arac cekisi neden düşer

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan gsenel41
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

gsenel41

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 May 2017
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
Puanları
0
megane2 2004 otomatik vites dinamik 1.6 16 valf aracim yokuslarda cekis dusuyor ne olabilir
 
megane2 2004 otomatik vites dinamik 1.6 16 valf aracim yokuslarda cekis dusuyor ne olabilir

otomatik aracın ekstra sebepleri de var mıdır bilmiyorum ama benim dizel manual aracın çekişi geçen aylarda düşmüştü.. hava filtresini değiştirmeyi es geçmişim.. normal 10bin bakımını, filtreleri, yağı kontrol etmeli.. motor zorlanıyor demek ki.. ufak ufak sebepler birikip performansı düşürüyor.. uzman ustalar daha detay söyleyebilir tabii.. bir de aracın hikayesini, detayları bilmek lazım, ne zaman düşmeye başladı, ne oldu da düşmeye başladı gibi..
 
Son düzenleme:
Dizel ise DFP (Dizel Parkül Filtresi) tıkanmış olabilir. (Tabi mevcutsa)
 
Son düzenleme:
ankaradan istanbula ikamet ederken malum şu bolu rampalarinda cekis dusuyor gibi geldi. arac benzinli 4 ileri. 3 vites 4bin kusur devirde ciktim yokuslari:)
 
ankaradan istanbula ikamet ederken malum şu bolu rampalarinda cekis dusuyor gibi geldi. arac benzinli 4 ileri. 3 vites 4bin kusur devirde ciktim yokuslari:)

Bolu yokusundan bahsediyoruz. Aracın zorlanması normal. Araçta dolu ise..


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
ankaradan istanbula ikamet ederken malum şu bolu rampalarinda cekis dusuyor gibi geldi. arac benzinli 4 ileri. 3 vites 4bin kusur devirde ciktim yokuslari:)
2005 Kangoo mun kitapçığında her 1000m rakımda %10 güç kaybı yaşanacağı yazardı atmosfer basıncından dolayı güç kaybı normal . Bu bir sorun değil 😊
 
tesekkur ederim aydinlattiginiz icin bilmesem ugrasip dururdum:)))
 
Fatih kardeşim, sebep ne olursa olsun bu forumda bırak küfür etmeyi argo kelime dahi kullanılamaz, lütfen duyarlı olalım...
 
Eğer Motor arıza ışığınız yanmıyorsa.. Arkadaşında bahsettiği gibi rakımdan kaynaklanıyor. Boluda yaşadığım için biliyorum sıcak havalarda çekişi daha iyi, yağmurlu sisli havalarda güç biraz daha düşüyor. Bunu da memleket dışına çıkınca fark ediyorum.. Arada Düzceye gittiğim oluyor Bolu dağını 3. Vitesle 3000 devir civarı ara ara 4 e atarak çıkıyorum ;)
 
2005 Kangoo mun kitapçığında her 1000m rakımda %10 güç kaybı yaşanacağı yazardı atmosfer basıncından dolayı güç kaybı normal . Bu bir sorun değil 😊
Gerçekte böyle birşey aşırı besleme olan araçlarda imkansız. Rakım yükselse dahi atmosfer içindeki oksijen miktarı aynıdır. Aşırı besleme basınç kaybını telafi eder ancak, referans noktası deniz seviyeyi alınan manifold basınç sensörü tam doğrusal okuma yapamaz ve turbo basıncı düşmeye başlar. Misal 1.5 bar deniz seviyesinde okunan basınç 1.2 bar okunur.
 
Geri
Üst