünün çok büyük bir bölümünü neredeyse tamamina yakinini kullanıyor. Dolayisiyla akunun yetemedigi bazı durumlar olabiliyor ki 60 amper çok az bizim araclar için. Ayrıca bahsettiğiniz hata anlik olarak verilmis olabilir, o an bir veri okunamamis olabilir buna mukabil arıza ışığı yanmis olabilir. 60.000 deki bir araç duzgun kullanildiysa şanzıman tarafinda sorun cikacagini sanmıyorum açıkçası.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”

Yorumunuz için teşekkürler. Yetkili servise bu uyarıyı gösterdiğimde durumun önemli mi veya önemsiz mi olduğunu belirtirler mi? İstanbul anadolu yakası için güven/ilgi bakımından mennun kaldığınız bir yetkili servis önerebilir misiniz?
 
Yorumunuz için teşekkürler. Yetkili servise bu uyarıyı gösterdiğimde durumun önemli mi veya önemsiz mi olduğunu belirtirler mi? İstanbul anadolu yakası için güven/ilgi bakımından mennun kaldığınız bir yetkili servis önerebilir misiniz?

Avrupa yakasında Çetaş (Mahmutbey’de), Gürses (Basınekspres yolu) servislere gidebilirsiniz. Aldığınız hata turuncu renkte yandıysa göremezler hafizada kalmaz. Kırmızı renkte ise gorup yorum yapabilirler.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”
 
Avrupa yakasında Çetaş (Mahmutbey’de), Gürses (Basınekspres yolu) servislere gidebilirsiniz. Aldığınız hata turuncu renkte yandıysa göremezler hafizada kalmaz. Kırmızı renkte ise gorup yorum yapabilirler.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”

Arıza ışıkları yanarak değil de uyarı yazısı olarak gözükmüştü. Aşağıda örnek bir resim paylaştım. Hafızaya düşer mi bu uyarı?

Vvk5hH.jpg
 
Arıza ışıkları yanarak değil de uyarı yazısı olarak gözükmüştü. Aşağıda örnek bir resim paylaştım. Hafızaya düşer mi bu uyarı?

Vvk5hH.jpg

Merhaba,

Sanırım biz de aynı hatayı bazı araçlarda alıyorduk. (Fluence 2014 Icon, EDC) Ben hatta servise sormuştum. Bir kere çünkü 8-9 araç köprü trafiğinde 1.5 saat kadar aynı yolu almıştık. 2 araçta bu uyarı gelmişti. Servis bize kullanımla alakalı EDC ısınması demişti.
 
Merhaba,

Sanırım biz de aynı hatayı bazı araçlarda alıyorduk. (Fluence 2014 Icon, EDC) Ben hatta servise sormuştum. Bir kere çünkü 8-9 araç köprü trafiğinde 1.5 saat kadar aynı yolu almıştık. 2 araçta bu uyarı gelmişti. Servis bize kullanımla alakalı EDC ısınması demişti.

Yorumunuz için teşekkürler. Şanzıman ile ilgili bir sıkıntı olmasındansa bahsettiğiniz gibi kullanıma bağlı EDC ısınması gibi bir uyarı olmasını umuyorum.
 
Yorumunuz için teşekkürler. Şanzıman ile ilgili bir sıkıntı olmasındansa bahsettiğiniz gibi kullanıma bağlı EDC ısınması gibi bir uyarı olmasını umuyorum.

Umarım öyledir. Bu konuda tecrübe etmiş arkadaşlar da yorumlarını yazar. Benim EDC'lerde bu sorunu yaşamadım. Şu anda 3. EDC arabamdayım. Fakat çok trafikte kullanmıyorum. Eğer ısınmadan dolayıysa ve kullanımla alakalıysa internetteki kullanım önerilerini okumanızı tavsiye ederim. Dizel ve Benzinlilerin de EDC'leri farklı. Kuru ve Yağlı kavrama farkları da var. Ben şahsen park sırasında N - El Freni - P sıralamasını 4-5 senedir yapıyorum. Trafikte de durmuşsam tam frende bekliyorum. Bu surumda start stop da devrede oluyor. Bazı kullananlar ışık yandı yanacak frenden az çekip tam basıyor. Bu durumda bence yine şanzımanı ısıtabilecek konular. Ama uzun süre beklemede hiç N'ye atmıyorum mesela. Bazıları da bunu yapıyor. Eğer böyleyse ben de buna alışmaya çalışayım.
 
Umarım öyledir. Bu konuda tecrübe etmiş arkadaşlar da yorumlarını yazar. Benim EDC'lerde bu sorunu yaşamadım. Şu anda 3. EDC arabamdayım. Fakat çok trafikte kullanmıyorum. Eğer ısınmadan dolayıysa ve kullanımla alakalıysa internetteki kullanım önerilerini okumanızı tavsiye ederim. Dizel ve Benzinlilerin de EDC'leri farklı. Kuru ve Yağlı kavrama farkları da var. Ben şahsen park sırasında N - El Freni - P sıralamasını 4-5 senedir yapıyorum. Trafikte de durmuşsam tam frende bekliyorum. Bu surumda start stop da devrede oluyor. Bazı kullananlar ışık yandı yanacak frenden az çekip tam basıyor. Bu durumda bence yine şanzımanı ısıtabilecek konular. Ama uzun süre beklemede hiç N'ye atmıyorum mesela. Bazıları da bunu yapıyor. Eğer böyleyse ben de buna alışmaya çalışayım.

Aracı N ye alıp almama kullanıcıya kullanıcı alışkanlığına bırakılmış. Fakat renault ne kadar uzun bekleme olursa olsun frende tutmak ile (D) boşa (N) alıp frende tutmanın bir farki yok diyor. Bende N konumunu hiç kullanmadım aldığımdan beri park siralamasi yine sizinki gibi aracım 150.000 de ve kronik ses sorunu dışında bir sorun da yasatmadi bana.


iMessage: tanseler@me.com
Twitter: @tanseler
instagram: @er.tansel

“Hızlı yanıt alabilmek için alıntı yaparak cevaplayınız”
 
Geri
Üst