genleşme kapağı hakkında...bozuk mu, değil mi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan meganne
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Yaş
43
arkadaşlar...bu kapağın bozuk olup, olmadığnı nasıl anlıyoruz..
bilen var mı..


bozuk olursa nolur
 
Senin sıkıntı neydi abi :)
 
Senin sıkıntı neydi abi :)

sıkıntım yok hacı...birisi bozuk dedi değiştidi...nereden anlıyorusz bozuk olduğunu...
yay açılınca hava nereden çıkıyo..

mekanizmasını merak etmiştim..

c08fd2cs-960.webp
 
sıkıntım yok hacı...birisi bozuk dedi değiştidi...nereden anlıyorusz bozuk olduğunu...
yay açılınca hava nereden çıkıyo..

mekanizmasını merak etmiştim..

c08fd2cs-960.webp
Matruşka bebek gibiymiş :)
Bu kapak arızası yüzünden termostat müşür radyatör hatta conta değiştiren ustalar varmış onu gördük bu forumlarda. Değişen kapak olsun.
 
Matruşka bebek gibiymiş :)
Bu kapak arızası yüzünden termostat müşür radyatör hatta conta değiştiren ustalar varmış onu gördük bu forumlarda. Değişen kapak olsun.

ne ustası...kasap......)))
 
Genleşme kabı sökülür içindeki su boşaltılır, deliklerden biri sıcak silikon ile kapatılır. Diğerine ise bisiklet sibobu konulur etrafı sıcak silikon ile kapatılır. Genleşme kabının kapağı kapalı iken bisiklet pompası ile sibopdan hava basılır. Kapak sağlamsa pıt diye ses çıkar ve hava boşalır. Değilse pompayı bir süre sonra elinizle basamazsınız. Kompresör kullanılmaz tehlikeli olur. Basit bir kapak test aleti yapmak istenirse kapağa uygun boyutta dış dişli nipel körtapa ve sibop ilede benzer işlem yapılabilir.
 
Genleşme kabı sökülür içindeki su boşaltılır, deliklerden biri sıcak silikon ile kapatılır. Diğerine ise bisiklet sibobu konulur etrafı sıcak silikon ile kapatılır. Genleşme kabının kapağı kapalı iken bisiklet pompası ile sibopdan hava basılır. Kapak sağlamsa pıt diye ses çıkar ve hava boşalır. Değilse pompayı bir süre sonra elinizle basamazsınız. Kompresör kullanılmaz tehlikeli olur. Basit bir kapak test aleti yapmak istenirse kapağa uygun boyutta dış dişli nipel körtapa ve sibop ilede benzer işlem yapılabilir.

uzun iş haci...
bence bu da kolay kolay bozulan bi parça değil..
contasını değiştireceksin...

contası eskimişse veya bozuksa(yayı falan kırıksa) zaten...bence kenarlardan buharlı su çıkarır...

mekanizmanın birbirine yapışmamaması için kapağı açıp wd-40 ile temizlenebilir, arada sırada bence...


ben arabayı ilk aldığımda motor üstündeki plastik boru eriyerek delinmişti...
bence kapak açılmıyordu...
açılmama sebebi de pislikti...wd-40 ile temizlenilip tekrar takılabilir bence...

bence kapak açılmazsa
1- su kaynatır
2- en zayıf yerinden patlatır..
3- su deposunu çatlatabilir...

bi de yan sanayi...ve orjinal parça arasında..kapağın yay gerilimleri farklı olacağından..
kapaktada da mais kullanmak gereki bence

yanlışım varsa düzelt hacı ))
 
Geri
Üst