24.000 KM de (yarısı uzun yol) baskı balata değişir mi?

DÜLDÜL

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2013
Mesajlar
94
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
32
mrb aracım 16.000 km de ve balatalar sanırım bitti frene basar basmas ıslık sesi geliyo ve ani frenlerde lastiklerim iyi olduğu halde lastikler karda kayar gibi vura vura kayıyıro tak tak ses geliyo frenden 16.000 kmde bu durum normalmi ? servise gittiğim zaman ne tür bi açıklama yapmalıyımki garantiye girsin yada balata ücretinin bi kısmını onlara karşılatıyım daa önce forumda bu tür bi uygulama olmuştu ?
 

szralp

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
39
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Aynı sorunun benzeri benim aracımdada var özellikle soğuk havalarda motor soğukken ilk kalkışlarda baya bir silkeliyor arabayı motor ısınınca geçiyor ama.
Bu konuyu italyan forumlarındada fransız forumlarındada gördüm renault'un bize son kazığı gibi görünüyor.
 

GökhanD

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2014
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
İlk balatayı zaten onlar 19 tl karşılığı değiştiriyorlar senin bir açıklama yapmana gerek yok.


mrb aracım 16.000 km de ve balatalar sanırım bitti frene basar basmas ıslık sesi geliyo ve ani frenlerde lastiklerim iyi olduğu halde lastikler karda kayar gibi vura vura kayıyıro tak tak ses geliyo frenden 16.000 kmde bu durum normalmi ? servise gittiğim zaman ne tür bi açıklama yapmalıyımki garantiye girsin yada balata ücretinin bi kısmını onlara karşılatıyım daa önce forumda bu tür bi uygulama olmuştu ?
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
1. EDC şanzımanda N ye almanın çok mantığı yok.
eğer her durduğumuzda N'ye alıp vitesle oynayacaksak neden adı otomatik? gerenk yok.araç D'de tamamen stabilken zaten kavrama boşa çıkıyor tekrar N'ye almak yersiz.
2. düz viteslerde özellikle aracınızı sürüş ve/veya bekleme modunda sol ayağımızı(tabi sağ ayak için de geçerliqw) debriyaj üzerinde tutmuyoruz. yoksa rulman bozulur ses yapar daha sonrası ciddi hasarlar verir vb.

3. yokuşlarda durk kalk yaparken yarım debriyaj kullanmıyoruz.çok elzem ise el freniyle kalkmak koruyacaktır balatayı.özellikle araç geri kaçmasın diye yarım debriyaj yapmak 1 numaralı düşmanı balatanın.

4.Patinaj çekmek maksadıyla birden debriyajı bırakmak veya hızlı kalkmak balatayı öldürür.

5.kalkışta aşırı gaz vererek kalkmak zarar verir, kaçınmak lazım.

6. Boşta (N) aracın hareket etmesini engellemek gerekir uzun ömür için.....

vb...

Selim bey günaydın, yanlış anlamazsanız yazdığınıza cevaben muhalefet olarak değilde teknisyenlerden edindiğim bilgiyi paylaşarak kibarca düzeltmek istiyorum.

EDC şanzımanlar araç tamamen durmadığı sürece vede durması halinde bile frene belli bir baskı uygulanmadığı sürece asla boşa düşmezler.


Bir EDC araca binin el frenini indirin ve P moduna alın sonra bir frene sert bir yumuşakça basın ve emin olun şanzımanın kitlenmesini ve açmasını rahatça duyacaksınız.

işte bu durum aynen D 'dede geçerlidir siz 0 km/h da bile olsanız ve hatta ayağınız frende bile olsa uyguladığınız baskı yeteri kadar değilse şanzıman kilitlenden çıkıyor ve direk aracı ileri gitmesini istediğinizi düşünerek tam bir volan baskı balata kitlemesi yapmasada yarım debriyaj gibi belli bir baskı uyguluyor ve içindeki baskı yüzeyi zamanla aşınıyor.

bu söylediklerim 0 km/h içindi bunun birde trafikte 0 olmayan durumu vardır sonuç itibari ile ağır trafikte aslında dikkat ederseniz 0 km/h dan çok aslında 1 -3 yada 5 km/h da ilerliyorsunuz ve asıl problem burada.

