Megane 3 Eller serbest çalışmama sorunun çözümü...

mstkrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
arkadaşlar; uzun süredir 2012 model megane 3 ümde eller serbest çalışmıyordu. önce sürücü kapısı,kısa bir süre sonra sol yolcu kapısı ve yakın bir zamanda da sağ ön kapı devre dışı kaldı. Ancak merkezi kilit ve yürüken otomatik kitleme, eller serbest kitleme çalışıyordu.
Bu sorunun çözümü için; yetkili servis, özel servis ve sanayi ustalarına gittim. Kimse bir şey bilmiyor ve fikir yürütüyordu. Bu fikirler 3 başlıkta toplandı.

1- Sol ön kapı kolu içinde yer alan anten arızalıdır. ( Mantıklı değildi. Çünkü araçtan uzaklaşınca araç kendini kitliyor ve araç anahtarsız çalışıyordu. Yani anten anahtarı algılıyordu. yine de servis denemek için değiştirdi anteni ancak sorun çözülmedi. geri söktüler.)

2- Kapılardan gelen kablolarda nem, toz, rutubet nedeni ile temassızlık var. ( Yine mantıklı değildi. aynı hat üzerindeki bir kapı çalışırken, biri çalışmıyordu. Merkezi kilit mekanizması tüm kapılarda çalışıyordu. Böyle bir durumda merkezi kilit motorlarına da elektrik gitmemeliydi. ancak ona da tama dedik, em ustalar hem de ben WD40 ya da kontact temizleyici spreyleri kapı içlerinden gelen kabloların araç sistemine giriş yaptığı fişleri temizledik. Çözüm olmadı)

3- Kapı kolu içinde yer alan sensör arızalıdır. Kapı olu tüm mekanizması değişecek. Serviste kapı başı 800-900 TL / sanayide 500 TL fiyat biçildi. ( Mantıksızdı. Çünkü zaman içinde peyder pey sistem dışı kalıyordu kapılar. Ayrıca sensör denilen cihaz tamamen kapalı bir kutuydu ve içine toz su rutubet girmesi imkansızdı. araçta yüksek voltaj da yok ki yansın.)

Neyse geçen gün gözü kararttım. Bir tanıdık oto kilitçiye gittim. Sol ön kapı kilidini sökmelerini istedim ve her an aynlarında durarak izledim.


A- Önce kapı kolu söküldü.( https://www.faceclips.net/video/ONmaWS0OmIM/fluence-megan.html )
B- İç döşeme söküldü. ( https://www.youtube.com/watch?v=oGPIK4-O30Q )
C- Kilit mekanizması söküldü. ( Video bulamadım.. Ben anlatmaya çalışayım. Söktüğümüz kapı kolunun hemen altında bir vida çıktı. Onu söküyoruz. Kapıyı açıp yandan baktığımızda görünen kilit mekanizmasının çevresindeki üç vidayıda söküyoruz. Şimdi kolayca kapı kolu ve kilit sistemi dışarıya alınabilir oldu. Ancak jaklara dikkat.
D- Şimdi arızanın giderilmesine geldi sıra. Kilitçi arkadaş, sağlam bir kilit mekanizmasındaki sensörü benim kapıya aktardı ama sistem yine çalışmadı. o mu bu mu derken, sensörün hemen arkasına denk gelen yerde bir plastik parça ve metal kol dikkatimi çekti. Plastik parçanın tırnağı kırılmış ve altındaki yay nedeni ile sensöre baskı yapıyordu. Bunu düzeltince eller serbest çalışmaya başladı. Sonrasında çıkma bir sağlam plastik takarak aracı topladık. Eller serbet bu kapıadan sorunsuz çalışıyor. Ancak sorun o plastik parçayı bulmaktaydı. Tabii ki bulamadık. 1 TL etmeyecek bir plastik için 800-900 TL masraf çıkıyordu. ertesi gün kilitçi ustaya uğradım nasıl bir çözüm üretilebilir diye. Benim arkamdan bir tanede fluence gelmiş, onun kapılarından plastik parçayı ve altındaki yayı olduğu gibi çıkarınca sistem tamamen düzelmiş sorunsuz çalışıyormuş..

Ben bu sorunu yaklaşık 3 yıl çektim ve bu kadar basit bir şekilde hallettim. Ekte anlatmak istediğim mekanizmanın ve plastiğin resimleri var. İnşallah sizlere de faydası olur.



