Sorunun keskin bir dil ile şudur diyemiyorum ama %90 bir eminlikle adresi kurum derim hocam, aracınız clio 4 ise veya herhangi bir euro 4, euro 5 standartında 1.5 dci ise aracınızda katalizör diyede adlandırılan ama aslında katalizörden çok doğru adı dizel partiküler filtresi vardır.
bu filtre eski katalizör tip sistemlerinden çok daha karmaşıktır, içi çok daha yoğundur adeta bir süngere benzer ve gazın geçişinde önemli bir engel teşkil eder zira bu yol ile zaten emisyonları düşürür üreticiler özellikle euro 5 motoralr için.
burada normalde dizel partiküler filtresi okdar yoğundurki eski tip katalizörler 150,000kmde bir tıkanırken dizelpartiküler filtreleri 600-800kmde tıkanır ama akabinde bir sıvı yada ısı yardımı ile kendini temizler (katalizörler bunu yapamaz zaten asıl farklarıda budur)
burada kimi üretici ISI olan yolu kullanır oda şu şekilde olur, motora sensör vasıtısıyla komut gider evet tıkandım ben diye ve motor bilerek enjektörden fazla mazot püskürtür burada yanamayan mazot ısı ya sebeb olur, ısı okadar yükseklirki dpf içersindeki tıkanan kurum yavaş yavaş erir ve kurumdan küle dönüşür dpf dibine çöker ve filtreyi açar.
diğer yol ise likid temizlik sıvısı vasıtasıyla temizlenir (renault bu yolu kullanır) ,dpf içersinde bir püskürtme enjektörü vardır oda depomuzun yanında bulunan bizim ulaşamadığımız temizkil likidi deposuna bağladır, bura dpf ben tıkandım diyince oradan sıvıdan alır ve dpf içersindeki kuruma sıkar temizler.
sizin durumunuzda olabilecek 2 şey var:
1) gerek likid ile gerek ısı ile temizlenme sırasında belli bir mesafe yol alınması gerekiyor ve o yol alınamamış ise temizlenme işlemi başarısız oluyor.
şöyle düşünün, 800km oldu dpf tıkandı sensör yıka temiz le dedi ve tam başlayacakken (ki bu işlem 20dk-30dk sürüyor) siz aracı söndürdünüz ohalde işlem yerine getirilemez.
bunu birde birden çok kez yaşanan genelde tek yol 20-30km den az yol alan veya şehiriçinde çok süren sürücüler çok çok daha fazla yakalanmaya açıktır.
tavsiyem servise gitmeden önce aracınızı sabit bir hızda sürebilecek engelsiz olan otobana çıkarıp 4üncü vitesde 3,000rpmde tutarak 30dk yol alınız böylelikle içindeki kurum yavaştan açılacaktır.
zaten serviste aynen bu adımı yapıyor, bu adım sonrası halen açılmıyorsa söküp özel bir sıvı ile garanti altında temizliyorlar ama yerinizde olsam kurcalataıp söktüreceğime dediğim yola ilk etapta baş vururdum.