- Katılım
- 10 Şub 2015
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar merhaba, bugün 2012 model fluence 1,5 dcı in soğutma suyunda antifriz eksik dediler ve 3 litre antfriz eklemek gerektiğini söylediler bende onayladım ve değişimi yapmaya başladılar. Normalde aracın başına gitmem ama çok güvenmediğim ve devamlı gitmediğim bir yer olduğu için aracın başına gittim yaptıkları işlemler bana çok sağlam gelmedi uygulamayı şöyle yaptılar;
soğutma suyu yedek deposunun kapağını açtılar ve su haznesinin sağında yer alan hortumu söktüler aracın içindeki eski suyu boşaltmaya başladılar, hızlıca boşalsın diye aracı çalıştırdılar, su bir yandan boşalmaya devam ederken diğer yandan açık olan üst kapaktan antifriz eklemeye başladılar sonrasında işlem bitti dediler. Aracın fan açmasını bekledik hararet göstergesi orta seviyeye geldi fakat fan açmadı daha sonra çalışanlardan biri hangi mantıkla hareket ettiyse su haznesinin kapağını açtı ve su hazneden geri gelmeye başladı sonrasında kapağı kapattı, biraz daha çalıştırdık ve fan açtı. bende aracı yüksek devirde sürdüm hararet yükseldi fan açtı fakat içimde bir şüphe var bu işlem çok sağlıklı olmadı , antifriz eklemesi yapıldı fakat suyun içindeki ve sistemin içindeki hava nereden alındı? radyatörün kapağını açmak gerekmiyor mu havanın alınması için?
Benim sizlere sorum bu işlem sizce ne kadar sağlıklı oldu? ve sistemin içinde havayı bizim kolayca alabileceğimiz bir yer var mı?
bu işlemi tekrardan yetkili serviste yaptırmak niyetim var aklım hep motorda gözüm hep hararet göstergesinde kalacak eminim.
Şimdiden teşekkürler.
soğutma suyu yedek deposunun kapağını açtılar ve su haznesinin sağında yer alan hortumu söktüler aracın içindeki eski suyu boşaltmaya başladılar, hızlıca boşalsın diye aracı çalıştırdılar, su bir yandan boşalmaya devam ederken diğer yandan açık olan üst kapaktan antifriz eklemeye başladılar sonrasında işlem bitti dediler. Aracın fan açmasını bekledik hararet göstergesi orta seviyeye geldi fakat fan açmadı daha sonra çalışanlardan biri hangi mantıkla hareket ettiyse su haznesinin kapağını açtı ve su hazneden geri gelmeye başladı sonrasında kapağı kapattı, biraz daha çalıştırdık ve fan açtı. bende aracı yüksek devirde sürdüm hararet yükseldi fan açtı fakat içimde bir şüphe var bu işlem çok sağlıklı olmadı , antifriz eklemesi yapıldı fakat suyun içindeki ve sistemin içindeki hava nereden alındı? radyatörün kapağını açmak gerekmiyor mu havanın alınması için?
Benim sizlere sorum bu işlem sizce ne kadar sağlıklı oldu? ve sistemin içinde havayı bizim kolayca alabileceğimiz bir yer var mı?
bu işlemi tekrardan yetkili serviste yaptırmak niyetim var aklım hep motorda gözüm hep hararet göstergesinde kalacak eminim.
Şimdiden teşekkürler.