2Q==


2Q==
 

mstkrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
2Q==
 

MZ_OTO

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Merhaba sayın mstkrn
Benimde halen çözülemeyen bir problemim var 2013 model fluence aracım var sol şoför kapısının kolu ile sol yolcu kapısının kollarını yer değiştiridik daha sonra araç stop edince kartı çıkartıyorum şoför kapısnı açıp tam inecekken kendi kendine aracın kapıları sürekli açılıp kapanıyor, ya kumanda düğmesine basıp durduruyorum yada kapıyı örtünce duruyor ne sanayide nede serviste sorunu çözemediler, kart erken algılıyor eller serbesti daha inip kapıyı kapamama müsade etmiyor, forum da bir başlık açtım arkadaşın biri kapı kollarını tanıtmak lazım dedi sizce ne kadar mantıklı böyle bir durum söz konusu mu çünkü servis dahil kimse tanıtma gibi bir işlem yapmadı, şimdiden cvp için teşekkür ederim
 

steel hammer

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
arkadaşlar; uzun süredir 2012 model megane 3 ümde eller serbest çalışmıyordu. önce sürücü kapısı,kısa bir süre sonra sol yolcu kapısı ve yakın bir zamanda da sağ ön kapı devre dışı kaldı. Ancak merkezi kilit ve yürüken otomatik kitleme, eller serbest kitleme çalışıyordu.
Bu sorunun çözümü için; yetkili servis, özel servis ve sanayi ustalarına gittim. Kimse bir şey bilmiyor ve fikir yürütüyordu. Bu fikirler 3 başlıkta toplandı.

1- Sol ön kapı kolu içinde yer alan anten arızalıdır. ( Mantıklı değildi. Çünkü araçtan uzaklaşınca araç kendini kitliyor ve araç anahtarsız çalışıyordu. Yani anten anahtarı algılıyordu. yine de servis denemek için değiştirdi anteni ancak sorun çözülmedi. geri söktüler.)

2- Kapılardan gelen kablolarda nem, toz, rutubet nedeni ile temassızlık var. ( Yine mantıklı değildi. aynı hat üzerindeki bir kapı çalışırken, biri çalışmıyordu. Merkezi kilit mekanizması tüm kapılarda çalışıyordu. Böyle bir durumda merkezi kilit motorlarına da elektrik gitmemeliydi. ancak ona da tama dedik, em ustalar hem de ben WD40 ya da kontact temizleyici spreyleri kapı içlerinden gelen kabloların araç sistemine giriş yaptığı fişleri temizledik. Çözüm olmadı)

3- Kapı kolu içinde yer alan sensör arızalıdır. Kapı olu tüm mekanizması değişecek. Serviste kapı başı 800-900 TL / sanayide 500 TL fiyat biçildi. ( Mantıksızdı. Çünkü zaman içinde peyder pey sistem dışı kalıyordu kapılar. Ayrıca sensör denilen cihaz tamamen kapalı bir kutuydu ve içine toz su rutubet girmesi imkansızdı. araçta yüksek voltaj da yok ki yansın.)

Neyse geçen gün gözü kararttım. Bir tanıdık oto kilitçiye gittim. Sol ön kapı kilidini sökmelerini istedim ve her an aynlarında durarak izledim.


A- Önce kapı kolu söküldü.( https://www.faceclips.net/video/ONmaWS0OmIM/fluence-megan.html )
B- İç döşeme söküldü. ( https://www.youtube.com/watch?v=oGPIK4-O30Q )
C- Kilit mekanizması söküldü. ( Video bulamadım.. Ben anlatmaya çalışayım. Söktüğümüz kapı kolunun hemen altında bir vida çıktı. Onu söküyoruz. Kapıyı açıp yandan baktığımızda görünen kilit mekanizmasının çevresindeki üç vidayıda söküyoruz. Şimdi kolayca kapı kolu ve kilit sistemi dışarıya alınabilir oldu. Ancak jaklara dikkat.
D- Şimdi arızanın giderilmesine geldi sıra. Kilitçi arkadaş, sağlam bir kilit mekanizmasındaki sensörü benim kapıya aktardı ama sistem yine çalışmadı. o mu bu mu derken, sensörün hemen arkasına denk gelen yerde bir plastik parça ve metal kol dikkatimi çekti. Plastik parçanın tırnağı kırılmış ve altındaki yay nedeni ile sensöre baskı yapıyordu. Bunu düzeltince eller serbest çalışmaya başladı. Sonrasında çıkma bir sağlam plastik takarak aracı topladık. Eller serbet bu kapıadan sorunsuz çalışıyor. Ancak sorun o plastik parçayı bulmaktaydı. Tabii ki bulamadık. 1 TL etmeyecek bir plastik için 800-900 TL masraf çıkıyordu. ertesi gün kilitçi ustaya uğradım nasıl bir çözüm üretilebilir diye. Benim arkamdan bir tanede fluence gelmiş, onun kapılarından plastik parçayı ve altındaki yayı olduğu gibi çıkarınca sistem tamamen düzelmiş sorunsuz çalışıyormuş..

