bilalrx
Bilgi Girilmemiş
Fren sisteminde arıza nasıl tespit edilir?
|
Bütün frenler tutukluk yapıyor | [TD="width: 50%"]a)Fren mekanik bağlantıları ayarsızdır |
Frenleme anında araç bir tarafa çekiyor | [TD="width: 50%"]a)Fren balataları yağlanmıştır |
Fren pedalı yumuşak ve esnek | [TD="width: 50%"]a)Sistemde hava vardır |
Frenleme için daha büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor | [TD="width: 50%"]a)Fren balataları ıslanmıştır |
Frenler çok hassas veya ani olarak tutuyor | [TD="width: 50%"]a)Pabuçlar ayarsızdır |
Frenler ses yapıyor | [TD="width: 50%"]a)Balatalar aşınmıştır |
Sitemde hava var | [TD="width: 50%"]a)Merkez silindiri arızalıdır |
Ayarlanır | |
b)Fren merkez silindiri arızalıdır | Değiştirilir |
c)Hidrolik sisteme mineral yağlar karışmıştır | Hasar gören plastik parçalar değiştirilir, sisteme tavsiye edilen hidrolik konulur |
Balatalar temizlenir veya değiştirilir | |
b)Balatalar fren hidroliği ile ıslanmıştır | Balatalar ve tekerlek silindiri temizlenir ve onarılır veya değiştirilir |
c)Fren pabuçları ayarsızdır | Ayarlanır |
d)Lastik havaları farklıdır | Lastikler eşit olarak şişirilir |
e)Fren tablası gevşektir | Sıkılır |
f)Tekerlek silindiri arızalı veya boru tıkalıdır | Onarılır veya değiştirilir |
g)Balatalar biri birinden farklıdır | Değiştirilir |
Sistemin havası alınır ve hidrolik seviyesi kontrol edilir | |
b)Fren pabuçları ayarsızdır | Ayarlanır |
Balatalar kurutulur (frenleme ile) | |
b)Pabuçlar ayarsızdır | Ayarlanır |
c)Balatalar aşırı ısınmıştır | Soğuması sağlanır |
d)Balatalar yanmıştır | Balatalar değiştirilir |
e)Kampana yüzeyi camlaşmıştır | Kampana tornalanır |
f)Fren servosu çalışmıyor | Onarılır veya değiştirilir |
Ayarlanır | |
b)Yanlış balata kullanılmıştır | Uygun balata takılır |
c)Balatalar greslenmiştir | Balatalar değiştirilir, fazla yağ kullanılmaz |
d)Kampana yüzeyleri çizilmiştir | Kampana tornalanır |
e)Fren siper tablaları gevşektir | Sıkıştırılır |
f)Balatalar yağlanmıştır | Balata ve yağ keçeleri değiştirilir |
Değiştirilir | |
b)Pabuçlarda çarpıklık vardır | Değiştirilir |
c)Pabuç perçinleri gevşemiştir | Pabuç veya balata değiştirilir |
d)Kampanalar aşınmıştır | Kampana tornalanır |
e)Bazı parçalarda gevşeklik vardır | Sıkılır |
Onarılır veya değiştirilir, hidrolik eklenir | |
b)Fren hidroliği kaybı vardır | Bağlantılar sıkılır, borular değiştirilir, hidrolik eklenir |
c)Merkez silindiri veya tekerlek silindiri kaçırıyordur, boru bağlantıları gevşek veya hasarlıdır | Onarılır ve bağlantılar kontrol edilir, hidrolik eklenir |
Fren pedalında fazla boşluk | [TD="width: 50%"] Muhtemel sebebi |
Fren pedalında titreşim | [TD="width: 50%"]a)Diskte yalpa fazladır |
Frenleme için büyük pedal kuvvetine ihtiyaç duyuluyor | [TD="width: 50%"]a)Güç ünitesi çalışmıyor |
Frenleme sırasında araç bir tarafa çekiyor | [TD="width: 50%"]a)Balatalar greslenmiş veya hidrolikle ıslanmıştır |
Frenlerden ses geliyor | [TD="width: 50%"]a)Öğütülme, kazıma çıtırtı sesleri |
Frenler ısınıyor ve serbest kalamıyor | [TD="width: 50%"]a)Fren güç ünitesi çalışmıyordur |
Arızayı giderme | |
a)Diskte aşırı yalpa vardır | Disk yalpası kontrol edilir, gerekirse değiştirilir |
b)Sistemde hava vardır veya fren hidroliği azalmıştır | Sistemdeki kaçak ve sızıntılar kontrol edilir |
c)Fren hidrolik kalitesi uygun değildir | Hidrolik boşaltılır, uygun hidrolik kullanılır |
d)Tekerlek yatağı gevşektir | Yatak boşluğu ayarlanır |
e)Kaliper pistonu ve lastiği arızalıdır | Lastikler değiştirilir |
f)Güç ünitesi çalışmıyordur | Güç ünitesi kontrol edilir |
Yalpa fazla ise disk değiştirilir | |
b)Diskin paralelliği bozulmuştur | Gerekirse disk değiştirilir |
c)Tekerlek yatağı gevşektir | Tekerlek yatağı boşluk ayarı yapılır |
Onarılır veya değiştirilir | |
b)Balatalar greslenmiş veya yağlanmıştır | Balatalar ve yağ keçeleri değiştirilir |
c)Balatalar aşınmıştır | Değiştirilir |
d)Yanlış balata kullanılmıştır | Uygun balata takılır |
e)Kaliper pistonu sarmıştır | Kaliper sökülür ve gerekli onarım yapılır |
Balatalar değiştirilir | |
b)Kaliper pistonları sarmıştır | Pistonlar serbest hale getirilir |
c)Lastik havaları eşit değildir | Lastik havaları eşitlenir |
d)Aracın ön düzen ayarları bozuktur | Ön düzen ayarları yeniden yapılır |
e)Fren hidrolik tıkanmıştır | Hidrolik hortumlar kontrol edilir |
Fren pedalına kısmi basmalarda öğütülme sesi gelebilir. Daha kuvvetli basıldığında bu ses kesiliyorsa bir onarım gerektirmez. | |
b)Kazıma sesinin sebepleri | Düşük hızlarda ve kaba yolda hareket ederken frenleme esnasında gelen çıtırdama sesi, kaliper ile pabuç arasındaki boşluktan dolayıdır. Balata ve pabuç değiştirilir. |
c)Bağlantı cıvataları uzundur | Uygun civata kullanılır |
d)Disk kalipere sürtüyordur | Kaliper yüzeyi temizlenir, tespit cıvataları kontrol edilir |
e)Tekerlek yatakları gevşektir | Yatak boşlukları ayarlanır |
f)Balatalar aşınmıştır ve pabuç üniteleri diske sürtüyordur | Balata ve pabuçlar değiştirilir |
Güç ünitesi kontrol edilir | |
b)Pedal çubuk bağlantısı sıkışıklık yapıyordur | Bağlantılar onarılır |
c)Kaliper pistonu sıkışıyordur | Kaliper sökülür, lastik segman yuvası temizlenir, gerekirse lastik değiştirilir |
d)Merkez silindiri supabı arızalıdır | Supap onarılır |
[/TD]
Frenlemede Lastiklerin Rolü
Bir aracın durması için iyi bir fren sistemi kadar lastiklerin seçimide çok önemlidir .Kullanacağınız lastiklerin kalitesi doğru orantılı olarak frenlemenizi etkileyecektir .Oluşan kazalarda yapılan incelemeler bize teknik noksanlık sıralamasında %75-80 oranında lastik ve fren ikilisini göstermektedir.Frenleme yaparken lastiklerinizin dişleri kaliteli ve sağlamsa yolu iyi kavrar ve frenlemenizde sağlıklı olur .İyi bir lastik fren sistemine yardımcı olduğu gibi sürüş keyfinizide arttırır.Halk arasında kabak lastik olarak bilinen ömrünü tamamlamış artık kullanılmaması gereken lastikler frenlemeye yardımcı olmayacağı gibi duruş mesafenizi uzatarak aracın kaymasına ve risk almanıza sebep olacaktır .Yokuşlarda kavramaya ters yönde tepki vererek aracın kaymasına sebep olabilir .Kış şartlarında özellikle kış lastiği kullanılmalı ve karlı ortamlarda zincir takılmalıdır .Lastik alırken iyi araştırılmalı lastik ömrü ve test sonuçları göz önünde bulundurulmalıdır.Ekonomi yapalım derken kendimizin ve aracımızın içindekilerin hayatını riske atmayalım. Ani ve sert frenlemeden kaçınalım .Çünkü ani ve sert fren yapmak lastik ömrünü azaltacaktır. Özellikle bozuk yollarda yüksek hız yapılmaması tavsiye edilir .Lastiğin düzensiz ve çabuk aşınmasına sebep olmaktadır .
[/TD]