chip tuning hakkında bilgi

feron29

Ferhat AYDIN ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
119
Tepki puanı
1
Puanları
18
daha önce yazıldımı bilmiyorum ama ben yinede yazıyorum...yazılmışsada özür diliyorum.

Soru:

Chip Tuning nedir?


Cevap:
Modern enjeksiyonlu araçlarda motor, ECU (Engine Control Unit) adı verilen bir parça tarafından yönetilmektedir. ECU, aracın hava/yakıt karışım miktarını, avansını, turbo basıncını, yakıtın püskürtülme basıncını ve birçok parametreyi sensörlerinden aldığı verilere dayanarak yönetir. Hangi sıcaklıkta ne kadar benzin gönderileceği, ateşlemenin ne zaman yapılacağı gibi birçok ayar, otomobil üreticileri tarafından ECU içine kaydedilmiştir. Chip Tuning, bu ayarların performans ve yakıt ekonomisine göre yeniden düzenlenmesidir.



Soru:

Chip Tuning nasıl uygulanır?


Cevap:
Chip Tuning'in uygulanışı araçların ECU çeşitlerine göre değişkenlik gösterir. Birkaç çeşit Chip Tuning uygulaması vardır. Bazı araçlar arıza tespit soketi (OBDII) yoluyla dizüstü bilgisayara seri olarak bağlanarak yapılan Chip Tuning'e izin verirken, bazı araçlarda ise ECU sökülerek içindeki mikroişlemci değiştirilerek Chip Tuning yapılır. Diğer bir uygulama şekli ise aracın ECU'su sökülerek içine seri bağlantı ile yapılan uygulamadır (BDM).



Soru:

Neden Chip Tuning ile turbo beslemeli araçlarda atmosferik beslemeli araçlardan daha fazla güç alınır?


Cevap:
Turbo, havayı yanma odası içerisine atmosfer basıncı üzerinde ve daha fazla miktarda gönderilmesine olanak sağlayan parçadır. Bu hava basıncı ve miktarını ise ECU (Motor Beyni) yönetir. Aşırı beslemeli motorların, Atmosfer basıncı ile çalışan motorlara göre sahip olduğu bu ekstra ayarların Chip Tuning ile yeniden yapılmasıyla, turbo beslemeli araçlarda araca daha fazla ve basınçlı hava gönderilebildiğinden, Chip Tuning ile Turbo beslemeli araçlarda dah fazla güç artışı sağlanabilmektedir.



Soru:

Neden fabrikalar bu gücü standart olarak sunmuyor?


Cevap:
Araçların motorlarını geliştiren mühendisler böyle bir gücün var olabileceğini biliyorlar. Fakat fabrikalar dünya çapında farklı iklim koşulları, farklı kalitede yakıtlar, kullanıcıların araçlarının bakımlarına ne kadar özen gösterdikleri, eksoz emisyon normları ve pazarlama stratejisi gibi sebeplerden ötürü, araçların gücünü belirli miktarlarda düşürerek üretirler. Biz, üreticilerin bütün bu sebeplerden dolayı düşürdükleri gücü, aracından ne istediğini bilen ve araclarına değer veren kullanıcılar için tekrar açığa çıkarıyoruz.



Soru:

Aracımın artan gücü hangi devir aralığında etkili olacak?


Cevap:
BoostER Performance olarak yaptığımız bütün uygulamalarda, aracın bütün devir bandını güçlendirmekteyiz fakat güç özellikle alt ve orta devirlerde daha çok hissedilir olacaktır.



Soru:

Aracımın motor ömrü kısalır mı?


Cevap:
Hayır kısalmaz. Motorun üretebileceğinden fazla bir güç üretmesi istenmediğinden, motorunuzun limitleri zorlanmadığından motor ömründe en ufak bir kısalma sözkonusu olmaz.



Soru:

Aracımın yakıt tüketiminde nasıl bir değişim olacak?


Cevap:
Aynı tarzda kullanımlarda özellikle turbo dizel araçlarda %20 ye varan yakıt ekonomisi sağlanır. Uygulamanın temelinde yakıtın daha verimli yakılması ilkesi olduğundan ve artık aracınız daha güçlü olacağından, daha az gaza basma ihtiyacı duyacak ve böylelikle yakıt tüketiminiz farkedilir derecede düşecektir. "Yakıt Ekonomisi Hesaplayıcı" mızı kullanarak, uygulamanın ne kadar sonra kendini amorti edeceğini ve uzun vadede size ne kadar kar ettireceğini hesaplayabilirsiniz.



Soru:

Yapılan işlemin geri dönüşü varmıdır?


Cevap:
BoostER Performance olarak yaptığımız bütün uygulamalarda orjinale dönüş, istenildiği taktirde ücretsiz olarak gerçekleştirilebilmektedir.



Soru:

Yapılan işlem servis tarafından anlaşılabilir mi?
Cevap:
Hayır. BoostER Performance tarafından yapılan uygulamaların tümü arıza tespit cihazları tarafından farkedilemezler.

boostertperformance.com:eyv
 

yakici

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Eki 2011
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
adresi ver abi istanbuldayım clio 3 2012 1.2 75 bg
 

onurklio3

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2016
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
clio 3 aracım var 1.4 16v 98hp 2007 model çok yakiyor

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

poseidon999

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2015
Mesajlar
114
Tepki puanı
0
Puanları
0
Aracın motor ömrü kısalmama konusunda çok katılmıyorum.
Aracın fabrikasyon chip setup ları standart motor aşınmaları ve dayanıklılığı üzerinden yapıldığı için yazılım atıldıktan sonra daha yüksek piston içi ısısı, ani devirlenmeler ve torktaki artış
kısa vadede olmasa bile uzun vadede motor ömründen yer diye düşünüyorum.

Diyeceksiniz ki 100.000 km kullanmayacağım ki 3 yıl binip satacağım diye
ama 60,000 km kullanan ve aracı üst devirlerde zorlayan birinden araba alırken yazılım uygulanıp uygulanmadığına bakılabilir.
 

tanseler

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Tem 2015
Mesajlar
4,375
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
42
Bu durumu merak edip servisteki ( yetkili servis ) ustaya sordum ve su yaniti verdi.

Eger sadece yazilim yukleteceksen hic ugrasma. Beygir olarak artis olur ama fabrika bu motoru ( fluence kendi aracim icin konusuyorum ) 110 bg yapmis. Boyle bir seyin oldugunu fabrika da biliyor ama 100 bg olarak cikartmis. Ama sen yazilimla beraber gerekli motor ekipmaninida degistirip o beygiri kaldiracak alt yapiyla motoru guclendirirsen o zaman olur. Diger turlu standart motora sadece yazilim attirma motorun omrunu yersin, asiri zorlamada elinde kalir gibi ifadeler kullandi. Ustanin bu yorumundan sonra uzak durdum acikcasi.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst