Brisa Clio-4'lerden Sonra Toyota İçin Lastik Üretecek

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepki puanı
530
Puanları
113
Yaş
55
devlere_turk_icadi_lastik13696457580_h1031403.jpg

Brisa, dev otomotiv firmalarına lastik tasarlamaya başladı. Yeni Renault Clio için sıfırdan özel lastik geliştiren şirket, şimdi de Toyota için lastik tasarlayacak.

Türkiye'nin önde gelen lastik firması Brisa, tarihinde bir ilki gerçekleştirerek, bir otomobil markası için sıfırdan lastik geliştirdi. Sabancı Holding ile Japon Bridgestone Corporation'ın ortak kuruluşu olan Brisa'nın Türk mühendisleri, Fransız Renault için özel lastik tasarladı. Bu lastik ana üretim merkezi Bursa olan yeni Clio IV'te kullanılıyor. Bu deneyim Brisa'nın önünü açtı, yeni iş fırsatları yarattı.

İZMİT'TE GELİŞTİRİLECEK


Japon otomotiv devi Toyota da yeni üretmeyi planladığı bir model için Brisa'dan lastik tasarlamasını istedi. Toyota'nın istediği özel lastik İzmit Brisa tesislerinde Türk mühendisler tarafından sıfırdan geliştirilecek. Lastiğin hamuru, deseni o modele özel olacak. Otomotiv markalarıyla lastik geliştirme konusunda üreticilerle yakın işbirliği yaptığını söyleyen Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, Türkiye'de ilk kez sıfırdan lastik geliştirme projesi gerçekleştirdiklerini ifade etti.

İSTİKRAR JAPONLARIN DİKKATİNİ ÇEKTİ


Bayman, Brisa'nın son dönemdeki başarılarıyla Bridgestone dünyasında önemli bir yer edindiğini anlattı. Bayman, şöyle konuştu: "20'nci yılımızı kutladığımız 2008'den bu yana, yıllık net kâr 3, toplam yıllık satış geliri ise 2 katına çıktı. Üretim yüzde 6, istihdam yüzde 20 arttı. Bu başarıların yanı sıra, üretim kabiliyetimiz, maliyet avantajlarımız ve iş ortaklarına yönelik pazarlama çalışmalarımız Japonya'nın dikkatini çekiyor. Bridgestone için en istikrarlı büyüyen şirket olduk. Artık Japonya'da daha fazla etkin rol oynuyoruz. Yaptığımız bazı çalışmalar, Bridgestone tarafından diğer ülkelerde uygulanmak üzere örnek alınıyor."

TOYOTA İÇİN ÜRÜN GELİŞTİRECEK


Bursa'da üretilen yeni Clio IV modeli için lastik geliştirmenin ayrı bir mutluluk verdiğini anlatan Bayman, "Otomotiv firmaları yeni modellerinde aracın özelliklerine göre özel lastikler istiyor. Renault, çevreci bir lastik geliştirmemizi istedi. Mühendislerimiz de yeni Clio için yuvarlanma direnci düşük, yakıt tasarrufu sağlayan, çevreci bir lastik geliştirdi. Şimdi sırada Toyota var. Toyota'nın yeni üretmeyi planladığı bir modeli için sıfırdan lastik tasarlayacağız" dedi.
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Hayırlısı olsun...:eyv
 

Onur Gönüllü

RENAULT MAİS SERVİS DANIŞMANI,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6,190
Tepki puanı
517
Puanları
0
hayırlı uğurlu olsun renault uğurlu gelmiş..:eyv
 

karacan

Taylan AYDIN
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
2,700
Tepki puanı
93
Puanları
0
formula1'i takip edenler bilirler, her marka araç lastiklerini farklı yerlerden zayıflatır, eskitir. reno mühendisleri Brisa ile ortak çalışarak lastik dizany etmişse o araç için en iyi lastik seçimi o ürün olur kanısındayım. kendi aracım için böyle bir çalışma olsaydı başka lastik kullanmazdım. hayırlı olsun diyelim:eyv
 
Üst