En ekonomik surus

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Canevk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Canevk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2015
Mesajlar
42
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Arkadaslar meraba ben clio 1.5 90 bg sahibiyim araca sehir ici ve disi nasil bi kullanim yapmaliyim en ekonomik surus icin hangi devirlerde vitesi degistirmeliyim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
vites yükselt alçalt uyarılarına uyduğunuz zaman en ekonomik sürüşü sağlayacaksınız
 
en ideal sürüş sitili maksimum torku sağlayan devir aralığında kullanmaktır. bu tork devir ilişkisini araştırırsanız en ideal sürüş ve ekonomik kullanım hakkında kendi fikriniz oluşacaktır:)
 
vites göstergelerine uy
kalkışlarda ilk ben kalkıyım mantığın olmasın sakin kalkış sağla gaza sonuna kadar kökleme
trafiği iyi oku. ilerde ışık varsa veya trafik sıkışıyorsa bile bile son ana kadar gaza basıp gene son dk da frenleme. ilerden gördüğünde ayağını gazdan çek kendi kendine yavaşlasın. gerekirse vites düşürerek te yavaşlatabilirsin. hem yakıtına hem balatalarına faydası var.

şehirler arası çok uygun yaksın diyorsan 90-95 e sabitle eco mod u aç
çok uzun bir inişe denk gelirsen 2-3 km lik boşa at. araba vitesteyken yakıt yakmıyor doğru ama viteste olduğundan gideceği mesafe daha az oluyor ve daha çabuk yavaşlıyor. boşa atarsan daha rahat yerçekimi gücünden faydalanıyorsun hem biraz daha hızlanıyor araç (burada kontrol önemli fazlada hızlanmasına izin verme) hemde tekerler daha rahat döndüğü için daha uzun mesafede yavaşlamaya başlıyor. bunun kararınıda sen vereceksin yolun durumuna göre viteste mi boşta mı gidilmelinin...
 
Gostergede vites yukseltme uyarisi ciktiginda vites yukseltiyorum ama arac cogu zaman bayiliyor gaza basma geregi duyuyorum ozamanda


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Değiştirme devri: vitesi yükselttiğinizde araç bayılmayacak kadar düşük, vites küçülttüğünüzde araç yığılmayacak kadar yüksek olmalıdır. Bunu kullanımda hissedebilirsiniz, alışkanlık.

1.5 Dci 90 Bg'lerde maksimum tork aralığı 1750-2500 d/d 'dır. Bu kapsamda 1500-2000 devir aralığı ideal. 1500'ün altında turbo'dan tam verim alınamadığından, normal durumda bu devrin altında gaza yüklenmek enjektörlerde
kurumave yakıt pompasında zorlanmaya yol açabilir. Duruma göre yaklaşık 2250-2500 devir aralığında vites değiştirirsek kabaca kendimizi 1500-1600 bandında buluruz. Bu devrin altında hızlanmanız veya güç gerekiyorsa; vites küçültün, gaza yüklenmeyin. Yokuş aşağı giderken veya yavaşlama esnasında gaza basılmıyorsa 1500 devrin altına düşülebilir.

Gaza yavaşça basın sonuçta rallide değiliz, birden hızlanmayın. Kırmızı ışığa gelmeden yavaşlayın, ama frene basarak değil; bırakın araç uygun vitesde kendiliğinden yavaşlasın. 90-100'ü pek geçmeyin. Büyük şehirlerde bu söylediklerim zor tabi.

Gerçekten bu vites uyarıları çok akıllı değil, yol durumuna göre karar vermiyor. Bence araçların gereksiz zorlanmasına neden oluyor. Sonuçta rölanti devrine kadar düşersek, araç bayılacaktır. Sonra yüklen gaza.
 
Istanbulda 6.8den asagi dusmuyor yakitim.

Yaşasın vatan yaşasın Türk milleti
 
Istanbulda 6.8den asagi dusmuyor yakitim.

Yaşasın vatan yaşasın Türk milleti
Bende istanbuldayim 1.5 dci edc dahayeni aracim 1 aylik ve ortalama 5.4. Sizinkinde bi sorun mu var acaba.

SM-N910G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bende istanbuldayim 1.5 dci edc dahayeni aracim 1 aylik ve ortalama 5.4. Sizinkinde bi sorun mu var acaba.

SM-N910G cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



olay tamamen güzergah, gidilen mesafe ve sürüş karakteri ile ilgili.


birebir aynı araç ile sabah 30km yapıp az trafikle karşılaşan ve sakince kullanan biri 5ltde yakar

aynı araçla sabah 15km yapıp (araç ısınamaz), daha yoğun trafikte kalıp birde hafif seri kullanılırsa 8ltde yakar.



benimde aracım edc 1.5 dci 90lık ve adanada yazın 5.8 kışın 6.2 civarı şu aralar iyice soğuk ve eskiden hesapta olmayan 2 eğitmeni taşıyorum 6.5lt yakıyor.
 
Aracim 0.9cc clio. İlk 2.5 sene ortalama 6.2 yi görmüştüm. 2.5 seneden sonra ne yapsam 7.8 in altına düşüremiyorum :D
 
Son düzenleme:
Geri
Üst