Değiştirme devri: vitesi yükselttiğinizde araç bayılmayacak kadar düşük, vites küçülttüğünüzde araç yığılmayacak kadar yüksek olmalıdır. Bunu kullanımda hissedebilirsiniz, alışkanlık.
1.5 Dci 90 Bg'lerde maksimum tork aralığı 1750-2500 d/d 'dır. Bu kapsamda 1500-2000 devir aralığı ideal. 1500'ün altında turbo'dan tam verim alınamadığından, normal durumda bu devrin altında gaza yüklenmek enjektörlerde kurumave yakıt pompasında zorlanmaya yol açabilir. Duruma göre yaklaşık 2250-2500 devir aralığında vites değiştirirsek kabaca kendimizi 1500-1600 bandında buluruz. Bu devrin altında hızlanmanız veya güç gerekiyorsa; vites küçültün, gaza yüklenmeyin. Yokuş aşağı giderken veya yavaşlama esnasında gaza basılmıyorsa 1500 devrin altına düşülebilir.
Gaza yavaşça basın sonuçta rallide değiliz, birden hızlanmayın. Kırmızı ışığa gelmeden yavaşlayın, ama frene basarak değil; bırakın araç uygun vitesde kendiliğinden yavaşlasın. 90-100'ü pek geçmeyin. Büyük şehirlerde bu söylediklerim zor tabi.
Gerçekten bu vites uyarıları çok akıllı değil, yol durumuna göre karar vermiyor. Bence araçların gereksiz zorlanmasına neden oluyor. Sonuçta rölanti devrine kadar düşersek, araç bayılacaktır. Sonra yüklen gaza.