Eksoz emisyon kontrol ettiriniz uyarisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Nadirr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Nadirr

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhabalar 2012 fluens 1.5 dci. Arabam bugun eksoz emisyon ve motor uyarisi verdi. Sizce sorun ciddi biseymidir?
Not: 1 depo once wurt koymustum.
 
Geçmiş olsun.Yakınlarda araca yağ eklediniz ya da değiştirdiniz mi?
 
Evet 1 ay once 10 bn bakimi yaptrdm. Elf partikullu yag konuldu. Ayni gun. Depoya wurt enjektor temizleyici koydum
 
Merhabalar 2012 fluens 1.5 dci. Arabam bugun eksoz emisyon ve motor uyarisi verdi. Sizce sorun ciddi biseymidir?
Not: 1 depo once wurt koymustum.

Genellikle yakıt kaynaklı oluyor bu tip sorunlar. Parça hatası çok nadir çıkar. 2008 sonrası tüm dizel araçlarda dizel partikül filtresi mevcuttur. Genellikle bu filtre yıkandığında yapar. Bu filtre normal filtreden farklı olarak delikleri mikron boyutunda oldukça küçüktür ve sadece gazların geçmesine olanak sağlar. Bu filtreyi tıkayan kurum artığı ve benzeri maddeleri yakarak yanı gaz haline getirerek atmak icin iki yöntem vardır;

1) araç dusuk vites yüksek devirde yaklaşık 10 km mesafe boyunca sabit surat ile kullanılarak biriken parçaların yakılması sağlanır. Servis dejenerasyon der bu işleme. Bir dünya da paranızı alır.

2) dpf temizleme sıvıları vardır. Yakıt deposundan araca aktarılır. Bu kimyasal dusuk viteslerde ve hızlarda da çalışır ve dpf üzerinde biriken artıkları dusuk hızlarda da yanmasını sağlayarak dışarı atar.

Bunları yaptıktan sonra işlem bitmiyor maalesef bir de aracı bilgisayara bağlayıp arıza ışığını söndürmek gerekiyor.

Geçmiş olsun.


Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
Genellikle yakıt kaynaklı oluyor bu tip sorunlar. Parça hatası çok nadir çıkar. 2008 sonrası tüm dizel araçlarda dizel partikül filtresi mevcuttur. Genellikle bu filtre yıkandığında yapar. Bu filtre normal filtreden farklı olarak delikleri mikron boyutunda oldukça küçüktür ve sadece gazların geçmesine olanak sağlar. Bu filtreyi tıkayan kurum artığı ve benzeri maddeleri yakarak yanı gaz haline getirerek atmak icin iki yöntem vardır;

1) araç dusuk vites yüksek devirde yaklaşık 10 km mesafe boyunca sabit surat ile kullanılarak biriken parçaların yakılması sağlanır. Servis dejenerasyon der bu işleme. Bir dünya da paranızı alır.

2) dpf temizleme sıvıları vardır. Yakıt deposundan araca aktarılır. Bu kimyasal dusuk viteslerde ve hızlarda da çalışır ve dpf üzerinde biriken artıkları dusuk hızlarda da yanmasını sağlayarak dışarı atar.

Bunları yaptıktan sonra işlem bitmiyor maalesef bir de aracı bilgisayara bağlayıp arıza ışığını söndürmek gerekiyor.

Geçmiş olsun.


Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
Hocam "2008 sonrası tüm dizel araçlarda dizel partikül filtresi mevcuttur" cümlesi hatalı olabilir. Lakin 2011 1.5dci kangoo euro4 motor da yok diye biliyorum. DPF euro5 motor ile hayatımıza girdi diye biliyorum.
 
Üstat hatalı olabilir ama Avrupa'da 2006 tr de 2008 olması gerek.


Twitter : @tanseler
Instagram : @tanseler
iMessage : tanseler@me.com
 
2004 model renault scenic aracım kızdırma bujilerinden biri çalışmadığı için aynı hatayı vermişti. Özetle diyeceğim şudur enjeksiyonu kontrol edin başlığı altında cok farklı sorunlar olabilir bunu ancak bilgisayara bağlatarak öğrenebilirsiniz.
 
Evet 1 ay once 10 bn bakimi yaptrdm. Elf partikullu yag konuldu. Ayni gun. Depoya wurt enjektor temizleyici koydum

Yağ seviyesini kontrol ettiniz mi?Motor ısındıktan sonra motoru stop edip 5-10 dk sonra seviye kontrolü yaptığınızda seviye üst çizginin üzerinde ise de bu durum oluşabilir.
 
Geri
Üst