Clio4 Icon Kalorifer Sorunu

Aracın lastik basıncı fabrika çıkışı 41-42 psi oluyor. Zaten araç 1070 kg ee doğal olarak hoplayarak gidiyor o husus da kanımca önemli. Daha önce lastik basınç sensörü konusunda tartismistik.
 
Yok ben zaten aracı teslim alır almaz önleri 32, arkaları 30 olarak ayarlamıştım. Zaten o günden beridir de düzenli olarak kontrol ediyorum. Ama bu aracın alt takımda birşeyler var sanki amortisör üst takozu bozuk araçlar gibi bozuk yolda (özellikle köy yolu gibi) lakır lakır ses yapıyor. Aslında bütün bu sorunlar için aracı servise götürmem lazım ama alalı neredeyse 1 yıl oldu ama iş dolayısı ile vakit bulamıyorum bir türlü. Artık bakım zamanı gidince söyliycem sanırım hepsini. Bu arada bu alt takımdan gelen ses herkes de yokmu? Sanki bu sorun da tıpkı rüzgar sesi gibi kronik ve çok da kesin bir çözümü olmadığını sanıyordum. Aracı ilk aldığımda internetten biraz araştırma yapmıştım sanki öyle hatırlıyorum. biraz da o yüzden ihmal etmiştim.

Bu arada sol ön emniyet kemerinin bağlı bulunduğu direkten de ses geliyor, onu yazmayı unutmuşum :)
 
Zaten servis 3 yıl garanti veriyor biz test etmedik al sen test diye Umarız üretim hatası olur da para vermezsiniz. 2014 son çeyreğinde aldım ben de sadece rüzgar sesi oluyor o da rüzgarlı havada sürat artırırsam. Sağ emniyet kemer anahtari sabitleme yeri yok o direğe değiyor birisi takıp cikarttiginda o kadar. Bi de media nava güncelleme geldi 4.0.5 sürüm no.
 
Bizim araçlarda(dizellerde kesin var da, benzinliler için emin değilim) kaloriferde elektrikle çalışan reziztans var. Dizel motorlar geç ısındığından sadece dizellerde kullanılmış olabilir. Yani motor soğuk olsa bile rezistans devreye girerek ortalama 5dk. içinde ısınarak sıcak olmasa da ılık bir hava üflemeyi sağlıyor. Zaten kışın motor soğukken kaloriferin derecesini arttırdığınızda çıt çıt diye rölenin sesini duyabilirsiniz. Kaloriferi kıstığınızda yani içerinin sıcaklığının da altında bir sıcaklığa aldığınızda tekrar çıt sesi gelip röle devreden çıkarak reziztansa elektrik göndermeyi kesiyor. Zaten reziztans devreye girdiğinde öyle bir elektrik çekiyorki motorun sesinden ve devrindeki değişimden hissediyorsunuz. 300-400watt'lık bir reziztans olsa yarım beygir güç demek. Alternatörün de %80verimle çalıştığını farzedersek yarım beygirden de fazla bir güç çekiyor motordan.

Bu arabalarda bu çok büyük bir avantaj. Birçok başka marka kullanıcısı arkadaş bizim araçlarda eksik arasa da üst sınıf da dahil birçok markada bu sistem yok. Adamlar Renault dememiş koymuş, bravo. Sanırım kaloriferinden memnun olan arkadaşlarda bunun katkısı da var. Ama gel gelelim şu olay canımı çok sıkıyor, yani dijital klimalı bir araç alıp da ikide bir bir üşüyüp bir terlemek zor geliyor. Anlaşılan bu sorun sırf bende yok ama herkesde de yok. Sanırsam bu da Clio4 deki kimimizde olup kimimizde olmayan kronik sorun (direksiyon kutusu sesi, rüzgar gürültüsü, alt takım sesi, v.s.) gibi bir sorun.

Bir arkadaşın dediği gibi belkide kalorifer musluğunu veya klapeleri açıp kapayan sistemde tasarımsal bir hata var ve arıza yapma potansiyeli yüksek, üretilen 10 araçtan 2sinde 3 ünde arıza veriyor ve gereği gibi işlem yapmıyor ve bu soruna neden oluyor. Ama bu kesinlikle olmaması gereken bir sorun ve aracımı en kısa zamanda servise götürüp garantiden iş emri açtırmayı düşünüyorum. Zaten şimdiden 5-6 şikayetim var, unutmayayım diye kağıda liste yaptım, araba bir girdimi servise 3-4 gün tutucaklar arabayı herhalde :)
İlk paragraftaki bilgiyi nerden aldınız? Kaynak varsa paylaşabilir misiniz?
 
Benim iconda klima sorunu yok. Manuel kullanıyorum, her ayarda ayarına göre ısı veriyor. Pek kullanmadım ama, sanıyorum otomatik moda alınca özellikle eco modda ise fanı yavaş çalıştırıyor da, ısının düşük verilmesini gerektirmez bu. Siz size yakın olan bir icon ile daha deneyin bence
 
Teknik bilgi almak isteyenler megep.meb.gov.tr/?page=moduller sayfasından Motorlu Araçlar Teknolojisi→Otomotiv Elektromekanik Teknolojisi→Araç Isıtma ve Havalandırma Teknolojisi modulune bakabilirler. Orada dizel araçlara özel elektrik rezistansli hava ısıtıcısı ilave edildiğine 4. Sayfada deginiyor. Ayrıca rezistans devreye girince araç rolanti devrinin yukselmesinden anlayabilirsiniz.
 
Benim aracımda icon 1.2 düğmeyi kırmızıya getirmeden düzgün bir sekilde ısıtmıyor aracın icini zaten aracın motoru da cok gec ısınıyor. Dijital klima sözde ama herhangi bi yerinde derece gostergesi yok kac derece yada yön ayarı yok herhangi bir ekranda benim bildigim dijital klimalarda kücük bir ekran olur en azından bir önceki aracımda öyleydi aracı calıstır 2 dk sonra ısınırdı hemen ustelik 20 ise 20 26 ise 26 tam ayarlsrdı yani. Clio da dijital gosterge R-link lerde cıkıyor galiba o yuzden bir ekranı yok klimanın
 
Dijital ekran yok ama dijital ekranlılarda da derece arttırma bölümünde derece rakamları yok. Yani ekran olsa da olmasa da derece ayarı var. Keşke ekran olaydı ama yok.
 
Dijital ekran yok ama dijital ekranlılarda da derece arttırma bölümünde derece rakamları yok. Yani ekran olsa da olmasa da derece ayarı var. Keşke ekran olaydı ama yok.
Evet keske olsa ekran daha güzel olurdu gorsellik acısından yada rnavda cıksa mesela Renault kadjar da çok güzel olmuş dijital klima
 
Son düzenleme:
Kadjar daha seri satışta değil sanırım fiyat felan dün baktım goremedim. Ewt baktım ondaki farklı klima.
 
Geri
Üst