Clio 4 Vites Kutusunu Kontrol Ettirin Uyarısı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan therwn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

therwn

Kayıtlı Üye
07-Antalya
Katılım
9 Mar 2025
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhabalar, 2016 Clio 4 otomatik aracım mevcut. Bugün aracı P haline aldıktan sonra bir anda ekranda "Vites Kutusunu Kontrol Ettirin" uyarısı verdi. Bende aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve uyarı gitti daha sonra da tekrar yakmadı. Araç uzun süre (1-2 gün) kullanılmadığında ve ilk çalıştırmada da Start'a bastıktan sonra 2-3 saniye geç marş alıp gösterge de "Kızdırma Bujisi" uyarısı verip, çalışınca gidiyordu. Acaba konunun bununla da alakası olabilir mi bilmiyorum ek bir detay sadece.

Başına bu problem gelen, önerisi olan var mı? Teşekkürler.
 
Kızdırma bujisi ile vites kutusu farklı şeyler... Kızdırma bujiniz sebebiyle aracınız geç çalışabilir normaldir. Değiştirmeniz iyi olacaktır. Vites kutusu uyarısını çok ertelemeyin bir servisle görüşmeniz de fayda var.
 
Merhabalar, 2016 Clio 4 otomatik aracım mevcut. Bugün aracı P haline aldıktan sonra bir anda ekranda "Vites Kutusunu Kontrol Ettirin" uyarısı verdi. Bende aracı stop edip tekrar çalıştırdım ve uyarı gitti daha sonra da tekrar yakmadı. Araç uzun süre (1-2 gün) kullanılmadığında ve ilk çalıştırmada da Start'a bastıktan sonra 2-3 saniye geç marş alıp gösterge de "Kızdırma Bujisi" uyarısı verip, çalışınca gidiyordu. Acaba konunun bununla da alakası olabilir mi bilmiyorum ek bir detay sadece.

Başına bu problem gelen, önerisi olan var mı? Teşekkürler.
Benimde buna benzer problem vardı ilk rulman bilya sesiyle başladı erteleyincede sonra kavrama balatayı kitledi volantı çizip boşluk yaptı totalde 70 binlik oldum muhakkak gösterin buji ile alakası yok vitesin emme klapesi var egzosda onada baktırın
 
Aküyü kontrol ettirin hocam, büyük ihtimalle akünüz azalmış veya bitmeye yakındır.
 
Berkay Bey merhabalar. Biliyorsunuz ki yeni nesil araçların neredeyse tamamında elektronik sistemler kendi içlerinde bir kontrol mekanizması barındırıyor ve hepsi benzer topolojilerle çalışıyor. Bu mekanizmalar bir sürü parametre ölçüyor ve bazen voltaj düşüklüğü sebebiyle işlerini sağlıklı gerçekleştiremiyorlar. Sizin probleminiz bir ihtimal bundan kaynaklanıyor olabilir. Verdiğiniz bilgilerle kesin yorum yapmak zor. Görmek lazım. Hemen akünüzü değiştirme yoluna gitmeyin. İlk önce akünüzü kontrol ettirin çünkü akü şarj dinamosu tarafından yeterli düzeyde beslenmiyor olabilir. Boşuna yeni bir akü almış olursunuz.

Şayet akünüz sağlam ise şarj dinamosunu kontrol ettirmenizde büyük fayda var. Tam şarj voltajında yatmayan aküler ömürlerinden yerler. Tam şarja erişmemesinin sebebi ise çok yüksek bir ihtimalle şarj dinamosudur. Eğer arıza dinamo kaynaklıysa çoğunlukla değiştirilmesi yoluna gidilir.

Bu parçalarda bir sorun yoksa hem kızdırma bujilerinizi hem de vites kutunuzu kontrol ettirmenizde fayda var. OBD ile arıza tanımını öğrenebilirsiniz. Kolay gelsin.
 
Geri
Üst