Dizel araç- Benzinli araç maliyet hesabı yanlış yapılıyor...

mesut tuna

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ocak 2012
Mesajlar
1,196
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Dizel araç maliyet hesabı yanlış yapılıyor
Dizel araçların kullanıcıya maliyetini hesaplarken hep şöyle bir yöntem izleniyor. Örneğin, aynı motor gücüne ya da donanım düzeyine sahip benzinli araçla arasındaki fiyat farkına bakılıyor (diyelim ki dizel 35,000 ve benzinli araç da 30,000 olsun). Sonra da her iki aracın yıllık yakıt tüketimi maliyetleri hesaplanarak aradaki fark (dizelin avantajı) bulunuyor. Bu da örneğin, 15,000 km geçildiğinde 2000 YTL olsun. Bu yönteme göre, deniyor ki, dizel aracın verilen 5000 YTL fazla fiyatı çıkarması için 2.5 yıl gerekiyor. Burada göz ardı edilen önemli bir şey var. Bu araçları diyelim ki 2.5 yıl sonra satmaya kalkıştık. Dizel motorlu araç benzinli araçla aynı fiyata mı satılacak? Hayır, tabii ki. Herkes biliyor ki dizel araçlar kullanılmış olarak satılırken de daha yüksek fiyata satılıyor. Bu şekilde, fiyat anlamında maliyetin bir kısmı sonraki kullanıcıya aktarılmış oluyor. Bu nedenle dizel aracın, benzinliye göre fiyat farkının hepsini bir kaç yıl içinde yakıt tasarrufuyla çıkarması gerekir diye düşünmek çok doğru olmuyor.

ALINTIDIR.

 
Son düzenleme:
Peki sadece yakıt gideri ve 2. el değeri mi fark? Bakım giderleri hakkında ne düşünüyorsunuz? Örneğin bir benzinli ve bir dizel araç 100'er bin km yol yaptılar. Yetkili servisler hangisinin bakımına ne kadar fiyat biçiyor?
 
bu söylenen benim için geçerli değil ikinci elde 90-100 bine yaklaşmış dizele dönüp bakmam, ama aynı km lerdeki benzinli benim için hiç sorun teşkil etmez. dizelin alternatifi yok ama benzine lpg takarak dizelden daha fazla tasarruf yapılabilir. Benim dizelden ağzım yandı...
 
@Onur-d@ ye sonuna kadar katılıyorum.extra torktan başka faydasını göremedim.
 
2. elde cidden 100 bin üstü dizellere pek bakılmıyor, bu durumda benzin+ LPG mi kullanmak daha mı mantıklı ? LPG nin fiyatıda 2.50 olacak nerdeyse dizelin az yakması avantaj değil midir bu durumda?
 
ben kesinlikle katırlmıyorum şuan 3yıllık bir dizelim kmsi 150binde almak enayilik olur ama benzinli daha 50binde kız gibi LPG taktıracaksın yakıt farkı kesinlikle olmayacak yeri geldi 1.6 motorla 140 krşları gördüm ne gerek dizele.
 
Herkes için durum değişe biliyor. Aldımmı 10 yıl binen var bizim gibi aldımmı bir kaç ay sonra satan var. Senelerce binecek bir adam dizel alması mantıklı hem yapcağı km hemde fiyattan dolayı zararını kurtarır. Bir kaç ay binip satcak adam zaten dizel alması mantıksız. Bizimki şuan 7 sene oldu ve 40binde mesela ama öle bir durum oluyor ki bazen 20 tl zor veriyorum ki verdiğim zamanda babalar gibi 90 km falan gidiyorum :) Dizeli uzun yıl kullancak kişi almalı.
 
Mesela 150.000kmde benzinli 10 defa, dizel 15 defa bakıma giriyor + dizelin bakım, yedek parçası ve işçiliğide benzinliye nazaran pahalı.
 
Fikirlerinizi için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
Konuya benzin dizel olarak baktığım için bana mantıklı geldi. 90-100 bin km kullanılırsa benzin dizel yakıt farkını düşünürsek dizel oldukça kar ettiriyor. Bakım masraflarını da çıkarıyor denebilir.
İşin içine lpg girince iş değişiyor gerçekten. Detaylı bakmakta fayda var.
İlk dizel tecrübem, durumlara bakarsak 75 bin km ler elden çıkarmak için en uygun dönemi sonucuna vardım.
Tecrübelerinizi paylaştığınız için tekrar teşekürler…:eyv
 
dizel araç sıfır alanı 70 80k kullandığı zaman baya kâr ettiriyor. ancak ikinci el alanları bazen çok zarar ettirebiliyor. şimdi bizim servisimiz var. benzinliye motor yapmak 1-1.5 arası tutuyorsa dizele 2 ila 3 milyar arası tutabiliyor. benzinlinin motor parçaları daha ucuzken dizelin daha pahalı. özellikle turbo bozulduğunda yan sanayi alsan 600 650 lira kalitelileri. sıfır alsan 2milyarı buluyor.

dolayısı ile dizelinde sıfırı kârlı bence. yoksa atmosferik lpgli her zaman daha az masraflı ve daha kârlı. ayrıca atmosferik benzinli araçlar dizellere göre motor olarak daha dayanıklı.
 
Geri
Üst