Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 2006 Laguna aracının yeni Clio'lardaki gündüz farı yapısından esinlenerek ön panjur eklerinin yapısını kullanarak içindeki 3 boş bölüme sağ ve sol olarak her bir tarafa 16 şar tane 1 Watt ve her biri en az 120 lümenlik Edison power led dizaynını kalınlığı 6 mm olan aliminyum soğutucu kullanarak ve parçanın ön kısmınada 4 mm ye yakın kalınlıkta pleksi kesip yapıştırarak ortaya Rabbimin izni ile böyle bir çalışma çıktı. Lens kullanmadım sadece yogun ışık ile uzaktan rahatca görünebilecek bir ışık olacağını düşünerek her bir tarafta yaklaşık 1000 lümen gibi bir ışık elde ederek ve farlar açıldığında kısılmasını sağlayarak akşamlarıda göz almayacak halde yanmasını sağlayarak gece testi yapıldı.Gündüz resimleride bilahire eklenecek. Bütün parçalar toplu halde. Ledlerin yerleşimi ve sabitlenmesi. Pleksinin yapıştırılması.Arkadaşımız bilahire yapışkan izleri için ya ortası açık kenarları kapatacak şekilde film yapıştıracak yada carbon folyo yaptıracak veya ince gri boya attıracak karar ona ait. Araç üzerinde farlar açıkken yanan hali.Sadece gündüz yanan hali ve görünümü içeren resmini arkadaş sonra çekecek.
Pleksiyi boyadım şimdi dahada iyi oldu.Led ışığını kontak açık iken biraz daha arttırdım,Farlar yanınca biraz daha kıstım.Akşam bağladığımız için gündüz son resimlerini arkadaşımız yollayınca ekleyeceğim.
Önce grı boya ile oldukça ince bir katman attım.Bakınca içi rahatlıkla görülebiliyor ışığı çok az etkiliyor.
Sonra reklamcılaraın kullandığı yapışkanlı kağıt diyeyim adını unuttum ondan şablon kesip yapıştırdım ve sonra mat siyaha boyadım ve en son olarakta vernik attım.
Araç üzerinde akşam görünen hali.İyice bakarsanız ledler ışık vurunca görülebiliyor ama normalde görünmüyor.
Kontak açık iken.Yaklaşık 6 metre civarında uzaklıktan ve flaşlı olarak çektim.Işık vurduğu için Flaşsız net görüntü alamıyorum.
Farlar yanar iken.Farlara bağlanmasının sebibi araçta orjinal far kontrolü olduğu için gündüzleri devreye girdiği anlarda gündüz farının kısılması için düşünüldü.
Sivas'tan bir arkadaşımızın aracının km göstergesi,kalorifer dügme aydınlatması,düğmeler,far anahtarı,tavan ve aynalık aydınlatması komple değişti.Rabbimin izni ile bitirebildiğim çalışmadan ortaya çıkan sonuçlar böyle.
Cam açma düğmesinin hali böyle idi temizlendi ve ledler kırmızı yapıldı takıldı.
Gösterge içine smd5050 ledlerden kadrandaki sayıların altına gelecek şekilde dizdim.
Kadranda sayıların üstlerindeki çizğileri ve bazı şekilleri kırmızı görünecek şekilde Arkadaşımızın isteği üzerine renklendirdim ve ortaya bu şekilde sonuç çıktı.
İbreler beyazdı ve kırmızıyı istediğim gibi alamadım ve bende beyazı kazıyıp ibrenin alttaki yansıtıcı yerini kırmızıya boyadım.
Sonuç bu oldu.Yol bilgisyarı beyaz ledler ile aydınlandı.
Rabbimin izni ile güzel bir sonuç alarak Ankara'dan bir arkadaşımızın Mondeo Mk3 aracının farları için yaptığım çalışmada İlk defa Valeo mercek kullandım fakat bu mercek düz çizgi ama yine diger versiyon gibi yarıya kadar düz çizgi,sonrası yine eğri gidiyor.Mercek şapkası olarak Bmw araçlardan çıkma bir şapka aslında boyayacaktım ama krom hali fazlasıyla güzel durdugu için hafif kusurlu olmasına rağmen insiyatif kullanarak boyamadım ve taktım.Çok az bir boşluk ile açıklığı epeyce doldurdu.Mercek boyutu uygun olduğu için arka kapakta hiç bir işlem yapılmadı.
Şunu söyliyeyim bu tam tespitimdir Mondeo Mk3 orjinal farların sol merceğin mercek çizgisi eğri çıkıyor.
Duvar resimlerimiz.
Araç üzerinde gündüz resimler çekilerek bilahire eklenecek.