Aynı haftada KRONİK! Selenoid Valf ve benzin pompası arızası

carpenoctum

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2018
Mesajlar
37
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Gk6FCSq
Herkese selamlar. bütün haftamı sanayide geçirdikten sonra 500 tane kronik! arızası olan Megane 2 kullanıcılarına yaşadıklarımı anlatmak istedim. Hep sorun olunca yazıyodum şimdi sorun çözüldükten sonra yazayımda aynı sorunu yaşayan Meganezedeler forumlarda gezinip durmasın. Kendimden biliyorum çok kötü bir his. Acaba kaç paraya patlar diye düşünerek forumları dolanmak ne demek iyi bilirim.

Aracım 2008 model Expression. Otomatik şanzıman. 99 bin KM'de. 2 senedir bende. Yaklaşık 6 ay öndede bRC marka tüp taktırdım. Öncesinde sadece benzinle kullanılmış.

KRONİK ARIZA 1

yXhgt3W

Geçtiğimiz hafta kronik sorunlardan biri olan Selenoid valf (elektrovanada deniyor) arızası başladı. belirtileri; VİTES KUTUSUNU KONTROL EDİN uyarısı, geçişlerde vuruntu, 3den 4e geçmeme, manuel vitese geçmeme, istop edip çalıştırınca bir süre bu sorunların kaybolması ve sonra yeniden tekrarı.

Sanayiye gittik. Tahmin ettiğim gibi şanzıman beynindeki valflerde sıkıntı çıktı. 2 adet valf tanesi 380'e takıldı, ben ustaya gitmeden parçacıya sorduğumda 280 demişti, ya marka farkı var ya da usta parçadan da para kazanayım dedi. İşçilik, parça, şanzıman yağı v.s derken bu arıza bana 1500 liraya patladı. 1 günde teslim edilecek şekilde bir sürede tamiri mümkün.

Tamirden sonra şanzımanda şöyle bir değişiklik farkettim. Arabanın deviri yükseldi. Özellikle 3. vites yok gibi. Hemen 4'e geçiyor ve vites geçişinden sonra üst viteste de ibre 2000 devir üstünde kalıyor. Eskiden 3 den 4 e geçtiğinde arabanın deviri iyi bir seviyeye inerdi şimdi devir yüksekte kalıyor. Ayrıca devir göstergesi inanılmaz hassaslaştı. Gaza çok ufak dokunuşlar bile göstergeyi hızla yükseltiyor. Şimdilik arıza tekrarı yok, ilerde tekrarı olursa değişmeyen bir valf daha var onun değişmesi gerekecek.

KRONİK ARIZA 2

bir kaç gün sonra bu kez de sabah işe giderken araç çalışmadı. Marş yemedi. Start stop tuşuna basıp aracın ekranına elektrik gelmesi ama aracın marş yememesi de KRONİK! bir Megane sorunuymuş. Öylece bıraktık, ertesi gün denedim çalıştı. İstop ettik, yarım saat sonra yeniden denedik bu kez yine aynı sorun. Çekici tut hadi sanayiye. Aracı cihaza bağladılar arıza yok, akü dolu, marş motoru sağlam derken motora benzinin gittiği boruyu çıkartıp bakınca marş sırasında benzin gelmediği anlaşıldı. Arka koltuğun altındaki pompayı çıkarıp baktılar, soketi yanmış. Parçacıyı aradık orjinaline 3. 850 lira dedi, yan sanayisi 1000 lira. Değişmesin Tamir edelim dedik. Soket değişti yenisi lehimlendi. Çekici ve işçilik parası toplamda 450 lira da buna verdik. Sebebi aracı benzinde kullanmamak, depoda az benzin olması v.s gibi nedenlermiş. Aracı muhakkak ara ara benzinde kullanmak gerekiyor elbette.

İlk şanzıman arızası yaşandığında ön takımlarda bitik çıkınca hadi onları da değiştirelim dedik. beşik burcu, salıncaklar, rotlar, viraj demiri, direksiyon kutusu ve işçilikleri de bir 1500 lira ya patladı. Ön takımlar yenilendi.

bujileri, filtreleri ve yağı da ben götürmüştüm. Onlarda 280 lira. Hazır gitmişken periyodik bakımda tamamlandı. bu haftayı 3780 lira ile kapattık.

Soruları olan varsa cevaplayabilirim, sanayiye gide gele Renault servis çırakları kadar deneyim kazandım. :)

https://ibb.co/Gk6FCSq

014b36a9-7a98-4d37-ba73-eddfd8b71ff0.jpg
IMG-0215-600-x-450.jpg
IMG-0257-600-x-578.jpg
IMG-0260-577-x-600.jpg
 
Son düzenleme:

okankemec

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
22 Mar 2024
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
1
Selamın aleyküm
Selenoid valfler için hangi ustaya gittiniz
 
Üst