- Katılım
- 23 Nis 2015
- Mesajlar
- 18
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 35
Merhaba içinden çıkamadığım bir konuyu danışmak istiyorum.
Aracım megane 2 2005 authentic 130binde. 2 yıllık varta aküm eylül ayında bir sabah bitti ve bende vakti geldi diye hemen değiştirmek istedim Mutlu akü alayım dedim. tanıdık bir bayi elinde olmadığı için ikame bir akü taktı. gelene kadar idare etsin diye (birkaç aylık aküymüş).1 hafta sonra adamın aküsüde boşaldı. Adam akü yeniydi arabanda bir sorun olabilir dedi. bende elektrikçiye gittim. Kaçak mı var diye.arabaya kapılar falan kilitliyken aküye bir lamba bağlayıp kaçak varmı diye baktılar. lamba önce parlak yanıyor sonra görünmeyecek kadar bir nokta olana kadar sönüyor. sorun yok dediler. o arada Mutlu akü geldi. takıldı. tam 1 ay sonra mutlu aküde boşaldı. elektrikçiye tekrar gittim. akünün üstündeki gösterge simsiyah olmuş. akü boşalmış, arabada kaçak yok bir yeri açık unutmuşssun dediler. tamam dedik. şarj ettik yeşil oldu tekrar. 1 ay sonra yine aynı sorun. yine akü boşalmış.yine simsiyah. yine şarj ettik yeşil oldu. yine arabada bişey yok. sen biryeri açık unutmuşssundur dediler.
- Israrla arabada kaçak yok diyorlar.
- Mutlu akü diyor ki akünün rengi siyah ve basmıyorsa arabanızda, yeşil ve basmıyorsa akümüzde sorun vardır. E akü simsiyah oluyor ve ilk takviyede araba 1 saatlik gezinmeyle nerdeyse yarı yarıya dolduruyor.
- Yani şarj dinamosunda da sorun yok. (Ben yinede dışarda şarj ettiriyorum aküyü)
- Kendimden kuşkulanıyorum hakikaten biryeri mi açık bırakıyorum. iç lambaları bagaj lambasını falan kontrol ettim. sorun yok. sanki araba bir gece ansızın bişeyleri çalıştırıyor o da açık kalıyor gibi.
- Dipnot: akü zayıflamaya başlayınca elektrovana saçmalamaya başlıyor araba debriyaja ayağımı koyunca stop ediyor. akü full şarjlı olunca bu sorunu yaşamıyorum. acaba diyorum bu motorun üzerindeki sensörlerden biri mi açık kalıyor?
-Dipnot 2 : Aküyü son boşaldığında şarj ettikten sonra kendim kontrol ettim. negatif uçları arasına ampermetre bağladım. araba farlar açıkken 10amper, kapılar açıldığında 1amper, sonrasında ve kapılar kilitlendiğinde 0,07A yani 70miliamper çekiyor.
-Tüm bu akü boşalmaları gün içinde 40 km kadar yol yaptıktan sonra akşam evin önüne bırakıyorum ve sabaha kadar oluyor.
İşin içinden çıkamadım. servise veya daha iyi bir ustaya gitmeyi düşünüyorum ama sizlerinde değerli fikirlerini alayım dedim.
Biraz uzun oldu şimdiden kusura bakmayın
Aracım megane 2 2005 authentic 130binde. 2 yıllık varta aküm eylül ayında bir sabah bitti ve bende vakti geldi diye hemen değiştirmek istedim Mutlu akü alayım dedim. tanıdık bir bayi elinde olmadığı için ikame bir akü taktı. gelene kadar idare etsin diye (birkaç aylık aküymüş).1 hafta sonra adamın aküsüde boşaldı. Adam akü yeniydi arabanda bir sorun olabilir dedi. bende elektrikçiye gittim. Kaçak mı var diye.arabaya kapılar falan kilitliyken aküye bir lamba bağlayıp kaçak varmı diye baktılar. lamba önce parlak yanıyor sonra görünmeyecek kadar bir nokta olana kadar sönüyor. sorun yok dediler. o arada Mutlu akü geldi. takıldı. tam 1 ay sonra mutlu aküde boşaldı. elektrikçiye tekrar gittim. akünün üstündeki gösterge simsiyah olmuş. akü boşalmış, arabada kaçak yok bir yeri açık unutmuşssun dediler. tamam dedik. şarj ettik yeşil oldu tekrar. 1 ay sonra yine aynı sorun. yine akü boşalmış.yine simsiyah. yine şarj ettik yeşil oldu. yine arabada bişey yok. sen biryeri açık unutmuşssundur dediler.
- Israrla arabada kaçak yok diyorlar.
- Mutlu akü diyor ki akünün rengi siyah ve basmıyorsa arabanızda, yeşil ve basmıyorsa akümüzde sorun vardır. E akü simsiyah oluyor ve ilk takviyede araba 1 saatlik gezinmeyle nerdeyse yarı yarıya dolduruyor.
- Yani şarj dinamosunda da sorun yok. (Ben yinede dışarda şarj ettiriyorum aküyü)
- Kendimden kuşkulanıyorum hakikaten biryeri mi açık bırakıyorum. iç lambaları bagaj lambasını falan kontrol ettim. sorun yok. sanki araba bir gece ansızın bişeyleri çalıştırıyor o da açık kalıyor gibi.
- Dipnot: akü zayıflamaya başlayınca elektrovana saçmalamaya başlıyor araba debriyaja ayağımı koyunca stop ediyor. akü full şarjlı olunca bu sorunu yaşamıyorum. acaba diyorum bu motorun üzerindeki sensörlerden biri mi açık kalıyor?
-Dipnot 2 : Aküyü son boşaldığında şarj ettikten sonra kendim kontrol ettim. negatif uçları arasına ampermetre bağladım. araba farlar açıkken 10amper, kapılar açıldığında 1amper, sonrasında ve kapılar kilitlendiğinde 0,07A yani 70miliamper çekiyor.
-Tüm bu akü boşalmaları gün içinde 40 km kadar yol yaptıktan sonra akşam evin önüne bırakıyorum ve sabaha kadar oluyor.
İşin içinden çıkamadım. servise veya daha iyi bir ustaya gitmeyi düşünüyorum ama sizlerinde değerli fikirlerini alayım dedim.
Biraz uzun oldu şimdiden kusura bakmayın