- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,738
- Tepkime puanı
- 530
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56

Brisa, dev otomotiv firmalarına lastik tasarlamaya başladı. Yeni Renault Clio için sıfırdan özel lastik geliştiren şirket, şimdi de Toyota için lastik tasarlayacak.
Türkiye'nin önde gelen lastik firması Brisa, tarihinde bir ilki gerçekleştirerek, bir otomobil markası için sıfırdan lastik geliştirdi. Sabancı Holding ile Japon Bridgestone Corporation'ın ortak kuruluşu olan Brisa'nın Türk mühendisleri, Fransız Renault için özel lastik tasarladı. Bu lastik ana üretim merkezi Bursa olan yeni Clio IV'te kullanılıyor. Bu deneyim Brisa'nın önünü açtı, yeni iş fırsatları yarattı.
İZMİT'TE GELİŞTİRİLECEK
Japon otomotiv devi Toyota da yeni üretmeyi planladığı bir model için Brisa'dan lastik tasarlamasını istedi. Toyota'nın istediği özel lastik İzmit Brisa tesislerinde Türk mühendisler tarafından sıfırdan geliştirilecek. Lastiğin hamuru, deseni o modele özel olacak. Otomotiv markalarıyla lastik geliştirme konusunda üreticilerle yakın işbirliği yaptığını söyleyen Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, Türkiye'de ilk kez sıfırdan lastik geliştirme projesi gerçekleştirdiklerini ifade etti.
İSTİKRAR JAPONLARIN DİKKATİNİ ÇEKTİ
Bayman, Brisa'nın son dönemdeki başarılarıyla Bridgestone dünyasında önemli bir yer edindiğini anlattı. Bayman, şöyle konuştu: "20'nci yılımızı kutladığımız 2008'den bu yana, yıllık net kâr 3, toplam yıllık satış geliri ise 2 katına çıktı. Üretim yüzde 6, istihdam yüzde 20 arttı. Bu başarıların yanı sıra, üretim kabiliyetimiz, maliyet avantajlarımız ve iş ortaklarına yönelik pazarlama çalışmalarımız Japonya'nın dikkatini çekiyor. Bridgestone için en istikrarlı büyüyen şirket olduk. Artık Japonya'da daha fazla etkin rol oynuyoruz. Yaptığımız bazı çalışmalar, Bridgestone tarafından diğer ülkelerde uygulanmak üzere örnek alınıyor."
TOYOTA İÇİN ÜRÜN GELİŞTİRECEK
Bursa'da üretilen yeni Clio IV modeli için lastik geliştirmenin ayrı bir mutluluk verdiğini anlatan Bayman, "Otomotiv firmaları yeni modellerinde aracın özelliklerine göre özel lastikler istiyor. Renault, çevreci bir lastik geliştirmemizi istedi. Mühendislerimiz de yeni Clio için yuvarlanma direnci düşük, yakıt tasarrufu sağlayan, çevreci bir lastik geliştirdi. Şimdi sırada Toyota var. Toyota'nın yeni üretmeyi planladığı bir modeli için sıfırdan lastik tasarlayacağız" dedi.