Megane 2 Akü Boşaltma Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mbeklen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mbeklen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2015
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Merhaba içinden çıkamadığım bir konuyu danışmak istiyorum.

Aracım megane 2 2005 authentic 130binde. 2 yıllık varta aküm eylül ayında bir sabah bitti ve bende vakti geldi diye hemen değiştirmek istedim Mutlu akü alayım dedim. tanıdık bir bayi elinde olmadığı için ikame bir akü taktı. gelene kadar idare etsin diye (birkaç aylık aküymüş).1 hafta sonra adamın aküsüde boşaldı. Adam akü yeniydi arabanda bir sorun olabilir dedi. bende elektrikçiye gittim. Kaçak mı var diye.arabaya kapılar falan kilitliyken aküye bir lamba bağlayıp kaçak varmı diye baktılar. lamba önce parlak yanıyor sonra görünmeyecek kadar bir nokta olana kadar sönüyor. sorun yok dediler. o arada Mutlu akü geldi. takıldı. tam 1 ay sonra mutlu aküde boşaldı. elektrikçiye tekrar gittim. akünün üstündeki gösterge simsiyah olmuş. akü boşalmış, arabada kaçak yok bir yeri açık unutmuşssun dediler. tamam dedik. şarj ettik yeşil oldu tekrar. 1 ay sonra yine aynı sorun. yine akü boşalmış.yine simsiyah. yine şarj ettik yeşil oldu. yine arabada bişey yok. sen biryeri açık unutmuşssundur dediler.

- Israrla arabada kaçak yok diyorlar.
- Mutlu akü diyor ki akünün rengi siyah ve basmıyorsa arabanızda, yeşil ve basmıyorsa akümüzde sorun vardır. E akü simsiyah oluyor ve ilk takviyede araba 1 saatlik gezinmeyle nerdeyse yarı yarıya dolduruyor.
- Yani şarj dinamosunda da sorun yok. (Ben yinede dışarda şarj ettiriyorum aküyü)
- Kendimden kuşkulanıyorum hakikaten biryeri mi açık bırakıyorum. iç lambaları bagaj lambasını falan kontrol ettim. sorun yok. sanki araba bir gece ansızın bişeyleri çalıştırıyor o da açık kalıyor gibi.
- Dipnot: akü zayıflamaya başlayınca elektrovana saçmalamaya başlıyor araba debriyaja ayağımı koyunca stop ediyor. akü full şarjlı olunca bu sorunu yaşamıyorum. acaba diyorum bu motorun üzerindeki sensörlerden biri mi açık kalıyor?

-Dipnot 2 : Aküyü son boşaldığında şarj ettikten sonra kendim kontrol ettim. negatif uçları arasına ampermetre bağladım. araba farlar açıkken 10amper, kapılar açıldığında 1amper, sonrasında ve kapılar kilitlendiğinde 0,07A yani 70miliamper çekiyor.

-Tüm bu akü boşalmaları gün içinde 40 km kadar yol yaptıktan sonra akşam evin önüne bırakıyorum ve sabaha kadar oluyor.

İşin içinden çıkamadım. servise veya daha iyi bir ustaya gitmeyi düşünüyorum ama sizlerinde değerli fikirlerini alayım dedim.
Biraz uzun oldu şimdiden kusura bakmayın :)
 
Merhaba

- Dipnot: akü zayıflamaya başlayınca elektrovana saçmalamaya başlıyor araba debriyaja ayağımı koyunca stop ediyor. akü full şarjlı olunca bu sorunu yaşamıyorum. acaba diyorum bu motorun üzerindeki sensörlerden biri mi açık kalıyor? (Bu bahsettiğiniz olay yıllar önce başıma gelmişti sileceklerde yavaşlama düşük devirde stop etme vs sarj dinamosundan çıkmıştı sorun.
 
cevabınız için teşekkür ederim. sanayide şarj dinamosunu kontrol ettirdim,araba çalışırken akü kutup başını söktüler, araba çalışmaya devam etti, farları falanda açıp denediler, sorun yok falan diyip geçiştirdiler beni. bende yine kendi başımın çaresine baktım. araba çalışmazken akü 13,5v voltaj verirken araba çalışınca şarj dinamosu 14,85v-15,65v aralığında şarj ediyor. Bu arada Mersin Erdemli'deyim bi ara Adana'ya gidip kontrol ettirecem artık.
 
cevabınız için teşekkür ederim. sanayide şarj dinamosunu kontrol ettirdim,araba çalışırken akü kutup başını söktüler, araba çalışmaya devam etti, farları falanda açıp denediler, sorun yok falan diyip geçiştirdiler beni. bende yine kendi başımın çaresine baktım. araba çalışmazken akü 13,5v voltaj verirken araba çalışınca şarj dinamosu 14,85v-15,65v aralığında şarj ediyor. Bu arada Mersin Erdemli'deyim bi ara Adana'ya gidip kontrol ettirecem artık.
15.65 volt yüksek voltaj değil mi bence bu konuyu araştırın . Benim pek anladığım konu değil fakat bence şarj dinamosu şarjı fazla gibi geldi 15:65 fazla
 
coskun34 cevabınız için teşekkür ederim. bütün veriler şarj dinamosu diyor sanki. sabah ölçü aletimi değiştirip daha kaliteli bir aletle ölçtüm. 14.11v sabit geliyor. yalnız farları falan da açıca 13.5v kadar düşüyor. o kadar düştüğü ana denk getiremedim ama bi foto da çektim. belki bilen bir arkadaş varsa
q3heB
resimdeki voltaj araba çalışırken farlar, dörtlüler ve fan açıkken şarj dinamosunun verdiği voltaj.

q3heB
IMG-20191218-WA0000d9e42f9f2014a0d1.jpg
 
Merhabalar, Konu ile ilgili şöyle bir şey paylaşmak istiyorum. şarj dinamosunu bir kaç ustaya daha gösterdim. şarj dinamosunda herhangi bir sorun yok dediler. bugün akşam şunu farkettim.şöför üstündeki tavan lambasının sağ taraftaki (yolcu tarafı) lambanın açık ve kapalı konumu var sadece. açık konumundayken bırakıldığında arabayı kilitlerseniz kapanıyor. arabadan çıkıp kapıları kilitlemezseniz de bir süre sonra kendiliğinden kapanıyor. amaaaa kapıları kilitleyip tekrar açarsanız ve kapıyı açmazsanız,arabaya binmezseniz yani (biraz karışık oldu kusura bakmayın) araba bi 30 sn. sonra kendini tekrar kapatıyor ama sadece o ışık açık kalıyor.ve ben bunu çok yapıyordum. bütün kaçak testleri kapılar kilitlendiğinde yapıldığı için hiç kaçak çıkmıyordu. tüm modellerde böylemi benimkinde mi bir sorun var bilmiyorum.
 
Değerler normal gibi...

Şarj dinamosu 14.10V veriyor... (Clio4) Yük altında denemedim ancak aracınızda kapılar kilitli 0.07A görülen değer ben de 0.03A... (donanıma göre ufak oynamalar yine normal)

Şarj dinamosu ilk ölçümünüzde 15v üzerini görmüş (14,85v-15,65v) burada bir tutarsızlığı söz konusu...

Tavan lambası o şekilde açık kaldığında ne kadar akım çekiyor, ölçebildiniz mi acaba? Bir ayda aküyü sıfırlaması enteresan...
 
Geri
Üst