Bizim araçlarda(dizellerde kesin var da, benzinliler için emin değilim) kaloriferde elektrikle çalışan reziztans var. Dizel motorlar geç ısındığından sadece dizellerde kullanılmış olabilir. Yani motor soğuk olsa bile rezistans devreye girerek ortalama 5dk. içinde ısınarak sıcak olmasa da ılık bir hava üflemeyi sağlıyor. Zaten kışın motor soğukken kaloriferin derecesini arttırdığınızda çıt çıt diye rölenin sesini duyabilirsiniz. Kaloriferi kıstığınızda yani içerinin sıcaklığının da altında bir sıcaklığa aldığınızda tekrar çıt sesi gelip röle devreden çıkarak reziztansa elektrik göndermeyi kesiyor. Zaten reziztans devreye girdiğinde öyle bir elektrik çekiyorki motorun sesinden ve devrindeki değişimden hissediyorsunuz. 300-400watt'lık bir reziztans olsa yarım beygir güç demek. Alternatörün de %80verimle çalıştığını farzedersek yarım beygirden de fazla bir güç çekiyor motordan.
Bu arabalarda bu çok büyük bir avantaj. Birçok başka marka kullanıcısı arkadaş bizim araçlarda eksik arasa da üst sınıf da dahil birçok markada bu sistem yok. Adamlar Renault dememiş koymuş, bravo. Sanırım kaloriferinden memnun olan arkadaşlarda bunun katkısı da var. Ama gel gelelim şu olay canımı çok sıkıyor, yani dijital klimalı bir araç alıp da ikide bir bir üşüyüp bir terlemek zor geliyor. Anlaşılan bu sorun sırf bende yok ama herkesde de yok. Sanırsam bu da Clio4 deki kimimizde olup kimimizde olmayan kronik sorun (direksiyon kutusu sesi, rüzgar gürültüsü, alt takım sesi, v.s.) gibi bir sorun.
Bir arkadaşın dediği gibi belkide kalorifer musluğunu veya klapeleri açıp kapayan sistemde tasarımsal bir hata var ve arıza yapma potansiyeli yüksek, üretilen 10 araçtan 2sinde 3 ünde arıza veriyor ve gereği gibi işlem yapmıyor ve bu soruna neden oluyor. Ama bu kesinlikle olmaması gereken bir sorun ve aracımı en kısa zamanda servise götürüp garantiden iş emri açtırmayı düşünüyorum. Zaten şimdiden 5-6 şikayetim var, unutmayayım diye kağıda liste yaptım, araba bir girdimi servise 3-4 gün tutucaklar arabayı herhalde