Edc vites kararsizligi

Otomatik araç daha sıkıntısız dertsiz araclardı eskiden... şimdi ise bakıyorum hep sorun hep sorun... planlı eskitme bu olsa gerek... yaşasın tüketim toplumu...

Tork konvertorlu sanzimanlarda sorun olmuyorda genelde sikinti cift kavramalarda yasaniyor. Ama biri konfor ve hiz icin tasarlanmis digeri ise konfor odakli hantal. Arkadasimda 2017 cirolla var dizel otomatik sanziman herseyiyle cok iyi tek ve en buyuk sikintisi vites gecislerinde sanki manuel aracta debriyaj kacirmis gibi sallamasi ki oda tork konvertorden kaynaklaniyor. Aslinda gunumuzde cok iyi calisan hatta cift kavrama ile yarisan sanzimanlar da tork konvertorlu ama malesef bwm, mercedes gibi premium sinif araclarda mevcut.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Tork konvertorlu sanzimanlarda sorun olmuyorda genelde sikinti cift kavramalarda yasaniyor. Ama biri konfor ve hiz icin tasarlanmis digeri ise konfor odakli hantal. Arkadasimda 2017 cirolla var dizel otomatik sanziman herseyiyle cok iyi tek ve en buyuk sikintisi vites gecislerinde sanki manuel aracta debriyaj kacirmis gibi sallamasi ki oda tork konvertorden kaynaklaniyor. Aslinda gunumuzde cok iyi calisan hatta cift kavrama ile yarisan sanzimanlar da tork konvertorlu ama malesef bwm, mercedes gibi premium sinif araclarda mevcut.



Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

corolla lalardaki otomatik 5 para etmez amcamda 2015 model var sürekli sorun çıkartıyor bıktım bu yaz satıcam diyordu en son
 
Tork konvertorlu sanzimanlarda sorun olmuyorda genelde sikinti cift kavramalarda yasaniyor. Ama biri konfor ve hiz icin tasarlanmis digeri ise konfor odakli hantal. Arkadasimda 2017 cirolla var dizel otomatik sanziman herseyiyle cok iyi tek ve en buyuk sikintisi vites gecislerinde sanki manuel aracta debriyaj kacirmis gibi sallamasi ki oda tork konvertorden kaynaklaniyor. Aslinda gunumuzde cok iyi calisan hatta cift kavrama ile yarisan sanzimanlar da tork konvertorlu ama malesef bwm, mercedes gibi premium sinif araclarda mevcut.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Dizel corollayi bayidaki satıcı bile iyi degil dedi. Bizde arkadaşa civic aldik cvt şanzımanli. Edc dizel corallanim şanzımanindan gayet iyi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Tork konvertorlu sanzimanlarda sorun olmuyorda genelde sikinti cift kavramalarda yasaniyor. Ama biri konfor ve hiz icin tasarlanmis digeri ise konfor odakli hantal. Arkadasimda 2017 cirolla var dizel otomatik sanziman herseyiyle cok iyi tek ve en buyuk sikintisi vites gecislerinde sanki manuel aracta debriyaj kacirmis gibi sallamasi ki oda tork konvertorden kaynaklaniyor. Aslinda gunumuzde cok iyi calisan hatta cift kavrama ile yarisan sanzimanlar da tork konvertorlu ama malesef bwm, mercedes gibi premium sinif araclarda mevcut.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Corolla dizeldeki otomatik vites robotize manuel vitestir ve 5 para etmez... en iyisi tam otomatik tork konvertörlü sistemlerdir çünkü sorun çıkarmaz yıllarca sorunsuz binersin... en sorunlusu da işte bu çift kavramalı dedikleri... 100 binden sonra sorunlar başlar... A7 Audi tork konvertörlü sisteme geri döndü yüksek güçlü modelinde...
 
Bigbrother'a katılıyorum en doğru seçim kesinlikle torq konvertorlü tam otomatik şanzımanlar.

büyük oyuncuların geneli buna döndü fark ederseniz.