Ben bu sorunu yaklaşık 3 yıl çektim ve bu kadar basit bir şekilde hallettim. Ekte anlatmak istediğim mekanizmanın ve plastiğin resimleri var. İnşallah sizlere de faydası olur.



2Q==


2Q==
ekte maalesef mekanizma ve plastiğin resimleri yok, tekrar atar mısınz?
 

steel hammer

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
arkadaşlar; uzun süredir 2012 model megane 3 ümde eller serbest çalışmıyordu. önce sürücü kapısı,kısa bir süre sonra sol yolcu kapısı ve yakın bir zamanda da sağ ön kapı devre dışı kaldı. Ancak merkezi kilit ve yürüken otomatik kitleme, eller serbest kitleme çalışıyordu.
Bu sorunun çözümü için; yetkili servis, özel servis ve sanayi ustalarına gittim. Kimse bir şey bilmiyor ve fikir yürütüyordu. Bu fikirler 3 başlıkta toplandı.

1- Sol ön kapı kolu içinde yer alan anten arızalıdır. ( Mantıklı değildi. Çünkü araçtan uzaklaşınca araç kendini kitliyor ve araç anahtarsız çalışıyordu. Yani anten anahtarı algılıyordu. yine de servis denemek için değiştirdi anteni ancak sorun çözülmedi. geri söktüler.)

2- Kapılardan gelen kablolarda nem, toz, rutubet nedeni ile temassızlık var. ( Yine mantıklı değildi. aynı hat üzerindeki bir kapı çalışırken, biri çalışmıyordu. Merkezi kilit mekanizması tüm kapılarda çalışıyordu. Böyle bir durumda merkezi kilit motorlarına da elektrik gitmemeliydi. ancak ona da tama dedik, em ustalar hem de ben WD40 ya da kontact temizleyici spreyleri kapı içlerinden gelen kabloların araç sistemine giriş yaptığı fişleri temizledik. Çözüm olmadı)

3- Kapı kolu içinde yer alan sensör arızalıdır. Kapı olu tüm mekanizması değişecek. Serviste kapı başı 800-900 TL / sanayide 500 TL fiyat biçildi. ( Mantıksızdı. Çünkü zaman içinde peyder pey sistem dışı kalıyordu kapılar. Ayrıca sensör denilen cihaz tamamen kapalı bir kutuydu ve içine toz su rutubet girmesi imkansızdı. araçta yüksek voltaj da yok ki yansın.)

Neyse geçen gün gözü kararttım. Bir tanıdık oto kilitçiye gittim. Sol ön kapı kilidini sökmelerini istedim ve her an aynlarında durarak izledim.


A- Önce kapı kolu söküldü.( https://www.faceclips.net/video/ONmaWS0OmIM/fluence-megan.html )
B- İç döşeme söküldü. ( https://www.youtube.com/watch?v=oGPIK4-O30Q )
C- Kilit mekanizması söküldü. ( Video bulamadım.. Ben anlatmaya çalışayım. Söktüğümüz kapı kolunun hemen altında bir vida çıktı. Onu söküyoruz. Kapıyı açıp yandan baktığımızda görünen kilit mekanizmasının çevresindeki üç vidayıda söküyoruz. Şimdi kolayca kapı kolu ve kilit sistemi dışarıya alınabilir oldu. Ancak jaklara dikkat.
D- Şimdi arızanın giderilmesine geldi sıra. Kilitçi arkadaş, sağlam bir kilit mekanizmasındaki sensörü benim kapıya aktardı ama sistem yine çalışmadı. o mu bu mu derken, sensörün hemen arkasına denk gelen yerde bir plastik parça ve metal kol dikkatimi çekti. Plastik parçanın tırnağı kırılmış ve altındaki yay nedeni ile sensöre baskı yapıyordu. Bunu düzeltince eller serbest çalışmaya başladı. Sonrasında çıkma bir sağlam plastik takarak aracı topladık. Eller serbet bu kapıadan sorunsuz çalışıyor. Ancak sorun o plastik parçayı bulmaktaydı. Tabii ki bulamadık. 1 TL etmeyecek bir plastik için 800-900 TL masraf çıkıyordu. ertesi gün kilitçi ustaya uğradım nasıl bir çözüm üretilebilir diye. Benim arkamdan bir tanede fluence gelmiş, onun kapılarından plastik parçayı ve altındaki yayı olduğu gibi çıkarınca sistem tamamen düzelmiş sorunsuz çalışıyormuş..