siz düz vitesli bir araç ile bunu yapmak için naparsınız? gaz verir debriyajdan ayağınızı hafifçe çeker sonra araç momentum kazanınca ya debriyaja geri basarsınız yada vitesi boşa atarsınız aracın kendi kendine ilerlemesini sağlarsınız yoksa araç ya stop eder yada titrer titrer durur ve bu sırada baskı balataya fena halde zorlanma,aşınma olur.

işte maalesef EDC ve tüm çift kavramalı şanzımanlar için tehlike az önce söylediğim durumda başlıyor ve maalesef yapacak bir şey yok çünkü siz 1-3-5km/h ile EDC şanzımanda ilerlerken şanzıman tamamen kitleniyor ve baskı balataya muazzam bir zorlanma oluyor.



N'ye gelince yanlış anlamazsınız umarım ama onuda çok tehlikeli bir şekilde anlatmışsınız, EDC ve DSG'de araç ilerlerken ASLA ama asla N'ye alınmamalı bu şanzımanın birçok düzenini bozan gerçekten tehlikeli bile olabilecek bir durum, N aracı sadece emniyet amacıyla konulan bir pozisyondur mesela aracınızın aküsü bitti çekici geldi ve low bed e araç yükleneek ee haliyle D 'de yada P'De alamaz sadece o gibi anlar içindir N zaten EDC'nin kullanım kılavuzundada N'ye araç ilerlerken alınmamalı diyor.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
hocam pardon sanırım sabah sabah ben uyuyorum ve tam anlamıyla anlayamadım sanırım sizde zaten benim dediğim gibi N'de ilerlenilmemeli demişsiniz.
 

DÜLDÜL

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2013
Mesajlar
94
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
32
İlk balatayı zaten onlar 19 tl karşılığı değiştiriyorlar senin bir açıklama yapmana gerek yok.
hangi serviste 19 tl karşılığı değiştiriyorlar ankarada böyle bi uygulama yok sanırım servis 135 tl dedi
 

Emre3444

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
1,671
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Baskı balata tamamen kullanım ile alakalı bir olaydır.
Ben istesem 1000 km'de bile baskı balatayı bitirebilirim.
Aracı kullanmayı bilmek gerekir bunu bildikten sonra 24.000 bin km de asla baskı balata bitmez.
Başımıza bir olay geldi kısaca anlatayım size memlekete gittik wolkswagen aracımızla baya yük vardı ve rampa çıkarken 5 vitesten 4 vitese geçiş yapan amcam yarım debriyaj yaparak tam gaz yaptı ve olduğu yerde baskı balatayı mahvetti yani kısaca iyi kullanmak iyi ayarlamak gerekir.

Aynı araç baskı balatayı değiştirdiğimizde 235.000 km deydi ve o zamana kadar baskı balata değişmemişti bu olay sonrasında değişti
 

GökhanD

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2014
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
hangi serviste 19 tl karşılığı değiştiriyorlar ankarada böyle bi uygulama yok sanırım servis 135 tl dedi

İstanbul esenyurt BİKA servis. Şikayet ile gittim. Aracı bıraktım satışta modelleri incelemeye gittim, telefon ettiler 35 tl tutar dediler, tamam ama çıkan balataları göreceğim dedim, araç başına gittim 25 tl dediler, kasaya gittim 20 tl dediler, 20 tl verdim 1 lira para üstü verdiler.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
İstanbul esenyurt BİKA servis. Şikayet ile gittim. Aracı bıraktım satışta modelleri incelemeye gittim, telefon ettiler 35 tl tutar dediler, tamam ama çıkan balataları göreceğim dedim, araç başına gittim 25 tl dediler, kasaya gittim 20 tl dediler, 20 tl verdim 1 lira para üstü verdiler.

eğer aracınız 20bin altındaysa arkadaşların insiyatifine kalmış oluyor isteseler 1 tl bile almazlar benim her iki clio 4 aracımında fren balataları %100 bir şekilde garantiden tek kuruş alınmadan değiştirildi İsotlar Adana tarafından.
 

GökhanD

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2014
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
eğer aracınız 20bin altındaysa arkadaşların insiyatifine kalmış oluyor isteseler 1 tl bile almazlar benim her iki clio 4 aracımında fren balataları %100 bir şekilde garantiden tek kuruş alınmadan değiştirildi İsotlar Adana tarafından.
O vakit 12500 km idi, şimdi 13500.
 
Üst