şu an itibariyle mekanik olarak en kral otomatik şanzıman kuşkusuz Peugeot'un yeni serilerinde kullandığı Japon Aisin (EAT6-EAT8) şanzımanlarıdır bence,
pamuk gibi,çift kavramalı kadar seri, çift kavramalı kadar performanslı ve ekonomik ama en önemlisi baş ağrıtma oranı çok daha düşük.


artık yeni nesil tork konvertörlü otomatikler öyle eskileri gibi %20-25 güç çalma olayı vs de yok çalışma prensibi tamamen aynıda denilemez daha gelişmiş halleri ve çok daha verimli.



bugün otomatik şanzımanlı megane yerine kesinlikle otomatik şanzımanlı 308 düşünüyor olurdum eğer ciddi anlamda şanzımanları değerlendiriyor olursak
 
EDC'nin neden kararsızlık yaptığı hakkında kafamda çok güzel bir fikir oluştu. Öncelikle şunu söyleyeyim. Şanzıman beyni zaman içinde sürüş alışkanlığımızı öğrenip ona göre davranmaya başlıyormuş. Bir çeşit yapay zeka gibi. Bu bilgiden yola çıkarak aklımda bir fikir oluştu.

Çift kavramalı şanzımanda kavramanın biri 1-3-5 nolu viteslere, diğeri 2-4-6 nolu viteslere kumanda ediyor. Önce bunu bilelim. Arabanızı çalıştırdınız. D konumuna alıp gitmeye başladınız. 1. viteste arabanız gidiyor. Bu arada diğer 2-4-6 viteslere kumanda eden kavrama 2. vites dişlisinin önünde bekliyor. Araba hızlanınca vites beyni ikinci kavramayı devreye sokma emri gönderiyor. 2. vitese geçiyorsunuz. Araba gittikçe hızlanıyor. Diğer 1-3-5. dişlilere kumanda eden kavrama 3. vites dişlisinin önünde hazır bekliyor.

Fakat o da ne. Önünüze bir tümsek çıktı. Haydaaa. Araba yavaşladı. Vites beyni bunu beklemiyordu. Siz 2. vitesle tümseğin önüne geldiniz. Tümseğe çıktınız. Fakat iyice yavaşladınız. Kavramayı 3. viteste hazır bekleten vites beyni ters köşe oluyor. 3. vites dişlisi önünde bekleyen kavramaya 1. vites dişlisini kavraması için emir gönderiyor. İşte tam bu anda şanzıman bocalıyor. Bu da ya bir saniye sürüyor. Ya da daha az.

Peki şanzıman beyni arabanın yavaşladığını nereden biliyor. Beynin çalışma şekli şöyle: Arabanın ECU'sunden gelen teker dönme sayısına göre hızı tespit ediyor. Geçilmesi gereken şanzımanı belirliyor. ECU'den şanzıman beynine. Oradan da kavramaya bilgi gidiyor. Bunları çok hızlı yapan araba kararsızlığa düşmüyor. Düşse bile çok hızlı vites geçişleri sağladığı için sürücü hissetmiyor. Mesela Vag Grubu. Bunu hissettirmiyor. Hyundai Accent Blue 1.6 dizel 132 beygir DCT şanzıman da hissettirmiyormuş. Kullanıcılar söylüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcgc
Kendi tecrübelerimle de doğrulayabilirim: Sakin sürdüğümde şanzıman neredeyse kusursuz çalışıyor, ancak agresif kullandığımda bazen "düşünüyor."
 
  • Beğen
Tepkiler: Dünyalı
Kendi tecrübelerimle de doğrulayabilirim: Sakin sürdüğümde şanzıman neredeyse kusursuz çalışıyor, ancak agresif kullandığımda bazen "düşünüyor."
Kesinlikle doğru. Sakin kullanıldığında saçmalamıyor.
 
Geri
Üst