Ben bu sorunu yaklaşık 3 yıl çektim ve bu kadar basit bir şekilde hallettim. Ekte anlatmak istediğim mekanizmanın ve plastiğin resimleri var. İnşallah sizlere de faydası olur.



2Q==


2Q==
ekte maalesef mekanizma ve plastiğin resimleri yok, tekrar atar mısınz?
 

mstkrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
???

geç dönüşüm için özür dilerim... ancak ben bir usta değil araç kullanıcısıyım.. sorununuz hakkında herhangi bir fikir yürütmem mümkün değil..
 

mstkrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
telefon

geç dönüşüm için özür dilerim... telefonum 505 855 4545
 

mstkrn

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2018
Mesajlar
20
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
resimdeki parça kapı kolunun en içinde yer alan bakalit parçadır (bir türlü resim ekleyemiyorum. desteklenmeyen uzantı diyor. o yüzden resmin linkini veriyorum.. bu parçada tariflemeye çalıştığım metal parçanın tam ortasında yer alan yuvarlak deliğin tam altına geliyor yay ve plastik parça).... https://www.parcafilosu.com/806070032r-orjinal-kapi-kolu-ic-sol-bakaliti

bu plastik parçanın çevresinde de çok küçük iki tırnak mevcut. bu tırnaklardan biri dahi kırılsa plastik parça yayın etkisi ile sensörün arkasına bası yapıyor ve eller serbest devre dışı kalıyor. Bu plastik parça bulunduğu yerden çıkarılınca da sistem çalışıyor. En azından ben üç kapımın çalışmama sorununu böyle çözdüm.

İç döşeme söküldükten sonra tam kol arkasına gelen bölgedeki izolasyonu sökün, eğilip baktığınızda dediğim parçayı ve yayı göreceksiniz. Uzun ince bir tornavida ile sadece plastiği düşürdüğünüzde kapınızdaki eller serbest sorunu çözülmüş olacak..
 

steel hammer

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Çok büyük teşekkür ederim Mstkrn hocam

resimdeki parça kapı kolunun en içinde yer alan bakalit parçadır (bir türlü resim ekleyemiyorum. desteklenmeyen uzantı diyor. o yüzden resmin linkini veriyorum.. bu parçada tariflemeye çalıştığım metal parçanın tam ortasında yer alan yuvarlak deliğin tam altına geliyor yay ve plastik parça).... https://www.parcafilosu.com/806070032r-orjinal-kapi-kolu-ic-sol-bakaliti

bu plastik parçanın çevresinde de çok küçük iki tırnak mevcut. bu tırnaklardan biri dahi kırılsa plastik parça yayın etkisi ile sensörün arkasına bası yapıyor ve eller serbest devre dışı kalıyor. Bu plastik parça bulunduğu yerden çıkarılınca da sistem çalışıyor. En azından ben üç kapımın çalışmama sorununu böyle çözdüm.

İç döşeme söküldükten sonra tam kol arkasına gelen bölgedeki izolasyonu sökün, eğilip baktığınızda dediğim parçayı ve yayı göreceksiniz. Uzun ince bir tornavida ile sadece plastiği düşürdüğünüzde kapınızdaki eller serbest sorunu çözülmüş olacak..

Yaklaşık 2015 yılından beri bu ariza ile ilgili gitmediğim yetkili servis, elektrik ustası, sanayi ustası, yazmadığım şikayet siteleri, okumadigim makale izlemedigim YouTube videosu kalmamasti, yerli ve yabancı tüm forum sitelerinde konuyu araştırdım ama hiçbir mantıklı çözüm yok Yok. Taki sitede sayın Mesut beyin çözümünü okuyana kadar, konuyu o kadar güzel bir yerden yakalamış ki, yapması da gayet basit, küçücuk adı bir tırnaklı plastik yüzünden servis 1000 TL para istiyordu bir kapı için. Halbuki çözümü çok çok basit miş. Teşekkürler Mstkrn hocam, Allah sizden razı olsun. Selamlar.
 
Üst