Edc Çİft Kavramalı Şanzıman Yarı Otomatikmi

Mustafa5151

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Haz 2015
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Evet beyler agalar,arkadaşlar ben istanbuldan Mustafa kafama takılan bir soru var
Çİft kavramalı edc şanzımanı yarı otomatikmidir yani manuel gibide kullanılabiliyormu Renault kadjar için diyorum
bu arada bugün 2010 model privilage 30 binde megane sport tourer aracımızı sattık 52bine birine sattık direk 3 aydır heyecanlar beklediğim araç gelmiş yavaş yavaş koştuk maise
reno Renault kadjar 1.5 dci edc icon metalik sedef beyaz aldık reno maisden babamla 93.000 bin tlye
Evet sorumu cevaplarsanız çok sevinirim bekliyorum teşekürler...??? qw
 
Yarı otomatik kavramı farklı birşey. Edc şanzıman tam otomatik ancak sizin kastettiginiz manuel modu da var. Madem ilk alanlardansiniz hayırlı olsun iyi yanları ve kötü yanlariyla ilgili bir konu hortlatirsaniz birseyler öğrenmiş oluruz.
 
Manuel gibi kullanmakla yarı otomatik arasında bağlantı yok. Edc şanzımanın içi ile manuel şanzımanın içi aynı. Sadece debriyaj seti yerine kavrama adı verilen bir parça var. Vites değişimlerini kontrol eden mekatronik- hidrolik beyin denilen diğer bir parçadan oluşuyor.

Bu şanzımanda isterseniz vites değişimlerini manuel olarak kendiniz yapabilirsiniz.
 
Yarı otomatik kavramı farklı birşey. Edc şanzıman tam otomatik ancak sizin kastettiginiz manuel modu da var. Madem ilk alanlardansiniz hayırlı olsun iyi yanları ve kötü yanlariyla ilgili bir konu hortlatirsaniz birseyler öğrenmiş oluruz.
reno Uv sevindim bu habere yani manuel gibide vites attırabiliyor yea tamamdır hocam inşallah iyi yanlarıyla dolu bol bol konu hortalatacağım bu renault aşkıyla dolu siteye :cool: :masallah :bayrak
 
Manuel gibi kullanmakla yarı otomatik arasında bağlantı yok. Edc şanzımanın içi ile manuel şanzımanın içi aynı. Sadece debriyaj seti yerine kavrama adı verilen bir parça var. Vites değişimlerini kontrol eden mekatronik- hidrolik beyin denilen diğer bir parçadan oluşuyor.

Bu şanzımanda isterseniz vites değişimlerini manuel olarak kendiniz yapabilirsiniz.
SÜpper teşekkür ederim
 
Bu arada bütün bayileri tek tek araştırdım ,aradım ortalama 95 97 arası en uygun yer baday ataşehir,2nci olarak renault mais çakmak 95 e fiyat olarakta söylemek isterim istanbullulara renault baday ataşehir bayisindende 92.500 liraya anlaştık :) ...
 
Son düzenleme:
Konuyu tekrar hortlatiim arkadaşlar 2015 fluence aracımda EDC şanzıman var ancak her bildiğini sanandan ayrı bir ses çıktığı için şanzımanın otomatik mi yarı otomatik mi olduğunu bir türlü anlamıyorum.
Kimisi viteste artı eksi varsa yarıotomatiktir der. Kimisi rampada geri kaçırmıyorsa otomatiktir der. Yok vites değiştirirken gazı kesiyorsa şöledir falan filan. Bu örnekleri daha bollaştırabilirim.
Allah aşkına siz söyleyin nedir bu kullandığımız şanzımanın olması gereken türü nedir beyler? Şu kafamdaki soru işaretlerini kaldırın nolur?
 
Konuyu tekrar hortlatiim arkadaşlar 2015 fluence aracımda EDC şanzıman var ancak her bildiğini sanandan ayrı bir ses çıktığı için şanzımanın otomatik mi yarı otomatik mi olduğunu bir türlü anlamıyorum.
Kimisi viteste artı eksi varsa yarıotomatiktir der. Kimisi rampada geri kaçırmıyorsa otomatiktir der. Yok vites değiştirirken gazı kesiyorsa şöledir falan filan. Bu örnekleri daha bollaştırabilirim.
Allah aşkına siz söyleyin nedir bu kullandığımız şanzımanın olması gereken türü nedir beyler? Şu kafamdaki soru işaretlerini kaldırın nolur?

Tam otomatik şanzımanlarda P-R-N-D harfleri bulunurken yarı otomatik sanzimanlar da R-N-A harfleri bulunur diye bir şey okudum. Ayrıca tam otomatik sanzimanlarinda manuel modu ( + / - ) mevcut. Ayrıca yine tam otomatikler yokuş kalkış desteği kullanmadan ve aracı kaydırmadan rampa gibi yerlerden kaldırabiliyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Tam otomatik şanzımanlarda P-R-N-D harfleri bulunurken yarı otomatik sanzimanlar da R-N-A harfleri bulunur diye bir şey okudum. Ayrıca tam otomatik sanzimanlarinda manuel modu ( + / - ) mevcut. Ayrıca yine tam otomatikler yokuş kalkış desteği kullanmadan ve aracı kaydırmadan rampa gibi yerlerden kaldırabiliyor.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Çift kavramalı yarı otomatik şanzıman: İki kavraması bulunan yarı otomatik versiyondur. Bu şanzumanlarda bir kavrama vites değişmesi için konum alırken diğer kavrama bir sonraki geçiş için hazırlıklara başlar. Yani iki kavramada sırasıyla çalışır böylece vites geçişlerinde sarsıntı olmaz. Renault'un EDC şanzumanı ya da VolksWagen'in DSG şanzumanı çift kavramalı yarı otomatik şanzumanlıdır.

bazı araştırmalarımda bu tip yazılara denk geliyorum peki hocam bunlar için ne diyorsunuz?
 
Çift kavramalı yarı otomatik şanzıman: İki kavraması bulunan yarı otomatik versiyondur. Bu şanzumanlarda bir kavrama vites değişmesi için konum alırken diğer kavrama bir sonraki geçiş için hazırlıklara başlar. Yani iki kavramada sırasıyla çalışır böylece vites geçişlerinde sarsıntı olmaz. Renault'un EDC şanzumanı ya da VolksWagen'in DSG şanzumanı çift kavramalı yarı otomatik şanzumanlıdır.

bazı araştırmalarımda bu tip yazılara denk geliyorum peki hocam bunlar için ne diyorsunuz?

Tonlarca yorum var üstat siz böyle söyleyince benim de kafam karıştı ve şöyle güzel ve de faydalı bir yazı buldum;

http://otomobilteknoloji.blogspot.c...dir-otomatik-sanziman-cesitleri-nelerdir.html


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst