arac cekisi neden düşer

gsenel41

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2017
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
megane2 2004 otomatik vites dinamik 1.6 16 valf aracim yokuslarda cekis dusuyor ne olabilir
 

Fatik-Ank

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ocak 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
megane2 2004 otomatik vites dinamik 1.6 16 valf aracim yokuslarda cekis dusuyor ne olabilir

otomatik aracın ekstra sebepleri de var mıdır bilmiyorum ama benim dizel manual aracın çekişi geçen aylarda düşmüştü.. hava filtresini değiştirmeyi es geçmişim.. normal 10bin bakımını, filtreleri, yağı kontrol etmeli.. motor zorlanıyor demek ki.. ufak ufak sebepler birikip performansı düşürüyor.. uzman ustalar daha detay söyleyebilir tabii.. bir de aracın hikayesini, detayları bilmek lazım, ne zaman düşmeye başladı, ne oldu da düşmeye başladı gibi..
 
Son düzenleme:

Teknisyen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2016
Mesajlar
72
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Dizel ise DFP (Dizel Parkül Filtresi) tıkanmış olabilir. (Tabi mevcutsa)
 
Son düzenleme:

gsenel41

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2017
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
ankaradan istanbula ikamet ederken malum şu bolu rampalarinda cekis dusuyor gibi geldi. arac benzinli 4 ileri. 3 vites 4bin kusur devirde ciktim yokuslari:)
 

3harfli

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2016
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
ankaradan istanbula ikamet ederken malum şu bolu rampalarinda cekis dusuyor gibi geldi. arac benzinli 4 ileri. 3 vites 4bin kusur devirde ciktim yokuslari:)

Bolu yokusundan bahsediyoruz. Aracın zorlanması normal. Araçta dolu ise..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
ankaradan istanbula ikamet ederken malum şu bolu rampalarinda cekis dusuyor gibi geldi. arac benzinli 4 ileri. 3 vites 4bin kusur devirde ciktim yokuslari:)
2005 Kangoo mun kitapçığında her 1000m rakımda %10 güç kaybı yaşanacağı yazardı atmosfer basıncından dolayı güç kaybı normal . Bu bir sorun değil 😊
 

gsenel41

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2017
Mesajlar
44
Tepki puanı
0
Puanları
0
tesekkur ederim aydinlattiginiz icin bilmesem ugrasip dururdum:)))
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,612
Tepki puanı
1,711
Puanları
113
Yaş
55
Fatih kardeşim, sebep ne olursa olsun bu forumda bırak küfür etmeyi argo kelime dahi kullanılamaz, lütfen duyarlı olalım...
 

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepki puanı
62
Puanları
48
Yaş
38
Eğer Motor arıza ışığınız yanmıyorsa.. Arkadaşında bahsettiği gibi rakımdan kaynaklanıyor. Boluda yaşadığım için biliyorum sıcak havalarda çekişi daha iyi, yağmurlu sisli havalarda güç biraz daha düşüyor. Bunu da memleket dışına çıkınca fark ediyorum.. Arada Düzceye gittiğim oluyor Bolu dağını 3. Vitesle 3000 devir civarı ara ara 4 e atarak çıkıyorum ;)
 

Servet Aydın

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eki 2011
Mesajlar
358
Tepki puanı
36
Puanları
0
2005 Kangoo mun kitapçığında her 1000m rakımda %10 güç kaybı yaşanacağı yazardı atmosfer basıncından dolayı güç kaybı normal . Bu bir sorun değil 😊
Gerçekte böyle birşey aşırı besleme olan araçlarda imkansız. Rakım yükselse dahi atmosfer içindeki oksijen miktarı aynıdır. Aşırı besleme basınç kaybını telafi eder ancak, referans noktası deniz seviyeyi alınan manifold basınç sensörü tam doğrusal okuma yapamaz ve turbo basıncı düşmeye başlar. Misal 1.5 bar deniz seviyesinde okunan basınç 1.2 bar okunur.
 
Üst